AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #21 Del Skrevet 8. desember 2022 dette var jo virkelig noe å henge seg opp i, det også. Anonymkode: 04cef...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 8. desember 2022 #22 Del Skrevet 8. desember 2022 Altså, med all respekt...hva er så nedlatende med dette da, du? Sett deg ned og vær stille litt, du. (😉) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 8. desember 2022 #23 Del Skrevet 8. desember 2022 (endret) Kontekst er viktig her. Generelt vil jeg si at det ikke er nedlatende. Endret 8. desember 2022 av Embla Othea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #24 Del Skrevet 11. desember 2022 Alt kan være nedlatende. Det handler om måten man sier det på. Anonymkode: 34955...a64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #25 Del Skrevet 11. desember 2022 Mine damer og herrer! ❤️ Anonymkode: ad40f...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #26 Del Skrevet 8. oktober 2023 Hvis du blir tilsnakket av en rusmisbruker i Trondheim, er sjansen stor for at han vil bruke det uttrykket, så blant trøndere er nok fortsatt dette uttrykket vanlig, i en salig blanding av overklasse og underklasse. Anonymkode: f5316...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. oktober 2023 #27 Del Skrevet 8. oktober 2023 Det er et gammeldags uttrykk og det er nedlatende. Man må se på konteksten. Hvis kona sier "gratulerer, min gode mann", så er det nok bare koselig. Hvis en kollega, sjef eller nabo sier: "Min gode mann: Jeg vil gjerne ha en prat med deg" Så er det neppe positivt. Det er på linje med "Unge dame". "Jeg vil gjerne ha en prat med deg, unge dame". Dårlig tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 8. oktober 2023 #28 Del Skrevet 8. oktober 2023 «Min gode mann» er i praksis det samme som mange av de yngre i dag sier «bror». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 8. oktober 2023 #29 Del Skrevet 8. oktober 2023 Klossmajor skrev (1 minutt siden): «Min gode mann» er i praksis det samme som mange av de yngre i dag sier «bror». Jeg oppfatter det virkelig ikke sånn. Siden folk oppfatter det ulikt tenker jeg det er best å unngå uttrykket. Jeg foreslår at du googler "min gode mann". Du vil se at det brukes nedlatende i omtrent alle treffene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #30 Del Skrevet 8. oktober 2023 Isambard skrev (3 timer siden): Jeg oppfatter det virkelig ikke sånn. Siden folk oppfatter det ulikt tenker jeg det er best å unngå uttrykket. Jeg foreslår at du googler "min gode mann". Du vil se at det brukes nedlatende i omtrent alle treffene. Alt kan misforstås, alt kan tolkes anderledes av forskjellige grunner. Skal vi gjøre som deg, blir vi stumme alle mann! 🤐 Anonymkode: f52d4...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå