Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en butikk og plutselig møtte jeg på byens største sladrekjerring. En sånn Karen som ser ned på alle andre enn seg selv, og sladrer til Gud hvermannsen. Hun er mor til ei som gikk i samme klasse med barnet mitt…

SÅ hyggelig foran meg(falsk), men ikke bak meg. Jeg har flere ganger hatt mistanke om at hun driver og sladrer om meg også, slik som hu sladrer om alle andre. Så da jeg møtte på henne, tenkte jeg at jeg skulle teste det, og gav henne «gammelt nytt» for å se om hu sladra videre. Gjett om hun gjorde. Resultatet ble også at en annen mor sletta meg fra Facebook. 

Uintelligente menneske. En vakker dag slår denne tåpelige oppførselen hennes tilbake på henne selv. Hun undervurderer virkelig menneskets evne til å se gjennom folk. Og noen skjønner og «ser» mer enn andre. At hun har en kort høyskoleutdannelse, som i tillegg er akademias enkleste sådan, (som vi fleste har) betyr ikke at hun er noe som helst smartere enn andre… 

Når skal voksne mennesker begynne å innse at det de gjør, er å drite ut seg selv, og ikke er det grann bedre enn andre? Og samtidig, litt skummelt å tenke på hvor lett folk påvirkes av andres baksnakking og sladring. Ikke rart at folk flytter fra byen pga all mobbingen som foregår.

Verste er at noen av disse voksne som sladrer verst, er også de som har de mest uoppdragne ungene. 

Anonymkode: fed49...920

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er notert. 

Anonymkode: 69401...9d7

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Så bra du synker til hennes nivå og baktaler henne her :ironi:

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Det er lov å reagere når hun driver og sprer rykter og sladrer og spekulerer… Hva med å bry seg om SEG og SITT enn å holde på og spre tull. Classy mennesker. :ironi:Folk eier ikke stolthet… 

• Liker 3
Skrevet

Slike vet nok godt hvordan de oppfattes men kan ikke hjelpe for det. Mange er avhengig av å få og gi "nyheter "om andre, de rettferdiggjør det for seg selv. Men hvorfor bry seg? Du vet selv hva som er riktig og feil om ditt liv og det kan ingen rokke ved. Vær sterk i deg selv og la disse rase på, de ser ikke noe annet liv. Men vi kan da for fader ikke rømme bygda for dem!

Anonymkode: b5d1d...1bf

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lov å reagere når hun driver og sprer rykter og sladrer og spekulerer… Hva med å bry seg om SEG og SITT enn å holde på og spre tull. Classy mennesker. :ironi:Folk eier ikke stolthet… 

Omtrent like classy som å opprette tråder for å baktale folk på KG.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slike vet nok godt hvordan de oppfattes men kan ikke hjelpe for det. Mange er avhengig av å få og gi "nyheter "om andre, de rettferdiggjør det for seg selv. Men hvorfor bry seg? Du vet selv hva som er riktig og feil om ditt liv og det kan ingen rokke ved. Vær sterk i deg selv og la disse rase på, de ser ikke noe annet liv. Men vi kan da for fader ikke rømme bygda for dem!

De har gått veldig langt, og falske rykter kan ødelegge veldig mye. Hele liv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var jo faktisk en test av denne dama da,som hu ikke besto.Syntes det var kult av ts 👍

Anonymkode: 630bf...f30

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan kan du vite at hun er en sladrekjerring? Har du hørt på sladder om henne? I så fall hvorfor? 
Mennesker med integritet aner ikke hva det sladres om, hverken om dem eller andre. De fokuserer på helt andre ting en baksnakking, uansett om det er sant eller ei. 

Anonymkode: 4223e...d52

Skrevet

Hvorfor dette angrepet mot ts? Hun utleverer jo ingen som kan gjenkjennes, i motsetning til sladderkjærringa

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jo faktisk en test av denne dama da,som hu ikke besto.Syntes det var kult av ts 👍

Anonymkode: 630bf...f30

Nettopp dette det var.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du vite at hun er en sladrekjerring? Har du hørt på sladder om henne? I så fall hvorfor? 
Mennesker med integritet aner ikke hva det sladres om, hverken om dem eller andre. De fokuserer på helt andre ting en baksnakking, uansett om det er sant eller ei. 

Anonymkode: 4223e...d52

Hun sladra mye om andre mødre til meg tidligere, (flere år siden da vi møttes av og til) og jeg vet hun gjør det samme om meg. Jeg tok avstand fra det, orka ikke å høre på det. Hun baksnakket mennesker som hadde døende barn blant annet og det var total mangel på dypere forståelse for andre menneskers levemåte eller situasjon og jeg tok avstand.

Manglende integritet. Manglende sosiale antenner. Etc.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes også det er skummelt hvor mange mennesker som ukritisk tror på hva andre sier om folk, uten å ta en faktasjekk. Ikke alle snakker sant,  slik er det dessverre. Har alltid det i bakhodet når jeg hører noe. Jeg har en annen taktikk enn deg ts. Hører jeg noe sladder, så sier jeg bare at jeg ikke er komfortabel med å snakke om det når personen ikke er tilstede. Eller sier rett ut at jeg er for gammel for sladder og at de må finne seg en hobby eller noe. Men de fleste gjør ikke det, for de liker litt sladder de og. 

Anonymkode: 59da1...028

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (25 minutter siden):

TS bruker da, i motsetning til sladrekjerringa, ikke navn her.

Sladrekjerringer dør forresten stort sett ensomme og uelsket. 

Anonymkode: f5f07...7ed

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nettopp dette det var.

En mor slettet deg på FB pga "gammelt nytt" - har du i det hele tatt tenkt på hvorfor hun gjorde det? Ble hun såret? Var det ikke så "gammelt nytt" som du trodde?

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De har gått veldig langt, og falske rykter kan ødelegge veldig mye. Hele liv. 

Men hvis man bryr seg om slik så har de vunnet. Det vil man ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes også det er skummelt hvor mange mennesker som ukritisk tror på hva andre sier om folk, uten å ta en faktasjekk. Ikke alle snakker sant,  slik er det dessverre. Har alltid det i bakhodet når jeg hører noe. Jeg har en annen taktikk enn deg ts. Hører jeg noe sladder, så sier jeg bare at jeg ikke er komfortabel med å snakke om det når personen ikke er tilstede. Eller sier rett ut at jeg er for gammel for sladder og at de må finne seg en hobby eller noe. Men de fleste gjør ikke det, for de liker litt sladder de og. 

Anonymkode: 59da1...028

Jeg tok avstand fra sladringen hennes. Skifta tema umiddelbart. Sa at det ikke trenger å være sånn osv. Men hun fortsatte bare. Så jeg tok avstand og orka ikke mer «kaffeslaberas» med henne.

• Liker 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

En mor slettet deg på FB pga "gammelt nytt" - har du i det hele tatt tenkt på hvorfor hun gjorde? Ble hun såret? Var det ikke så "gammelt nytt" som du trodde?

Det var gammelt nytt om meg selv. Som en test for å se om hu snakket videre. 

Ingenting om vedkommende som sletta men vet de prater sammen.

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å sitte å snakke om seg selv enn å snakke om andre. Da vet man at man sprer sanne rykter hvertfall. Jeg bare rister på hode til de som har så lite selvinnsikt og så syns jeg litt synd i dem fordi de er avhengige. 

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var gammelt nytt om meg selv. Som en test for å se om hu snakket videre. 

Ingenting om vedkommende som sletta men vet de prater sammen.

Hvorfor skulle gammelt nytt om deg føre til at en annen mor slettet deg på FB?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...