AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Hei! Jeg er 165 høy og veier rundt 67-68 kg. Når jeg sier det til folk blir de overrasket for de synes ikke jeg ser så tung ut. Jeg har slank mage og ganske definert kropp. Trener 3-4 ganger i uka. Hvorfor veier jeg likevel så mye🥺 Har hengt meg veldig opp i den, for ifølge bmi- en er jeg bittelitt overvektig Anonymkode: 0c1e7...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Fordi muskler veier mye mer enn fett Ikke heng deg opp i bmi kalkulatorer! Anonymkode: b8ed8...235 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Veier ikke muskler mer enn fett? Ikke smart å være opphengt i tallene på vekten eller BMI. De viktigste er hvordan du føler deg. Føler du deg fornøyd og aksepterer deg selv slik du er? Føler du deg rask og frisk? Er du aktiv i hverdagen og spiser jevnt over godt og variert? Får du det du trenger av hvile og selskap? Anonymkode: 5aaac...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi muskler veier mye mer enn fett Ikke heng deg opp i bmi kalkulatorer! Anonymkode: b8ed8...235 Er det så enkelt altså? Jeg tror bare jeg blir litt stressa med den bmi- en, men jeg skal legge det bort:) Anonymkode: 0c1e7...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg er 165 høy og veier rundt 67-68 kg. Når jeg sier det til folk blir de overrasket for de synes ikke jeg ser så tung ut. Jeg har slank mage og ganske definert kropp. Trener 3-4 ganger i uka. Hvorfor veier jeg likevel så mye🥺 Har hengt meg veldig opp i den, for ifølge bmi- en er jeg bittelitt overvektig Anonymkode: 0c1e7...3cd BMI er et statistisk verktøy beregnet til å bedømme overvekt i store befolkningsgrupper, 1000 mann og oppetter. Det er alt for stor variation mellom enkeltindivider til å konkludere om noen er under- eller overvektig bare fordi de ligger på den ene eller andre side av det statistiske gjennomsnitt. Hvis du vil vite om du er overvektig så se deg i speilet. Anonymkode: 8a934...e44 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi muskler veier mye mer enn fett Ikke heng deg opp i bmi kalkulatorer! Anonymkode: b8ed8...235 Muskler veier IKKE mer enn fett, men muskler tar mindre plass på kroppen enn fett. Derfor er det fullt mulig å se lettere ut enn man er om man har mye muskelmasse vs fett. Anonymkode: f5d8d...c85 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg er like høy som deg og var en gang oppe i 68 kilo etter en sommer med mye god mat (men også med en god del trening). Da syntes jeg at jeg så helt ok ut, men valgte å gå ned 6 kilo fordi jeg syntes tallet på vekten var for høyt. Dette er mange år siden, og når jeg nå ser bilder fra den sommeren ser jeg veldig tydelig at jeg var overvektig. Jeg tror ikke hodet henger helt med alltid. Det er det samme når jeg går ned i vekt. Nå er jeg rundt 19 i bmi og synes jeg ser ut akkurat som da jeg var bmi 22. Jeg tror ikke du skal legge så mye vekt på hva andre sier. Jeg har selv sagt til folk som er overvektige, at de er helt normalt slanke (for at de ikke skal bli lei seg). Andre ser deg dessuten ut i fra sin egen vekt, dvs. at dersom de er tykke vil de gjerne anse deg som slank. Jeg får forresten ofte høre at jeg virker høyere enn 165, så det går fint an å ta feil på høyden også. Anonymkode: f9113...3c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epplekiwi Skrevet 1. desember 2022 #8 Del Skrevet 1. desember 2022 On 11/27/2022 at 1:22 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg er 165 høy og veier rundt 67-68 kg. Når jeg sier det til folk blir de overrasket for de synes ikke jeg ser så tung ut. Jeg har slank mage og ganske definert kropp. Trener 3-4 ganger i uka. Hvorfor veier jeg likevel så mye🥺 Har hengt meg veldig opp i den, for ifølge bmi- en er jeg bittelitt overvektig Anonymkode: 0c1e7...3cd Det har jo ikke noe å si hva tallet sier om du er fornøyd med hvordan du ser ut i speilet? det er bare ett tall. du har vel en god del muskler da, muskler tar mindre plass enn fett. bmi er bare en hjelpelinje, funker for gjennomsnittet som ikke trener bestemt over lenger tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Del Skrevet 17. desember 2022 Vanskelig å si når man ikke ser bilde. Man kan ikke stole på venner, hva skulle de svart da? Alle trekker ned om man spør. Vet om en del jenter som trener mye, og sikkert har mye muskler, men de ser likevel smålubne ut. Jeg tror det er fordi de spiser mye, man blir jo sulten av trening. Samtidig legger de på masse unødvendig som proteinpulver, proteinbarer, stor kveldsmat osv. Anonymkode: 8260c...dd2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 19. desember 2022 #10 Del Skrevet 19. desember 2022 Det er litt høy vekt. Jeg har det selv. Var sikkert 8 kg lettere før. Og når jeg ser på bilder , så vises det. Mye finere før med lavere vekt. Men om jeg ser meg i speilet nå,.syns jeg ikke at jeg ser tjukk ut. Selv om jeg ser at jeg er det på bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Del Skrevet 19. desember 2022 Er du slank bakfra også? Anonymkode: 0941b...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Del Skrevet 19. desember 2022 Pga du er kun et par kg lett overvektig, du ser ser sikkert helt normal ut Anonymkode: 5bf20...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Del Skrevet 19. desember 2022 Takk for svar dere! Har kommer meg ned på rundt 65 kilo nå, og føler meg bedre, og nå normalvektig! Jogging og mindre mat gjorde susen! Får se hvordan jula blir da😂 Anonymkode: 0c1e7...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #14 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 18.54): Takk for svar dere! Har kommer meg ned på rundt 65 kilo nå, og føler meg bedre, og nå normalvektig! Jogging og mindre mat gjorde susen! Får se hvordan jula blir da😂 Anonymkode: 0c1e7...3cd Godt gjort i desember 👍 Anonymkode: f9113...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 22. desember 2022 #15 Del Skrevet 22. desember 2022 BMI er jo galskap. Min undervektige(i mine øyne) eldre far, er opp mot overvektig på den skalaen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #16 Del Skrevet 23. desember 2022 takinova skrev (17 timer siden): BMI er jo galskap. Min undervektige(i mine øyne) eldre far, er opp mot overvektig på den skalaen. Alle vet jo at hvis man er veldig muskuløs, så stemmer ikke BMI. Hvis man er veldig høy, eller veldig lav, er det også feil, siden formelen passer best når man er rundt 1.70m (lave mennesker er tykkere enn høye mennesker med samme BMI). Ved tvil er det best å måle livvidde. (Men nå har også overvekt blitt så normalt, at folk har fått et litt forvrengt bilde på hva som er "for tynn") Anonymkode: c3043...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #17 Del Skrevet 23. desember 2022 Jeg er 173 og veier 75 kilo. Folk nekter å tro det, tipper meg på maks 65 kilo. Jeg har vel det man kan kalle en atletisk timeglassfasong, det har sikkert en del å si hvordan disse kiloene er fordelt. Anonymkode: 42826...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #18 Del Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 173 og veier 75 kilo. Folk nekter å tro det, tipper meg på maks 65 kilo. Jeg har vel det man kan kalle en atletisk timeglassfasong, det har sikkert en del å si hvordan disse kiloene er fordelt. Anonymkode: 42826...210 Dette her skriver mange. Hvordan i all verden foregår disse samtalene? Spør du rett ut og forventer et ærlig svar? Eller snakker de spontant om antall kilo de tror du veier som et slags kompliment? Anonymkode: 8260c...dd2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 23. desember 2022 #19 Del Skrevet 23. desember 2022 Herregud! Om vekta var fett istedenfor muskler hadde du ikke vært tjukk engang. Er dere unger som synes 60-70 kg fordelt på 160 cm er mye? Hvorfor folk spør om vekt er helt bak mål. Det må sees i en sammenheng, og ikke bare i forhold til høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #20 Del Skrevet 23. desember 2022 svartkatt skrev (10 timer siden): Herregud! Om vekta var fett istedenfor muskler hadde du ikke vært tjukk engang. Er dere unger som synes 60-70 kg fordelt på 160 cm er mye? Hvorfor folk spør om vekt er helt bak mål. Det må sees i en sammenheng, og ikke bare i forhold til høyden. 60kg på 160cm er altfor mye for meg ihvertfall. Anonymkode: d97f2...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå