Gå til innhold

Rot på bod på visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som egentlig bryr seg om en bod er rotete på visning?:P Altså, det er mulig å komme inn og se og få en følelse av hvor stor den er, at det ikke er fukt-problemer osv., men utover det? Har riktignok rydda min fordi jeg tenkte at en ryddig bod kanskje gav mer riktig inntrykk av hvor stor den er(for den er svær, som jo er grunnen til at jeg har rota😅).

Anonymkode: 87918...45f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi har leiligheten vår på salg nå og vi(eller mannen😅) har ryddet balkongbodenDen er strøken mens kjellerboden er full og rotete. Tenker at kjøperne vil kanskje sitte igjen med bedre inntrykk av at boden er ryddig og romslig. Kjellerboden er nede i kjelleren og det er ikke mange som vil ned dit for å se en bod.

Anonymkode: 6e8ca...f57

Skrevet

Når jeg er på visning så ber jeg de fjerne rot, så jeg får inspisert vegger, hjørner, rør, etc.

Om de nekter, vet jeg at her skjuler de noe.

Et ikke helt uvanlig triks mange bruker; å skjule skader/fukt/diverse bak rot.

Anonymkode: 48042...b0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når jeg er på visning så ber jeg de fjerne rot, så jeg får inspisert vegger, hjørner, rør, etc.

Men hvor skal de ellers gjøre av tingene, utover i hele leiligheten? Takstmann har jo inspisert leiligheten så da får dere heller lese salgsoppgaven. Må være måte på krav fra særinger.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ber folk om å rydde mens de har visning? Det er ganske vanlig at selger ikke er til stede, ber du megler om å rydde da?

Anonymkode: 6fef0...7b3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

:klo:

Går du på visning på boliger uten takstrapport? 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

:klo:

Går du på visning på boliger uten takstrapport? 

Jeg er ikke den du siterte, men det kom nye regler i år som gjør at takstmann må være veldig nøye. Slik var det ikke bare så sent som for ett år siden, og da måtte man passe på at man så etter f.eks tegn til fukt selv og kunne ikke stole på at takstmannen var så nøye. En bolig vi var på visning på i fjor hadde mye fuktproblemer i kjelleren. Det var forøvrig også veldig rotete, men det hjalp ikke for å skjule de problemene fra meg ihvertfall. Stakkars de som kjøpte den boligen, selv om det var godt under prisantydning. 

Anonymkode: 87d24...0a5

Skrevet

Jeg rydda boden inne så den var strøken og innbydende. Loftsboden ble ganske full, men der har takstmann vært og gitt tg1, og nesten ingen bad om å få se den uansett. Veldig mye av innholdet i boden inne ble plassert i bilene, sammen med mye annet som ikke kunne stå fremme på visning 😅

Anonymkode: c22a9...e99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er ikke den du siterte, men det kom nye regler i år som gjør at takstmann må være veldig nøye. Slik var det ikke bare så sent som for ett år siden, og da måtte man passe på at man så etter f.eks tegn til fukt selv og kunne ikke stole på at takstmannen var så nøye. En bolig vi var på visning på i fjor hadde mye fuktproblemer i kjelleren. Det var forøvrig også veldig rotete, men det hjalp ikke for å skjule de problemene fra meg ihvertfall. Stakkars de som kjøpte den boligen, selv om det var godt under prisantydning. 

Anonymkode: 87d24...0a5

Men nå snakker vi ikke om snøen som falt i fjor. 

Anonymkode: a9930...60c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...