AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Far har samvær annenhver helg, fre-man, siden barnet var 6 år. Dette har alltid vært turbulent, med perioder uten noe samvær i det hele tatt, fordi far ikke vil. Og det siste året, fordi barnet ikke vil. I starten av året, valgte han nemlig å flytte 1t unna oss, og nå er reiseveien lengre. Han hadde bil når han flyttet, men solgte den. Så barnet reiser med tog, hvilket tar lengre tid. De helgene barnet er med far, jobber jeg til kl.23 hver kveld, og det har jeg gjort i over to år nå. Men nå har far begynt å si at barnet må hjem på søndager, fordi det blir så mye stress på mandag morgen. Hvilket jeg er enig i. Men HAN valgte å flytte og skape det stresset! Nå mener han at samværsavtalen ikke gjelder lenger, fordi han bor lenger unna, og at jeg i såfall får bytte jobb om det ikke passer at barnet kommer hjem på søndager.. Jeg river meg i håret, her! Jeg kunne hatt barnet mitt 100% uten hjelp fra han, men jeg jobber hele uka + helger, og jeg hadde satt pris på at han viste litt mer forståelse og tok sitt ansvar som far! Han selv er ufør og bedriver dagene sine slik han vil. Hva kan jeg si her? Kan jeg involvere en advokat for å få han til å begynne å ta ansvaret sitt? Anonymkode: f727c...cfb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Du kan involvere en advokat, ja - men verken du, advokat eller domstolen kan tvinge far til å ta ansvar. Her burde du heller kjøre på for 100% omsorg, så kan du og far gjøre separate avtaler om når barnet skal til han (hvis barnet vil). Belag deg på at barnet må bli hos deg 100% av tiden, TS. Ikke alt går som man ønsker, og er man aleneforelder er det stor sjanse for at dette kan skje. Anonymkode: 98553...b04 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Far har samvær annenhver helg, fre-man, siden barnet var 6 år. Dette har alltid vært turbulent, med perioder uten noe samvær i det hele tatt, fordi far ikke vil. Og det siste året, fordi barnet ikke vil. I starten av året, valgte han nemlig å flytte 1t unna oss, og nå er reiseveien lengre. Han hadde bil når han flyttet, men solgte den. Så barnet reiser med tog, hvilket tar lengre tid. De helgene barnet er med far, jobber jeg til kl.23 hver kveld, og det har jeg gjort i over to år nå. Men nå har far begynt å si at barnet må hjem på søndager, fordi det blir så mye stress på mandag morgen. Hvilket jeg er enig i. Men HAN valgte å flytte og skape det stresset! Nå mener han at samværsavtalen ikke gjelder lenger, fordi han bor lenger unna, og at jeg i såfall får bytte jobb om det ikke passer at barnet kommer hjem på søndager.. Jeg river meg i håret, her! Jeg kunne hatt barnet mitt 100% uten hjelp fra han, men jeg jobber hele uka + helger, og jeg hadde satt pris på at han viste litt mer forståelse og tok sitt ansvar som far! Han selv er ufør og bedriver dagene sine slik han vil. Hva kan jeg si her? Kan jeg involvere en advokat for å få han til å begynne å ta ansvaret sitt? Anonymkode: f727c...cfb Når vil barnet være hjemme søndagskvelden da? Ungen er begynt å bli stor også kan jo være alene til kl 23 på en kveld. Men om problemet er å komme seg hjem fra togstasjonen og til hjemmet kan du kanskje bruke drosje? Anonymkode: e4753...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå