Gå til innhold

Noen her som er sosialarbeidere og som har tatt master??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sosialarbeider og ønsker å ta en master neste år - helst med fokus på rus-feltet og psykisk helse, men jeg er også åpen for andre typer master. Så lenge det omhandler mennesker og at det kan gi meg mer kunnskap innen dette området. (Ikke veldig motivert for master i sosialt arbeid, men ønsker helst å spesialisere meg på et vis). Jeg bor i Oslo og har gjort litt research, men er usikker på hvilke alternativ som er best. 

Er det noen her som har tatt en master i Oslo-området innen samme felt, og er det noen studier dere anbefaler/ikke anbefaler. Synes det er vanskelig å vite. Har forsøkt å sende mail til Oslo Met og stilt noen spørsmål, men de svarte ikke engang på det jeg faktisk spurte om. Tar gjerne mot tips dersom dere har noen! 

Anonymkode: 5567b...95a

Skrevet

Tar master i barnevern på Vid, men det høres ikke helt ut som det du er ute etter.

Du kan i stor grad spesialisere deg innenfor master i sosialt arbeid. En kollega av meg er veldig fornøyd med master i familiebehandling på OsloMet og andre kolleger med master i familieterapi på Vid.

Anonymkode: e2b81...802

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tar master i barnevern på Vid, men det høres ikke helt ut som det du er ute etter.

Du kan i stor grad spesialisere deg innenfor master i sosialt arbeid. En kollega av meg er veldig fornøyd med master i familiebehandling på OsloMet og andre kolleger med master i familieterapi på Vid.

Anonymkode: e2b81...802

Takk for svar! Er det slik at man må ha noen år med arbeidserfaring for å ta en master i familieterapi/familiebehandling? Jeg har bare vært i jobb i ca 12 måneder når jeg eventuelt starter på studiet, men vet ikke om dette er nok? Vet at noen studier krever mer erfaring fra feltet. 

Anonymkode: 5567b...95a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...