AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg vet jeg kan ringe verkstedet imorgen men jeg blir så stressa.. Oppdaget nettopp at et eldre nært familimedlem har fått varsel fra statens vegvesen om at bilen ikke er eu-godkjent og at man må bestille time straks for å ikke bli avskiltet. Personen påstår at bilen ble eu-godkjent for en liten stund siden. Jeg husker jeg ba personen om å bestille time til dette da h*n fikk en påminnelse i posten. Nå håper jeg jo at det er verkstedet som har klabbet det til.... Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: b3d69...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Ja. Jeg fikk også varsel om avskilting, utrolig ubehagelig. Hadde jeg blitt stoppet i kontroll kunne jo politiet tatt skiltene mine. Verkstedet beklaget ikke eller noe. Sørlandet. Anonymkode: c5158...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg fikk også varsel om avskilting, utrolig ubehagelig. Hadde jeg blitt stoppet i kontroll kunne jo politiet tatt skiltene mine. Verkstedet beklaget ikke eller noe. Sørlandet. Anonymkode: c5158...54f Takk for svar! Dette gir meg et håp om at verkstedet faktisk har rotet det til. Vil heller det enn at denne personen surrer/lyver.. Forstår ikke hvordan det er mulig at verkstedet ikke melder inn til Statens vegvesen?! Trudde de greiene der var idiotsikker jeg. Anonymkode: b3d69...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Ja, det skjer at verkstedet glemmer å sende inn til SVV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Får man ikke med mangellapp fra verkstedet da selv om den er godkjent uten feil? Den pleier jeg alltid å ha liggende i bilen i tilfelle det skulle skje noe som det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Er bare mennesker de som jobber på verksted også, så ting kan bli glemt. men det kan jo også være at bileier har vært inne med bilen til pkk og den ikke har blitt godkjent i første omgang? slil at den må fikses og inn på etterkontroll. Anonymkode: 65728...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Ja jeg har opplevd at de har glemt både EU og mangellapp fra kontroll. Nå sjekker jeg alltid veivesenets sider at bilen faktisk er blitt registrert som EU-ok der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er bare mennesker de som jobber på verksted også, så ting kan bli glemt. men det kan jo også være at bileier har vært inne med bilen til pkk og den ikke har blitt godkjent i første omgang? slil at den må fikses og inn på etterkontroll. Anonymkode: 65728...d2a Hva er pkk? Anonymkode: b3d69...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 Ja, det skjedde med moren min for noen år siden. Hun fikk vite det da hun havnet i Vegvesen-kontroll langs veien og ble huket inn fordi bilen var begjært avskiltet, og kontrolløren hadde tenkt å avskilte bilen på stedet. Heldigvis hadde hun kvittering på godkjent EU-kontroll i bilen og slapp etter mye om og men unna med skiltene i behold. Verkstedet som utførte kontrollen fikk tilsyn, og det viste seg at han som hadde registrert at bilen var godkjent, hadde tastet inn et feil tall i skiltnummeret. Anonymkode: 76c8e...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er pkk? Anonymkode: b3d69...e15 Periodisk kjøretøykontroll dvs EU-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 Du skal ha fått en kontrollseddel til å ha liggende i bilen i rilfelle noe slikt skulle oppstå. Den får du ikke uten at kontrollen er registrert i systemet. Vet ikke om den kan registreres i det lokale systemet i dag uten at det blor registrert i systemet til SV samtidig. Det kunne i teorien skje før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet 28. november 2022 #12 Del Skrevet 28. november 2022 Det har jeg opplevd. Ble stoppet av politi grunnet manglende godkjenning. Viste kvittering fra verkstedet at det var gjennomført og fikk huden full av kjeft av politi for at ikke verkstedet hadde fikset dette. Det var ikke måte på hvor dum jeg var som kjørte uten at dette var registrert i systemene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Del Skrevet 30. november 2022 Skjedde meg og her for noen uker siden. Skulle ha service og eu-kontroll samtidig. På kvitte står begge oppført. Ringte verkstedet og ba de sjekke, masse om og men, men til slutt måtte de ta bilen inn igjen. Om selve kontrollen ble glemt, eller om de glemte å sende inn vet jeg ikke. Men etter besøk nr to fikk jeg med papiret hvor det stør pkk, det manglet første gan, men det tenkte jeg aldri over. Dette fikk jeg ordnet sammme dag som meldingen fra svv kom, men var dritnervøs på kjøreturen til verkstedet. Anonymkode: 8c9a1...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Del Skrevet 30. november 2022 Da jeg kjøpte ny (brukt) bil skulle de eu-godkjenne den først, men etter en måneds tid fikk jeg bruksforbud. De hadde glemt å fikse det som måtte fikses og ettergodkjenne. Så ting skjer 😅 Anonymkode: 0b9ac...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #15 Del Skrevet 7. desember 2022 Jeg kjøpte bruktbil hos en forhandler og de skulle sørge for eu-godkjenning før jeg fikk den. Endte opp med å bli avskiltet i en storkontroll midt på natta, 15 mil hjemmefra... Men forhandler betalte både hotell og skyss, så det ordnet seg jo😅 Anonymkode: b8964...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #16 Del Skrevet 7. desember 2022 Ja, to ganger faktisk. Ene gangen ble vi avskiltet, andre gangen fikk vi ordnet det over telefon. Anonymkode: 8fa8f...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 11. desember 2022 #17 Del Skrevet 11. desember 2022 Jeg sjekker alltid samme dag at EU kontrollen er registrert på link. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/eu-kontroll/kontrollfrist/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingrida84 Skrevet 1. mai 2024 #18 Del Skrevet 1. mai 2024 Dette er en gammel tråd, I know, men kan jeg spørre hvilket verksted dette var..? Det var på Sørlandet, sant? Jeg har mye klabb og babb med et verksted her selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 1. mai 2024 #19 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 16.33): Jeg vet jeg kan ringe verkstedet imorgen men jeg blir så stressa.. Oppdaget nettopp at et eldre nært familimedlem har fått varsel fra statens vegvesen om at bilen ikke er eu-godkjent og at man må bestille time straks for å ikke bli avskiltet. Personen påstår at bilen ble eu-godkjent for en liten stund siden. Jeg husker jeg ba personen om å bestille time til dette da h*n fikk en påminnelse i posten. Nå håper jeg jo at det er verkstedet som har klabbet det til.... Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: b3d69...e15 Ja, opplevde at verkstedet ikke hadde meldt inn. Ringte dem da jeg fikk brevet og de ordnet opp asap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå