Gå til innhold

Sommerklær som julegaver til fremmede.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen helt ubrukte sommerklær, prislappen henger fortsatt på, bomkjøp på nett. Vi har et juletre på jobb som vi kan legge gaver under, også kommer en hjelpeorganisasjon og henter det litt før jul. Men blir det for dumt å pakke inn sommerklær og legge der? 

Anonymkode: 3be47...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det må da være fint. Hvorfor skulle klær være feil? Man skal vel merke pakkene med feks kjønn/alder/størrelse? 

Anonymkode: ed4f5...395

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt supert å få klær i gave !

Men kan jo være at det bommer litt på størrelsen iom at det ikke er til en spesifikk person. Så ville nok gitt noe annet istedenfor,og heller gitt dette til en person du vet bruker denne str.

Skrevet

Når det gjelder størrelser, så ordnes vel det slik at man enten merker pakkene med innhold og detaljer som kjønn, størrelse etc., eller slik at hjelpeorganisasjonen åpner opp og sjekker pakkene selv. Så akkurat det vil ikke nødvendigvis være et problem, selv om det naturligvis ikke er gitt at de har mulighet til å sortere mottagerne etter størrelse, sånn egentlig.

Men fra meg kommer det et annet og mye større men: Jeg synes på en måte at man bør gi noe litt mer praktisk og allment, på en måte. Selv om klærne har riktig størrelse, er det ikke gitt at de passer, og dersom de passer, er det ikke sikkert at de faller i smak. Så hvis man skal gi klær, synes jeg nok egentlig at man bør holde seg til ullundertøy, tøyelig sportstøy, skjerf, vanter -- slike ting som er tryggere gaver og som man gjerne kan bruke litt sånn uansett.

Fint av deg å tenke på å gi nytt liv til de ubrukte klærne dine, men min konklusjon er altså at dette kanskje ikke er måten å gjøre det på...

Anonymkode: 200f2...0f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når det gjelder størrelser, så ordnes vel det slik at man enten merker pakkene med innhold og detaljer som kjønn, størrelse etc., eller slik at hjelpeorganisasjonen åpner opp og sjekker pakkene selv. Så akkurat det vil ikke nødvendigvis være et problem, selv om det naturligvis ikke er gitt at de har mulighet til å sortere mottagerne etter størrelse, sånn egentlig.

Men fra meg kommer det et annet og mye større men: Jeg synes på en måte at man bør gi noe litt mer praktisk og allment, på en måte. Selv om klærne har riktig størrelse, er det ikke gitt at de passer, og dersom de passer, er det ikke sikkert at de faller i smak. Så hvis man skal gi klær, synes jeg nok egentlig at man bør holde seg til ullundertøy, tøyelig sportstøy, skjerf, vanter -- slike ting som er tryggere gaver og som man gjerne kan bruke litt sånn uansett.

Fint av deg å tenke på å gi nytt liv til de ubrukte klærne dine, men min konklusjon er altså at dette kanskje ikke er måten å gjøre det på...

Anonymkode: 200f2...0f2

Nei, jeg tenkte det ble litt feil med sommerklær selv. Får bare donere det på en annen måte :) 

Anonymkode: 3be47...4d8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...