AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Og jeg er redd for å bli servert noe jeg ikke kan spise, som spekemat, rakfisk osv. Dette er mat folk vet jeg er skikkelig glad i, men nå er det jo noe jeg bør unngå. Og før noen kaller meg hysterisk, så følger jeg bare nasjonale råd for gravide, og siden jeg har flere spontan aborter så vil jeg ikke gamble. Er såpass tidlig, så jeg vil helst ikke si noe enda. Hvordan har dere mer erfarne opplevd, eller håndtert dette? Er det feks innafor å si jeg har brannsår i munn så både salt mat og rakfisk svir helt jævlig? Anonymkode: d385e...84d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Det er ille når man må unnskylde at man følger de offisielle kostholdsanbefalingene for gravide,for man på forhånd vet at det vil rase inn en haug med troll som sier hvor unødvendig og hysterisk det er.. Men on point: vanskelig situasjon, enkleste er dessverre å avlyse.. alternativt spist alt som du kan spise og sats på at ingen legger merke til at du ikke spiste spekeskinka til rømmegrøten. du har forretsen også min fulle støtte i å ønske å holde graviditeten skjult de første ukene, siden det kommer til å komme folk som sier at det er teit og.. Anonymkode: b6fb6...d25 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Du kan finne på hvilken unnskyldning du vil, men ofte er det vel buffet med flere ting å velge i? Kan du ikke bare spise det du kan og prate som vanlig så ingen legger merke til det? Anonymkode: 33687...bb7 2
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Enten avlys eller si at du er gravid. Men om du har mye annet å spise så spiser du det istedenfor 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ille når man må unnskylde at man følger de offisielle kostholdsanbefalingene for gravide,for man på forhånd vet at det vil rase inn en haug med troll som sier hvor unødvendig og hysterisk det er.. Men on point: vanskelig situasjon, enkleste er dessverre å avlyse.. alternativt spist alt som du kan spise og sats på at ingen legger merke til at du ikke spiste spekeskinka til rømmegrøten. du har forretsen også min fulle støtte i å ønske å holde graviditeten skjult de første ukene, siden det kommer til å komme folk som sier at det er teit og.. Anonymkode: b6fb6...d25 Beste svaret jeg kunne ha fått! Takk du nydelige fremmede på nett!! ❤ Har ikke så lyst å avlyse, men ser den altså. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan finne på hvilken unnskyldning du vil, men ofte er det vel buffet med flere ting å velge i? Kan du ikke bare spise det du kan og prate som vanlig så ingen legger merke til det? Anonymkode: 33687...bb7 Buffer? Nei, det er litt vanlige lunch og middag desverre, hadde det vært buffé hadde der vært null stress. Anonymkode: d385e...84d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beste svaret jeg kunne ha fått! Takk du nydelige fremmede på nett!! ❤ Har ikke så lyst å avlyse, men ser den altså. Buffer? Nei, det er litt vanlige lunch og middag desverre, hadde det vært buffé hadde der vært null stress. Anonymkode: d385e...84d Buffé skylle jeg skrive ikke buffer. Anonymkode: d385e...84d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Enten avlys eller si at du er gravid. Men om du har mye annet å spise så spiser du det istedenfor Hadde jeg vist hva som serveres først hadde det vært så enkelt. Enklest å avlyse ja. Anonymkode: d385e...84d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 jeg hadde firmafest med avdeling, 6 uker gravid, så måtte bare si som det er til avdelingsleder at jeg ikke kan drikke alkohol. Siden jeg også hadde SA før det, så sa jeg også som det er - at det er tidlig ennå og ikke sikkert det går veien denne gangen. Avdelingslederen min skjønte det med engang, da hun også hadde opplevd SA og det ble til at det er bare hun og de to som delte ut alkohol på festen, som visste om det. Altså, jeg sa det rett ut fordi jeg måtte, og det var ikke engang nærmeste folk jeg er glad i, men bare kollegaer. Hva er egentlig store hemmelighet å holde det skjult for dine nærmeste? Sånn at du kan sørge i ensomhet i tilfelle SA? like greit å kunne dele det med andre… Og husk at risiko for SA er noe sånn som 4% etter uke 7 og faller ned til 2,5% etter uke 12, jeg husker ikke nøyaktig tall men det er noe slikt. Det er altså ingen spesielt magisk med tolvte uke, risiko for SA faller gradvis for hver dag/uke som du går gravid. Anonymkode: e7160...1d7
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg vist hva som serveres først hadde det vært så enkelt. Enklest å avlyse ja. Anonymkode: d385e...84d Kan du ikke spørre hva som serveres? Pakke det inn i et spørsmål om du kan ta med noe eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Spis det du vil, og så får de spekulere. Spør de hvorfor du ikke vil ha det, så si det var så mye annet som fristet, at du var på fylla i går og er litt uggen etc. Sette himmel og jord i bevegelse for å skjule en graviditet... så mye drama med gravide som skal skjule det. Tror ikke de andre synes det er like spennende at du er gravid, som du selv synes. Anonymkode: a0025...181 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg hadde firmafest med avdeling, 6 uker gravid, så måtte bare si som det er til avdelingsleder at jeg ikke kan drikke alkohol. Siden jeg også hadde SA før det, så sa jeg også som det er - at det er tidlig ennå og ikke sikkert det går veien denne gangen. Avdelingslederen min skjønte det med engang, da hun også hadde opplevd SA og det ble til at det er bare hun og de to som delte ut alkohol på festen, som visste om det. Altså, jeg sa det rett ut fordi jeg måtte, og det var ikke engang nærmeste folk jeg er glad i, men bare kollegaer. Hva er egentlig store hemmelighet å holde det skjult for dine nærmeste? Sånn at du kan sørge i ensomhet i tilfelle SA? like greit å kunne dele det med andre… Og husk at risiko for SA er noe sånn som 4% etter uke 7 og faller ned til 2,5% etter uke 12, jeg husker ikke nøyaktig tall men det er noe slikt. Det er altså ingen spesielt magisk med tolvte uke, risiko for SA faller gradvis for hver dag/uke som du går gravid. Anonymkode: e7160...1d7 Det er ikke de aller nærmeste. Alle er ikke like, det er helt vanlig å ville vente med å si noe. Å ikke drikke alkohol synes jeg man ikke trenger å forsvare, men om man blir servert noe som er helt vanlig mat for alle andre, men ikke for gravide er jo verre å bortforklare. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spis det du vil, og så får de spekulere. Spør de hvorfor du ikke vil ha det, så si det var så mye annet som fristet, at du var på fylla i går og er litt uggen etc. Sette himmel og jord i bevegelse for å skjule en graviditet... så mye drama med gravide som skal skjule det. Tror ikke de andre synes det er like spennende at du er gravid, som du selv synes. Anonymkode: a0025...181 Der kom en sånn ja... Er ikke at noen synes det er spennende, folk driver i det, men er vel lov å tenke på hva man selv ønsker og føler er rett og. Anonymkode: d385e...84d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beste svaret jeg kunne ha fått! Takk du nydelige fremmede på nett!! ❤ Har ikke så lyst å avlyse, men ser den altså. Buffer? Nei, det er litt vanlige lunch og middag desverre, hadde det vært buffé hadde der vært null stress. Anonymkode: d385e...84d Om du ikke vil spørre hva som serveres, ikke vil si noe om hva du ikke kan spise og ikke si noe til noen er det vel ikke annet å gjøre enn å avlyse? Anonymkode: 33687...bb7 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Si at du er allergisk eller at magen reagerer på det. Anonymkode: 7fcc4...abd
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og jeg er redd for å bli servert noe jeg ikke kan spise, som spekemat, rakfisk osv. Dette er mat folk vet jeg er skikkelig glad i, men nå er det jo noe jeg bør unngå. Og før noen kaller meg hysterisk, så følger jeg bare nasjonale råd for gravide, og siden jeg har flere spontan aborter så vil jeg ikke gamble. Er såpass tidlig, så jeg vil helst ikke si noe enda. Hvordan har dere mer erfarne opplevd, eller håndtert dette? Er det feks innafor å si jeg har brannsår i munn så både salt mat og rakfisk svir helt jævlig? Anonymkode: d385e...84d Bare spis det du kan spise. Ingen er så dumme at de spør. De bare tenker sine tanker. Enten bekrefter du det for dem om 12 uker eller så hører de ikke noe mer og går ut i fra at du enten ikke var gravid eller har mistet. Ingen kommer til å ta det opp med mindre du tar det opp Anonymkode: 03b74...33a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 Da får du velge om du vil spise eller avslå. Å være gravid er ingen sensasjon, så bare si det som det er. Anonymkode: 80466...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da får du velge om du vil spise eller avslå. Å være gravid er ingen sensasjon, så bare si det som det er. Anonymkode: 80466...1b5 Etter 4 sponantaborter på rad så forstår jeg TS veldig her. Er så kjedelig med alle som skal trøste eller ha en mening. Jeg vil ha sorgen min for meg selv Anonymkode: 03b74...33a 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Etter 4 sponantaborter på rad så forstår jeg TS veldig her. Er så kjedelig med alle som skal trøste eller ha en mening. Jeg vil ha sorgen min for meg selv Anonymkode: 03b74...33a Om det, forståelig nok, er så sensitivt, så lar man være å gå. Anonymkode: a0025...181 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #18 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Si at du er allergisk eller at magen reagerer på det. Anonymkode: 7fcc4...abd «Dette er mat folk vet jeg er skikkelig glad i» står det i hi. Rart å brått bli allergisk eller noe da kanskje. Anonymkode: 6a045...a5a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Der kom en sånn ja... Er ikke at noen synes det er spennende, folk driver i det, men er vel lov å tenke på hva man selv ønsker og føler er rett og. Er simpelthen kvinnfolkhysteri dette. La vær å spis og la folk tenke sitt. Hvorfor det behovet for å kontotollere andre folks tanker Anonymkode: a0025...181 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er simpelthen kvinnfolkhysteri dette. La vær å spis og la folk tenke sitt. Hvorfor det behovet for å kontotollere andre folks tanker Anonymkode: a0025...181 Lurer jeg jaggu på og. Skikkelig patetisk. Anonymkode: b7bc6...e66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå