AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jeg må innrømme at jeg ble overrasket da jeg så negative holdninger til ønskeliste her på KG. Det er noe jeg aldri har vært borti i "real life". Som barn (før internett) fikk vi reklamemagasiner fra lekebutikker i posten. Vi barna tok en penn og satte et kryss på de tingene vi ønsket oss. Mine foreldre sa alltid "Husk at det er bare en ønskeliste, det er ikke sikkert du får det!" men vi fikk som regel alltid det vi ønsket oss likevel. Men vi visste jo ikke nøyaktig HVA på ønskelisten vi fikk, så det var superstas og stor overraskelse hvert år uansett. Nå som voksen så gir vi i nærmeste familie fortsatt ønskeliste til hverandre. Jeg skriver opp flere ting i ulike prisklasser. Jeg vet at jeg får noe på listen, og kanskje noe utenom de finner noe, men jeg vet jo ikke hva. Så det er akkurat like stas og overraskende som da jeg var liten. Jeg har beholdt den barnlige gleden over å gi og få gaver nettopp fordi jeg gir og får ting som vi ønsker oss og blir glade for. Er dette med å være negativ til ønskelister et KG-fenomen? Eller noe dere treffer på i virkeligheten også? Anonymkode: ad599...525 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Hvorfor kan du ikke skrive det i den tråden som allerede er opprettet? Anonymkode: e1a18...def
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor kan du ikke skrive det i den tråden som allerede er opprettet? Anonymkode: e1a18...def Hvilken tråd? TS Anonymkode: ad599...525
Gjest Athena Catalina Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Har også reagert på det, hva er så forferdelig med ønskelister, mye bedre å ha noe å gå etter det gjør også kjøpene lettere, og man unngår å gi noe som mottaker ikke har brukt for.
Purple Basil Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Det er bare her inne jeg har sett slike holdninger, alle rundt meg praktiserer ønskeliste. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilken tråd? TS Anonymkode: ad599...525 Den du nettopp snakker om innledningsvis…. ? AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg ble overrasket da jeg så negative holdninger til ønskeliste her på KG. Det er noe jeg aldri har vært borti i "real life". Anonymkode: ad599...525 Regner med du siktet til denne: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1635637-burde-ikke-familie-spørre-hva-barna-i-familien-ønsker-seg/page/2/#comment-31063585 Anonymkode: e94be...d5b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Jeg skriver ønskeliste hele året. Når jeg ser noe jeg har lyst på, lagrer jeg det i ei favorittmappe i nettleseren. Familien min bruker ønskelister på e-post eller messenger. Men når jeg tidligere sendte linker til akkurat det jeg ønsket meg, fikk jeg litt følelsen at det ikke er ok for voksne. Kan være jeg overtolker da. Så nå ønsker jeg meg heller litt diffuse ting. "Fin, hvit telysholder" liksom, så må jeg bare håpe de finner akkurat den jeg vil ha. (Spoiler: Skjer aldri). Virker som det er mer akseptert med den typen ønskelister. Anonymkode: 1f17a...460
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Tror folk blander bestillingsliste og ønskeliste. Mange er også dårlig på gavegivning og burde virkelig heller ta utgangspunkt i en ønskeliste. Folk de vil bare ha det overstått og pakker inn ett eller annet. Min mor har sikkert 30 tuber fotkrem på badet, alle med parfyme. Kjenner du noen godt nok til å utveksle gaver, så burde du vite om de ikke tåler ett eller anna. Hva slags omtanke er det i dette? Om noe viser det bare hvor dårlig folk faktisk kjenner henne/hvor lite de bryr seg. Fin påminning på julaften. Men åh, så takknemlig vi skal være! Anonymkode: d45a1...209 1
Sago Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Jeg elsker å få ønskelister fra tantebarn. Spesielt før jeg fikk barn selv hadde jeg virkelig ingen peiling på hva som passet , i hvilke aldere det var OK å gi klær og så videre. Ønskleliste var en livline 😄 Skjønner egenlig ikke hva som skulle være negativt med det. Det er jo ikke noe krav om å kjøpe noe fra lista, samtidig gir det jo en pekepinn om hva slags interesser de har. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 I min krets er det ikke vanlig med ønskelister , så nei det er ikke kgfenomen Anonymkode: 864d9...5a0
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror folk blander bestillingsliste og ønskeliste. Mange er også dårlig på gavegivning og burde virkelig heller ta utgangspunkt i en ønskeliste. Folk de vil bare ha det overstått og pakker inn ett eller annet. Min mor har sikkert 30 tuber fotkrem på badet, alle med parfyme. Kjenner du noen godt nok til å utveksle gaver, så burde du vite om de ikke tåler ett eller anna. Hva slags omtanke er det i dette? Om noe viser det bare hvor dårlig folk faktisk kjenner henne/hvor lite de bryr seg. Fin påminning på julaften. Men åh, så takknemlig vi skal være! Anonymkode: d45a1...209 Men kjære deg, vi jæhar ikke ønskelister , likevel klarer man å treffe på gaver Anonymkode: 864d9...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå