Gå til innhold

Vær så snill å slutt å nekte barna deres å få tid med faren sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg de som nekter barna å få være med faren sin kun for de er sint på faren. Er faren voldelig og farlig så er det noe annet, eller at faren ikke vil ha noe med barna å gjøre men  ikke det jeg snakker om her. 

Ikke la sinne du føler mot barnefaren gå utover ditt eget barn. Det er bare så stygt gjort mot barnet. Det burde blitt straffbart. Barna kan begynne å slite psykisk på grunn av sånn oppførsel. Er det greit? Nei.
Barna trenger faren sin også. Like mye som moren. Ikke ødelegg det. Barna er like mye fedrene sine som mødrene. Det må en mann og kvinne til for at et barn skal bli til. Sperm og egg. 

Gi barna er god oppvekst med begge foreldrene uansett om dere ikke er sammen med barnefar. Uansett hvor mye fiender dere er. Vær så snill. Ikke la det gå utover barna. Barna kommer alltid først. Det er i alle fall min mening.

Enig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Preach!

Anonymkode: 76350...756

• Hjerte 1
Skrevet

Kvinner kan ikke nekte barn å treffe faren. Der er lovverk for sånt. 

Anonymkode: b3b60...e3a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du snakker til et fåtall kvinner som opererte på nitti og tidlig totusentall. Muligheten for å drive sabotasje mot friske, engasjerte og villige fedre er godt forhindret i et solid lovverk som ivaretar barn og foreldres rettigheter til å treffes jevnlig. Hører du om mødre som ikke lar far treffe ungene og det faktisk forekommer i praksis, vel, hør kvinnens historie ut. Mest sannsynlig er barnefar da en kronidiot av et slag og det manglende samværet en bivirkning av det.

Anonymkode: 48cb3...32d

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet

Om du hadde hørt på min eks, er jeg en av kvinnene du beskriver. Sannheten er derimot en helt annen. Vi har en 70/30-fordeling i dag, og den følger han ikke opp. Jobb og ny kjæreste er viktigere enn barna dessverre. Jeg lagrer skriftlig dokumentasjon som beviser hvordan han gjentatte ganger avlyser samvær. Det hindrer han ikke for å syte utad om at jeg er vanskelig og hindrer han i være med barna. Det er jo mye lettere å skylde på meg enn å innrømme at han ikke prioriterer barna sine. En sak har minst to sider. 

Anonymkode: cdb25...49a

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Barna kommer først helt riktig. Så derfor nekter jeg barnefar å være med de fordi han røyker hasj daglig og skjønner ikke problemet med at hasj gir redusert reaksjonsevne hvis noe skulle skje og kan trigge psykoser og sinneutbrudd. Han har havnet i psykose før når vi var samboere og jeg lar ikke barna være alene med han! Aldri!

Anonymkode: 58def...79e

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Lovverk hjelper ikke mye i sånne tilfeller 

Anonymkode: b83bf...b8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du snakker til et fåtall kvinner som opererte på nitti og tidlig totusentall. Muligheten for å drive sabotasje mot friske, engasjerte og villige fedre er godt forhindret i et solid lovverk som ivaretar barn og foreldres rettigheter til å treffes jevnlig. Hører du om mødre som ikke lar far treffe ungene og det faktisk forekommer i praksis, vel, hør kvinnens historie ut. Mest sannsynlig er barnefar da en kronidiot av et slag og det manglende samværet en bivirkning av det.

Å så naiv tankegang 

• Liker 4
Skrevet

Vet du hva, TS, jeg er godt over 40 og jeg kjenner ikke et eneste menneske som er blitt nektet kontakt med faren sin. Derimot kjenner jeg et par personer som er blitt ignorert av sin egen far etter at han fant seg noe nytt, og enda flere som har valgt bort kontakt med far selv.

Jeg sier ikke at det ikke finnes tilfeller av kvinner som motarbeider samvær med far, men dette tror jeg har et overdrevet omfang i media.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lovverk hjelper ikke mye i sånne tilfeller 

Du kan skissere et eksempel på «sånne tilfeller» for å konkret beskrive hvordan lovverk i dag ikke kan hindre kvinner i å la barns ha samvær med friske, samarbeidskompetente, ansvarlige, tilgjengelige og omsorgslysne fedre.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det har vel desverre vist seg i flere saker at det lovverket ikke er verdt papiret det er skrevet på. Saker der mor trenerer,manipulerer og ikke gir far mulighet til det samværet han har rett på. Og at når han da ikke 'har' samvær med barna ilegges han å betale høyere bidrag, enda grunnen til at han ikke har samvær er en mor som nekter å la han få treffe barna. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Naivt!

Og selvfølgelig vil de at du skal tro noe sånt. Men ikke alltid det faktisk er sånn og mange slike "historier" om far, også noen tilfeller mor, har mange røde flagg når man lytter og har litt erfaring. 

Anonymkode: 99a5d...a8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan skissere et eksempel på «sånne tilfeller» for å konkret beskrive hvordan lovverk i dag ikke kan hindre kvinner i å la barns ha samvær med friske, samarbeidskompetente, ansvarlige, tilgjengelige og omsorgslysne fedre.

Du får Google. Senest i dag sto det en artikkel om det

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Vet du hva, TS, jeg er godt over 40 og jeg kjenner ikke et eneste menneske som er blitt nektet kontakt med faren sin. Derimot kjenner jeg et par personer som er blitt ignorert av sin egen far etter at han fant seg noe nytt, og enda flere som har valgt bort kontakt med far selv.

Jeg sier ikke at det ikke finnes tilfeller av kvinner som motarbeider samvær med far, men dette tror jeg har et overdrevet omfang i media.

Det må du gjerne tro, du tar feil. Det finnes flere av de 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei skulle ikke kunne nekte barna å treffe faren, men likevel skjer det. Det må bli mye strengere enn det er. For barnas skyld.

Kvinner som nekter barn å treffe faren burde da tenke på at det går utover deres egne barn. Når de nekter barna å treffe faren som aldri har gjort barna noe. Samme med de som får møte faren sin en sjelden gang. Det er barna det er synd på.

Skrevet
Mt3 skrev (7 minutter siden):

Det har vel desverre vist seg i flere saker at det lovverket ikke er verdt papiret det er skrevet på. Saker der mor trenerer,manipulerer og ikke gir far mulighet til det samværet han har rett på. Og at når han da ikke 'har' samvær med barna ilegges han å betale høyere bidrag, enda grunnen til at han ikke har samvær er en mor som nekter å la han få treffe barna. 

Link til disse sakene da. Så du ikke bare står her og til nå lirer av deg påstander uten hold i. Hvilke saker? Hvor er disse? Domstolene lot disse kvinnene gå fri når mannen protesterte mener du?  Gitt at mannen er vurdert som sunn, frisk og samarbeidskompetent? Det går ikke an lengre å trenere samvær i dag uten å imøtekomme den aktuelle friske fars ønsker om samvær. 

• Liker 3
Skrevet
Warrior skrev (1 minutt siden):

Nei skulle ikke kunne nekte barna å treffe faren, men likevel skjer det. Det må bli mye strengere enn det er. For barnas skyld.

Kvinner som nekter barn å treffe faren burde da tenke på at det går utover deres egne barn. Når de nekter barna å treffe faren som aldri har gjort barna noe. Samme med de som får møte faren sin en sjelden gang. Det er barna det er synd på.

Legg ved dokumentasjon på at påstandene dine stemmer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får Google. Senest i dag sto det en artikkel om det

Nei, du får legge ved kilder til dine påstander for at de skal ha noe i en diskusjon å gjøre all den din påstandene dine er grove og bestrider at norsk lovverk fungerer og iverksettes når det bør.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du får legge ved kilder til dine påstander for at de skal ha noe i en diskusjon å gjøre all den din påstandene dine er grove og bestrider at norsk lovverk fungerer og iverksettes når det bør.

Herregud!ro deg ned, utrolig merkelig å nekte for dette

• Liker 2
Skrevet

Men er dette egentlig et utbredt problem? I alle saker jeg har hørt om (eller jobbet i, og det er mange) har jeg EN gang vært borti en mor som ubegrunnet holdt barnet fra far. Etter hvert fikk far hovedomsorgen pga. dette. Har imidlertid hørt mange fedre klage på at de urettmessig ikke får se barna, men snakket man med den andre parten er det ofte gode grunner til det. Jeg vil påstå at det er ganske sjeldent (men vet det forekommer). Inntrykket mitt er likevel at om far da går til retten så får de ofte medhold om det da ikke foreligger noe grums. 

Eksen min er forøvrig en av de som snakker HØYT om den uretten jeg har gjort gjennom å begrense samvær i stor grad. Han sier lite om at barna selv ikke ønsker samvær, at han har utsatt oss for psykisk vold og "husterror" i mange år. At barna er redde og går på nåler rundt han og at det ene får traumebehandling etter opplevelser med far. 

Anonymkode: f402f...ca7

• Liker 15
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...