AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Hva er poenget? Hvordan foregår prosessen i hodet ditt? Våkner du en dag og bare tenker, f. eks., "I dag skal sette ut et rykte om at Merete er utro med en asylsøker"? Jeg VET at dere er her inne på KG. Og dere vet selv hvem dere er. Hjelp oss med å forstå tankeprosessen deres. Anonymkode: dc06d...f53 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Psyke folk som er så hevngjerrige og sinte for noe de selv har gjort, at de forsøker å kamuflere udåden de selv har gjort ved å sette ut infernalske rykter om uskyldige mennesker som er livsødeleggende. Som F eks at personen drikker. Og personen i sannheten rører aldri alkohol… Det er psykt. Anonymkode: 2fa70...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er poenget? Hvordan foregår prosessen i hodet ditt? Våkner du en dag og bare tenker, f. eks., "I dag skal sette ut et rykte om at Merete er utro med en asylsøker"? Jeg VET at dere er her inne på KG. Og dere vet selv hvem dere er. Hjelp oss med å forstå tankeprosessen deres. Anonymkode: dc06d...f53 Jobber med et menneske som elsker å spre rykter. Satser på at vedkommende har gått alt for langt og malt seg godt inn i et hjørne. Anonymkode: aabea...62e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobber med et menneske som elsker å spre rykter. Satser på at vedkommende har gått alt for langt og malt seg godt inn i et hjørne. Anonymkode: aabea...62e Så trasig. Det handler vel om usikkerhet i bunn. Vil sette andre i dårlig lys, for å få negativitet rundt andre. Gjerne sette folk opp mot hverandre- på den måten blomstrer de litt selv. slike folk blir gjennomskuet ganske fort, og de blir ensomme. Anonymkode: e22d7...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 fordi de ønsker å tråkke alle andre ned i gjørma, og få seg selv til å føle seg selv bedre? Anonymkode: 62bc2...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Jeg ble utsatt for det en gang. Av en person andre i ungdommen vår kalte «lystløgner». Hun fant generelt på ting og tang, helt uten mening. Det hun diktet opp om meg var såpass fri diktning at det ikke var noe hun kunne husket feil eller mistolket. Men jeg tror motivasjonen hennes for min del kanskje var sjalusi. Litt usikker. Men - tja. Compulsive liar, er ikke det en slags diagnose/del av diagnose da? Anonymkode: 28733...be4 1
lillevill Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Da er man ikke frisk og normal for å si det slik. 1
klarinetta Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 (endret) Er nok mange som føler de er nødt til å finne på skandalehistorier fordi de ellers ikke har så mye annet å by på. Ofte ligger det en form for sjalusi bak sånt. Endret 28. november 2022 av klarinetta 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 En tidligere venninne av meg spredde rykter om at jeg var utro mot mannen min. I hovedsak drevet fram av mannen hennes, som basert på ting hun fortalte meg mens vi fortsatt var venner, kunne nok fått diagnosen narsissist. Så kom Covid, han hadde hjemmekontor og hun ble veldig annerledes mot meg. Så fant jeg ut hva hun hadde sagt om meg via felles venner som heldigvis hadde samvittighet til å fortelle meg. Anonymkode: 7a761...9e9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 16.26): Psyke folk som er så hevngjerrige og sinte for noe de selv har gjort, at de forsøker å kamuflere udåden de selv har gjort ved å sette ut infernalske rykter om uskyldige mennesker som er livsødeleggende. Som F eks at personen drikker. Og personen i sannheten rører aldri alkohol… Det er psykt. Anonymkode: 2fa70...dc0 Hver gang jeg får høre noe som ligner rykter så spør jeg mer rundt det. Jeg spør hvordan de vet det, litt vet detaljer og litt mer detaljer. På den måten kan jeg sile ut de som driveren rykter og sladder. Generelt alle som prater om ting som ikke angår de, ignorer det. Den som prater om en hendelse de selv opplevde ved en person er noe helt annet. Man merker fort på detaljene om det faktisk stemmer. Den som hører på rykter har også et ansvar Anonymkode: 87f7b...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Jeg klarer heller ikke å forstå det. Jeg klarer ikke engang å lyve om at jeg har drukket melk til frokost hvis jeg ikke har det. Anonymkode: 777ad...022
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Kjenner spesielt ei som sa utrolig mye ufint om så mange rundt min svigerfamilie. Så ble hun sammen med min svoger og gikk på tur og orden til alle i svigerfamilien å la ut informasjon som skulle ha kommet fra meg. Dette var ting hun selv hadde ment om de. Det var så mye stygt at flere prater fremdeles ikke med meg. Derfor, de som hører på rykter har et ansvar for å sjekke informasjon. Den som spredde ryktene var ute etter at alle skulle like henne best. Med tiden har hun ikke klart å holde masken, hennes sanne ansikt kommer frem og løgnene slår sprekker. Anonymkode: 87f7b...d3b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 Jeg har hørt mye rart om meg selv, men det at folk setter ut rykter kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg kan bare styre hvordan jeg responderer på ryktene og folk som sprer de. Tenker at det sier like mye om vedkommende som kommer på ryktet og de som velger å tro på det og spre det videre uten å prate med meg først. Anonymkode: 8a683...4cf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 Saken med de somm driver med ryktespredning er at de tror på det selv. De gjør en høne til fem høns liksom. De hører et par ord av en setning, de ser noen sammen med deg som de ikke kjenner, og så lager de sin egen sannhet. Fordi det er sånn de er. Jeg sier ikke at det er greit men istedet for å snakke OM dem på KG og andre steder så kan vi konfrontere dem. Eller om det f.eks er på jobb ; rapporter dem og få dem fram i lyset. Og mest av alt ; ikke la deg knekke av rykter du selv vet at ikke er sanne. Anonymkode: 80dfc...e98
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Skrevet 30. november 2022 De har lavt selvbilde og er usikre. Anonymkode: 8269f...ae9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 Det er jo forferdelig moro med rykter da. Anonymkode: 5f259...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå