AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jeg holder på å øvekjøre med en kjøreskole lokalt. Jeg er godt over 30 og er litt pysete av meg men vil lære meg å kjøre manuellt, så før helgen etter 6 timer anbefalte han meg å gå over til automatisk og at jeg var så voksen og redd av meg men han trodde først vi hadde kjørt over 10 timer, hadde vært lettere om jeg var 17 osv. Han ba meg tenke til idag og jeg sendte en melding igår og skrev litt der jeg lurer på hva han synes er best, i tilegg er jeg tunghørt så forstår det er litt tungt. Men har ikke fått noe svar og føler meg veldig dum/ usikker nå. Mistet mye motivasjon for å kjøre videre og. Hva hadde dere gjort? Føler jo ikke meg noe særlig velkommen Anonymkode: f8e8a...18d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Du kan jo ta på manuell etter at du har tatt lappen med automat. Anonymkode: a24c8...db5 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Du kan jo ta på manuell etter at du har tatt lappen med automat. Anonymkode: a24c8...db5 Ja det var det han sa og .. Anonymkode: f8e8a...18d
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Jeg tok automatisk når jeg var 28 år..aldri angret og jeg likte ikke kjøre bil
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det var det han sa og .. Anonymkode: f8e8a...18d Gjør det, det er enkelt å kjøre og du trenger ikke mange timene. Ikke gi opp!! Du greier det fint!! Anonymkode: a24c8...db5
kri.star Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Beste og billigste måte å ta manuell-lappen på er å først ta automat, bi trygg i trafikken og så ta en time eller to med opplæring på giring og deretter oppkjøring. Har selv automat-lappen, og kan ikke se noen fordeler med manuell. Mannen har manuell, men har aldri kjørt det etter opplæring, og vi har leid endel biler både i inn- og utland.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Kjør opp for automat, er mye lettere å konsentrere seg om trafikken og selve kjøringen. Så kan du heller vurdere etterpå om du trenger lappen for manuell. Anonymkode: a8600...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Jeg er godt over 30, for å gjøre lang historie kort brukte jeg litt tid. Begynte med manuell og gikk deretter over å øvelseskjørte med automat å har nå lappen på automat. Viss jeg virkelig en dag trenge for manuelt så er det en kort prossess før man har den og. Anonymkode: 77f99...962
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Tenker at han her er jo en ærlig sjel da, som han kunne jo valgt å ikke si noe å tjent mest mulig på deg:) Så er det jo opp til deg hva du velger. Anonymkode: d02ea...43e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Han vil jo bare ditt beste, og han som utdannet kjørelærer ser at du nok klarer bedre å beherske automatgir. Det er ikke noe å lure på spør du meg. Anonymkode: 7b61f...c3a
saltyliquorice Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 Tja, hvis du uansett skal kjøre automatbil så har det ikke så mye å si. Men tror du at du blir mindre engstelig av det da?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 Skulle jeg tatt lappen nå, i en alder av 28 år så hadde jeg lett tatt automat. Spart både tid og penger, rett og slett! Anonymkode: 42e7c...a17
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Manuell kan du ta oppkjøring på når du får litt mer mengdetrening, om du ser behovet er der Anonymkode: 7b61f...c3a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg holder på å øvekjøre med en kjøreskole lokalt. Jeg er godt over 30 og er litt pysete av meg men vil lære meg å kjøre manuellt, så før helgen etter 6 timer anbefalte han meg å gå over til automatisk og at jeg var så voksen og redd av meg men han trodde først vi hadde kjørt over 10 timer, hadde vært lettere om jeg var 17 osv. Han ba meg tenke til idag og jeg sendte en melding igår og skrev litt der jeg lurer på hva han synes er best, i tilegg er jeg tunghørt så forstår det er litt tungt. Men har ikke fått noe svar og føler meg veldig dum/ usikker nå. Mistet mye motivasjon for å kjøre videre og. Hva hadde dere gjort? Føler jo ikke meg noe særlig velkommen Anonymkode: f8e8a...18d Jeg ble også anbefalt dette når jeg tok førerkortet. Jeg byttet kjørelærer, den nye læreren forsto mye bedre hvilken person jeg er i trafikken, og fikk til å lære meg å kjøre på en helt annen måte. Var aldri et ord til om at jeg burde gå over til automat med den nye læreren. Ikke alle lærere er gode lærere for alle. Se om du kanskje kan få bytte kjørelærer. Anonymkode: 5cc72...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 Gå for automat. Anonymkode: ddca0...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 Gå for automat😊 Omtrent alle biler nå til dags har automatgir. Anonymkode: e3ea1...d80
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 Var hos 3 (!) kjøreskoler men fikk aldri til gir ordentlig. Ble anbefalt automat og det var noe helt annet. Ville gjort det Anonymkode: 9a6fd...39d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #18 Skrevet 27. november 2022 mrs.tld skrev (5 timer siden): Beste og billigste måte å ta manuell-lappen på er å først ta automat, bi trygg i trafikken og så ta en time eller to med opplæring på giring og deretter oppkjøring. Har selv automat-lappen, og kan ikke se noen fordeler med manuell. Mannen har manuell, men har aldri kjørt det etter opplæring, og vi har leid endel biler både i inn- og utland. Kan ikke se noen fordeler med manuell? Seriøst? Anonymkode: da1ff...7e5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Jeg ble anbefalt å gå for automat fordi det ble billigere, er lettere og tar kortere tid. Får jeg bruk for manuell så tar jeg det da. Anonymkode: 92e20...32e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 Tok selv automat lappen og er 37. Enkleste er ofte det beste 😉 Anonymkode: 1351e...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå