Gå til innhold

Samvær ved veldig vanskelig samarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode råd!

Far truer meg på meldinger i beruset og edru tilstand. Trusler på liv,skal knekke nakken min,oppfordringer til at jeg skal skyte meg mm. Vært innlagt på psykiatrisk under alkoholpåvirket tilstand, iallefall en gang med tvang. Bor over syv timer unna barnet i kjøreavstand. Har to nye barn med ny samboer som også har to fra før. Jeg aner ingenting om fars psykiske helse pr nå,og får heller ikke vite noe. Under helgesamvær da far bodde nærmere har det blitt drukket alkohol på dagtid med barna tilstede. 

Det eldste barnet som nå er ni år har blandt annet fortalt at far stengte han inne på et mørkt rom da han ble sint på han. Barnet var da ca fire år. 

Hvordan løser en samvær under slike forhold?

Anonymkode: 1db7c...986

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter pris på alle gode svar!!

Skrevet

1: du anmelder trusler og ber om besøksforbud

2: du tilbakeholder samvær og dersom far fremmer sak ber du om beskyttet tilsyn

Anonymkode: d3ca9...0bc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Trenger gode råd!

Far truer meg på meldinger i beruset og edru tilstand. Trusler på liv,skal knekke nakken min,oppfordringer til at jeg skal skyte meg mm. Vært innlagt på psykiatrisk under alkoholpåvirket tilstand, iallefall en gang med tvang. Bor over syv timer unna barnet i kjøreavstand. Har to nye barn med ny samboer som også har to fra før. Jeg aner ingenting om fars psykiske helse pr nå,og får heller ikke vite noe. Under helgesamvær da far bodde nærmere har det blitt drukket alkohol på dagtid med barna tilstede. 

Det eldste barnet som nå er ni år har blandt annet fortalt at far stengte han inne på et mørkt rom da han ble sint på han. Barnet var da ca fire år. 

Hvordan løser en samvær under slike forhold?

Tuller du eller?? Dette må du jo ha tatt tak i allerede? Politi? Barnevern? Familiekontor?

Og en annen ting: er det du eller barnefar som har 2 nye barn? 

Anonymkode: 72e0c...17f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tuller du eller?? Dette må du jo ha tatt tak i allerede? Politi? Barnevern? Familiekontor?

Og en annen ting: er det du eller barnefar som har 2 nye barn? 

Anmeldt flere ganger,hatt to besøksforbud. Familievern får ikke hjulpet oss,da det er så vanskelig å kommunisere. Far har to nye barn. Ungene vil ikke ha samvær alene med han og har ikke hatt det på iallefall fire år. 

• Hjerte 1
Skrevet

Redd for å bli tatt for sabotasje om jeg nekter samvær. Vil at de skal ha kontakt med faren sin,men tør ikke slippe de og la de være med dit han bor. Det vil de forsåvidt ikke selv heller. Det er veldig utfordrende for meg å stå i alt av ubehag og trusler. De kommer ved de minste krav og forventninger til han. Far mener jeg saboterer og vil ha overnattinger,annenhver jul/påske, halve ferien mm. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Redd for å bli tatt for sabotasje om jeg nekter samvær. Vil at de skal ha kontakt med faren sin,men tør ikke slippe de og la de være med dit han bor. Det vil de forsåvidt ikke selv heller. Det er veldig utfordrende for meg å stå i alt av ubehag og trusler. De kommer ved de minste krav og forventninger til han. Far mener jeg saboterer og vil ha overnattinger,annenhver jul/påske, halve ferien mm. 

Jøss, han høres ikke helt god ut! :o Har du muligheter til å ta en prat med barnevernet? Om hva de tenker? Kanskje de har noen gode råd?

Skrevet

"Tatt for sabotasje" av hvem? Det finnes ingen instans som tar noen for å holde tilbake samvær. Retten kan se negativt på det i en eventuell fremtidig sak, men om situasjonen er som du beskriver det, er jo det vilt lite sannsynlig.

Anonymkode: d3ca9...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...