AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #21 Skrevet 28. november 2022 Takk for innspill.. det sporet litt av. TS her gift i 15 år med min mann, men har funnet ut nå at han liker crossdressing. Kun hjemme, ikke foran meg eller andre. jeg fikk sjokk og føler behov for å forstå mer, derfor jeg spurte her inne. jeg ønsker å støtte han i dette, og på en måte er jeg trist over at han ikke har turt å fortelle meg det tidligere. mange følelser på en gang… Anonymkode: c64a8...49a 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #22 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og hvordan skader det andre? Anonymkode: 3d793...ac5 Har jeg sagt det skader andre? Jeg kommenterte på det du påstod om at det nærmest ikke er forskjell på dame-og herreklær. Hvis det hadde vært tilfelle så hadde nok poenget blitt borte for de fleste som driver med det. Jeg hadde aldri kunnet ha en mann som var opptatt av dette, men jeg konstanterer at andre kvinner finner det uproblematisk. Og det har jeg selvsagt ingen problemer med. Anonymkode: 0dc6c...428 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #23 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har jeg sagt det skader andre? Jeg kommenterte på det du påstod om at det nærmest ikke er forskjell på dame-og herreklær. Hvis det hadde vært tilfelle så hadde nok poenget blitt borte for de fleste som driver med det. Jeg hadde aldri kunnet ha en mann som var opptatt av dette, men jeg konstanterer at andre kvinner finner det uproblematisk. Og det har jeg selvsagt ingen problemer med. Anonymkode: 0dc6c...428 Eller som i mitt tilfelle… finner det ut etter 15 år i et lykkelig ekteskap. Vi er lykkelig gift og elsker hverandre. hadde aldri trodd «dette» om mannen min, og har kjent på «fordommer» eller kanskje redsel…? Men han er fortsatt den samme som alltid, bare med en ekstra greie jeg ikke har visst om. Så jeg velger å støtte han i dette. Hadde aldri sett for meg å være gift med en mann som tenner på å bli kvinne iblant.. men her står jeg altså.. Anonymkode: c64a8...49a 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #24 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er du som ikke skjønner noen ting her. Å dele opp klær i manneklær og dameklær er bare tull, folk skal få gå i akuratt det de vil. I noen land er det helt vanlig at menn går i skjørt og kjoler, og i nesten alle land er det helt vanlig at kvinner går i bukser. Barn som ikke enda har den tillærte kjønnsoppdelingen velger klær de føler for, små gutter sprader rundt i prinsessekjoler og jenter kan bruke byggmester bob kostyme. Ikke noe galt med det hverken som barn eller voksen. Du klarer ikke sette ord på hvorfor du mener det er "urett" at menn går i kvinneklær fordi det ikke er noen logisk grunn til at det skal være galt. Du er transfob og homofob Anonymkode: 3d793...ac5 Det er ikke veldig vanskelig å sette ord på det moralsk uakseptable i å eksponere barn for sin egen, avvikende seksualitet. Det handler om patologisk selvopptatt grenseløshet. Anonymkode: f5911...00c 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #25 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke veldig vanskelig å sette ord på det moralsk uakseptable i å eksponere barn for sin egen, avvikende seksualitet. Det handler om patologisk selvopptatt grenseløshet. Anonymkode: f5911...00c Du bruker sterke ord om et tenkt scenario. Altså ordinære kvinner sitter vel heller ikke med barna sine i stua med et rødt sett blondeundertøy eller sexy neglisje, selv om dette er ordinære kvinneklær til ei kvinne... Det er forskjell på klærne. Mannen min som kler seg om hadde heller aldri brukt slike klær overfor våre framtidige barn. Og jeg hadde ikke latt ham heller. Men hvis han en dag får lov til å kle seg i et skjørt overfor andre enn meg, skal han få lov til det. Anonymkode: f7492...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #26 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her gift i 15 år med min mann, men har funnet ut nå at han liker crossdressing. Kun hjemme, ikke foran meg eller andre. jeg fikk sjokk og føler behov for å forstå mer, derfor jeg spurte her inne. jeg ønsker å støtte han i dette, og på en måte er jeg trist over at han ikke har turt å fortelle meg det tidligere. mange følelser på en gang… Anonymkode: c64a8...49a Skjønner at det er sjokkerende at du får vite det først nå. Men er nok ikke så uvanlig. Mange tør ikke betro seg og er redd for andres reaksjoner, noen vet ikke heller at de liker det men blir langsomt klar over det. Anonymkode: f7492...1e9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #27 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du bruker sterke ord om et tenkt scenario. Altså ordinære kvinner sitter vel heller ikke med barna sine i stua med et rødt sett blondeundertøy eller sexy neglisje, selv om dette er ordinære kvinneklær til ei kvinne... Det er forskjell på klærne. Mannen min som kler seg om hadde heller aldri brukt slike klær overfor våre framtidige barn. Og jeg hadde ikke latt ham heller. Men hvis han en dag får lov til å kle seg i et skjørt overfor andre enn meg, skal han få lov til det. Anonymkode: f7492...1e9 De fleste kvinner trenger ikke å kle seg oppgi rødt blondeundertøy eller sexy neglisje for å føle seg som kvinner. Anonymkode: 0dc6c...428 2
Fjollefyr Skrevet 28. november 2022 #29 Skrevet 28. november 2022 Nattens rytter skrev (28 minutter siden): Johny Vassbakk òg. Huff. Ja, desverre er han en som ikke har gjort det spesielt positivt å være mann i dameklær. Men det er utrolig vondt å bli sammenlignet med han. Han er en jeg virkelig blir både kvalm og uvel av å lese om. Stakkars de som er blitt hans offer. Jeg kjenner flere crossdressere som absolutt ikke kan sammenlignes med han. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke er i nærheten av å være som han. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #30 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): De fleste kvinner trenger ikke å kle seg oppgi rødt blondeundertøy eller sexy neglisje for å føle seg som kvinner. Anonymkode: 0dc6c...428 Ja, du tenker på at kvinner flest liker best svarte eller hvitt blonder? Rødt selger ganske bra da. Også i butikker for hverkvinnsen. De blir markedsført nå fram mot jul. Anonymkode: f7492...1e9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #31 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, du tenker på at kvinner flest liker best svarte eller hvitt blonder? Rødt selger ganske bra da. Også i butikker for hverkvinnsen. De blir markedsført nå fram mot jul. Anonymkode: f7492...1e9 Nei, det var ikke det jeg tenkte på i det hele tatt. Jeg mente at for oss som ER kvinner kommer femininiteten innenfra og har ikke så mye å gjøre med hva vi har på oss å gjøre. Menn må derimot «kle seg ut» for å føle seg som kvinner. Anonymkode: 0dc6c...428 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #32 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De fleste kvinner trenger ikke å kle seg oppgi rødt blondeundertøy eller sexy neglisje for å føle seg som kvinner. Anonymkode: 0dc6c...428 Favoritten hans er ikke en gang undertøy, men et plagg jeg kjøpte til meg selv for å gå med ute om våren. Jeg har knapt brukt det, men han har brukt det så mye over flere år at det faktisk er litt slitt. Du ville ikke tenkt over det om du så meg med plagget på gata. Man kan til og med ha det på uten yttertøy. Så det ville vært godt egnet som plagg som våre framtidige barn så ham i. Jeg har ikke rukket å tenke på disse tingene, men du har rett i at vi må bestemme hvordan barnet skal få vite. Det letteste ville nok være at pappa hadde på seg favorittplagget sitt. Rett og slett. Anonymkode: f7492...1e9
Fjollefyr Skrevet 29. november 2022 #33 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De fleste kvinner trenger ikke å kle seg oppgi rødt blondeundertøy eller sexy neglisje for å føle seg som kvinner. Anonymkode: 0dc6c...428 Nei, akkurat dét er jeg og de fleste crossdressere klar over. Men om vi ser bort ifra rødt undertøy med blonder, og kaller det å pynte seg. Det gjør vi jo alle i en eller annen form. Da er det slik at jeg og mange andre crossdressere pynter oss slik kvinner gjør. Jeg føler meg ikke som en dame, jeg føler meg vel. Jeg føler meg fin, og har det fint. Så kan man få lov til å synes dette er rart. Men jeg synes at du, ts er en flott og raus dame som er så åpen og fin med din mann med dette. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #34 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 15.47): Hei, noen kvinner her som lever sammen med en mann som er crossdresser? I ekteskap med barn osv? en mann som altså er fornøyd med å være mann, men tenner seksuelt på å omgjøre seg til kvinne innimellom. hvordan takler dere dette? Anonymkode: c64a8...49a Jeg lever ikke lenger i et forhold med en crossdresser og jeg hadde ikke barn med ham. Men jeg tenker at siden dere ikke har barn, så vil det å se han i både dameklær og herreklær være en naturlig ting for barna når de vokser opp. De vil derfor ikke reagere på det. Videre er det bare å forklare alle at mannen er den samme uansett hva han kler på seg, og at ingen tar skade av det. Spørsmålet er jo også om han ønsker å ta det så langt som å gå utendørs med dameklær på. Han jeg var sammen med kjøpte seg etter hvert klær som det ikke var så enkelt å identifisere som dameklær, og gikk med dameundertøy på hele tiden. Men han var ikke klar til å ta skrittet fullt ut og stå frem som crossdresser da, og er det fortsatt ikke i dag. Tar noen museskritt i gangen. Jeg støttet han fullt ut da jeg fikk vite det, og vi fornyet garderoben fra veldig "sexy, men upraktisk", til "normalt å gå med i hverdagen". Går fortsatt veldig mye i skjørt og kjoler, og mer pyntet til hverdags enn det for eksempel jeg gjør. Anonymkode: 753de...b01 2
Hansehan Skrevet 29. november 2022 #35 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 17.18): Det er ikke veldig vanskelig å sette ord på det moralsk uakseptable i å eksponere barn for sin egen, avvikende seksualitet. Det handler om patologisk selvopptatt grenseløshet. Anonymkode: f5911...00c Det er i mine øyne verre å utsette barn for et så heslig menneskesyn som du framstår å ha. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #36 Skrevet 29. november 2022 Hansehan skrev (3 timer siden): Det er i mine øyne verre å utsette barn for et så heslig menneskesyn som du framstår å ha. Er det et heslig menneskesyn å mene at man bør legge bånd på egen seksuell utagering når det kan gå ut over andre, herunder barn? Jeg skjønner virkelig ikke hvilken planet du kommer fra😵💫 Anonymkode: f5911...00c 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #37 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det et heslig menneskesyn å mene at man bør legge bånd på egen seksuell utagering når det kan gå ut over andre, herunder barn? Jeg skjønner virkelig ikke hvilken planet du kommer fra😵💫 Anonymkode: f5911...00c Seksuell utagering? Mener du gå med klær? Anonymkode: f7492...1e9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #38 Skrevet 30. november 2022 Fjollefyr skrev (19 timer siden): Nei, akkurat dét er jeg og de fleste crossdressere klar over. Men om vi ser bort ifra rødt undertøy med blonder, og kaller det å pynte seg. Det gjør vi jo alle i en eller annen form. Da er det slik at jeg og mange andre crossdressere pynter oss slik kvinner gjør. Jeg føler meg ikke som en dame, jeg føler meg vel. Jeg føler meg fin, og har det fint. Så kan man få lov til å synes dette er rart. Men jeg synes at du, ts er en flott og raus dame som er så åpen og fin med din mann med dette. Fjollefyr; TS her.. finnes det noe side eller sted for de damene som synes at dette er vanskelig? Jeg har bestilt time hos psykolog nå, for jeg sliter med å fordøye alt sammen. Først sjokket over at dette er noe som er viktig for han, men etterhvert blir det så mye mer detaljer å forholde seg til rundt dette. han sier han ikke ønsker å gå med kvinneklær i det daglige, og er fornøyd som mann. Men han tenner på dette seksuelt, så dette er noe han gjør «for seg selv». Men jeg er bekymret… vil det «bli mer» etterhvert? Sikkert ingen svar på det som kan garanteres, men jeg er bekymret. jeg merker det er vanskelig å se han kjøpe sminke og klær, for det er liksom «jeg» som skal være damen i huset. Jeg blir også skremt av at «det også er en dame her jeg ikke har visst om». Akkurat som et ekstra menneske i vårt ekteskap, selv om dette bare er mine reaksjoner og følelser på det. jeg må finne en måte å fordøye dette på og takle det slik at han har det bra, og at jeg kan leve med dette. jeg ønsker å være liberal, og jeg ønsker at han kan slappe av og være seg selv. Men som sagt, jeg sliter, og jeg må finne ut av hvordan jeg kan takle det. ønsker gjerne tips og innspill. Anonymkode: c64a8...49a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #39 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Seksuell utagering? Mener du gå med klær? Anonymkode: f7492...1e9 Har du ikke fått med deg at det handler om seksuell tenning for de som gjør dette? Anonymkode: 0dc6c...428 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #40 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Fjollefyr; TS her.. finnes det noe side eller sted for de damene som synes at dette er vanskelig? Jeg har bestilt time hos psykolog nå, for jeg sliter med å fordøye alt sammen. Først sjokket over at dette er noe som er viktig for han, men etterhvert blir det så mye mer detaljer å forholde seg til rundt dette. han sier han ikke ønsker å gå med kvinneklær i det daglige, og er fornøyd som mann. Men han tenner på dette seksuelt, så dette er noe han gjør «for seg selv». Men jeg er bekymret… vil det «bli mer» etterhvert? Sikkert ingen svar på det som kan garanteres, men jeg er bekymret. jeg merker det er vanskelig å se han kjøpe sminke og klær, for det er liksom «jeg» som skal være damen i huset. Jeg blir også skremt av at «det også er en dame her jeg ikke har visst om». Akkurat som et ekstra menneske i vårt ekteskap, selv om dette bare er mine reaksjoner og følelser på det. jeg må finne en måte å fordøye dette på og takle det slik at han har det bra, og at jeg kan leve med dette. jeg ønsker å være liberal, og jeg ønsker at han kan slappe av og være seg selv. Men som sagt, jeg sliter, og jeg må finne ut av hvordan jeg kan takle det. ønsker gjerne tips og innspill. Anonymkode: c64a8...49a Sikkert andre som kan gi deg råd om det, men jeg vil bare nevne at du ikke MÅ takle det. For de fleste kvinner hadde det vært uaktuelt å leve i et sånt forhold. For meg personlig hadde det vært mye verre enn utroskap. Men hvis du tror du kan leve godt med det så ære være deg. Anonymkode: 0dc6c...428 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå