Gå til innhold

Burde ikke familie spørre hva barna i familien ønsker seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene har noe på topp 1 på ønskelisten. Koster bare 300 kr pr gave, men får til svar av alle besteforeldre at de allerede har kjøpt. Ingen har spurt oss om ønsker. Ganske irriterende, for hver gang det er sånn at vi ikke rekker å si fra tidlig hva de ønsker seg så får vi leker vi ikke har bruk for. Minste fikk babyleker til 3 årsdagen. Hva tenker dere, normalt å spørre? 

Anonymkode: a682e...f47

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ungene har noe på topp 1 på ønskelisten. Koster bare 300 kr pr gave, men får til svar av alle besteforeldre at de allerede har kjøpt. Ingen har spurt oss om ønsker. Ganske irriterende, for hver gang det er sånn at vi ikke rekker å si fra tidlig hva de ønsker seg så får vi leker vi ikke har bruk for. Minste fikk babyleker til 3 årsdagen. Hva tenker dere, normalt å spørre? 

Balansegang - det er nok ganske normalt med ønskelister - men det er heller ikke slik at man skal "bestille" gaver.

• Liker 29
Skrevet

Vi deler alltid ønskelister med hverandre i familien før jul.

Anonymkode: 496ae...f97

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (10 minutter siden):

Balansegang - det er nok ganske normalt med ønskelister - men det er heller ikke slik at man skal "bestille" gaver.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi deler alltid ønskelister med hverandre i familien før jul.

Hvor tidlig må dere begynne å levere ut da? Folk begynner jo tidligere og tidligere å handle. Noen handler til og med på slag i januar å sparer på det.

Skrevet

Haha du tror faktisk du kan bestille gaver fra familien din 😃

Anonymkode: 595ba...f33

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Ingen her som spør hva ungene ønsker seg. De kjøper noe de tror ungene vil like. Noen ganger treffer de, andre ganger ikke. Vi spør heller ikke etter ønskelister, kun om det er noen vi står fast på.

• Liker 9
Skrevet

Nei selvsagt bør de ikke det

Anonymkode: cb41f...62f

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor tidlig må dere begynne å levere ut da? Folk begynner jo tidligere og tidligere å handle. Noen handler til og med på slag i januar å sparer på det.

Vi legger dem ut midten/slutten av november. Begynte tidligere dene uka.

Skrevet

Bestille? Har du aldri hørt om ønskelister? Ofte vanlig at mamma og pappa kikket over skulderen når ungene skrev ønskeliste til julenissen f eks :) 

Anonymkode: 0b1ad...9d6

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes ikke du det er kjekkere å gi gaver som du vet mottaker ønsker seg? Synes du ikke også det er kjekkere å få gaver du vet du ønsker deg?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

I min familie er alle voksne nå, men vi deler ønskelister likevel. Noen gaver er hentet derfra, noen ikke. Vi tar det bare som tips og idéer om  det skulle være vanskelig å finne på noe. Gir relativt rimelige gaver, er en liten familie, men unge og gamle koser seg med pakkene på julaften :)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Selvsagt bør de spørre om ønskeliste. Så kan de selv vurdere om de vil kjøpe noe derfra. 

Å kjøpe ting som aldri blir brukt er verken hyggelig eller miljøvennlig. 

Anonymkode: 8696d...c3c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Må også si at jeg ikke skjønner hvordan folk kan kjøpe julegaver så tidlig, særlig til barn og tenåringer. En niåring kan ønske seg noe i januar som kanskje virker barnslig i desember. En tenåring har kanskje kjøpt seg tingen selv med penger fra sommerjobb. En voksen har gjerne kjøpt seg den hvitløkspressa eller ulltrøya selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes ikke du det er kjekkere å gi gaver som du vet mottaker ønsker seg? Synes du ikke også det er kjekkere å få gaver du vet du ønsker deg?

Mei jeg liker å bli overrasket jrg , ikke å bestille gaver, det er bare trist.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bestille? Har du aldri hørt om ønskelister? Ofte vanlig at mamma og pappa kikket over skulderen når ungene skrev ønskeliste til julenissen f eks :) 

Vi har heldigvis ikke ønskelister sol sendes rundt, ønsker kan man få oppfylt ab foreldre. Fungerer heldigvis supert i min krets

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg blir overrasket, fordi jeg vet ikke hva på ønskelisten jeg får. 

Uten ønskeliste så hadde jeg enten fått noe jeg ikke har interesse for, noe som både er kjipt for mottaker og giver, eller bare gavekort fordi de ikke hadde våget å kjøpe noe.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er sikkert 4 år også

Anonymkode: 3c7de...b05

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei 😊 Jeg har vært mor i 13 år og har aldri noen sinne sendt ut en ønskeliste. Kan ikke se for meg noe frekkere enn å sende en LISTE på noe jeg forventer at andre skal kjøpe. Det ungene ønsker seg kjøper vi selvfølgelig selv innenfor visse grenser.

Og nei, jeg vil mye heller ha en gave som er gjennomtenkt fra den personen som gir. Om så det er et kort. Hvis jeg ØNSKER meg noe som voksen så kjøper jeg meg det helt selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei 😊 Jeg har vært mor i 13 år og har aldri noen sinne sendt ut en ønskeliste. Kan ikke se for meg noe frekkere enn å sende en LISTE på noe jeg forventer at andre skal kjøpe. Det ungene ønsker seg kjøper vi selvfølgelig selv innenfor visse grenser.

Og nei, jeg vil mye heller ha en gave som er gjennomtenkt fra den personen som gir. Om så det er et kort. Hvis jeg ØNSKER meg noe som voksen så kjøper jeg meg det helt selv.

Vi sender jo ikke en liste. Starter med at noen spør hva andre ønsker seg, må ofte mase litt for å få den lista :)

• Liker 2
Skrevet

Som jeg skriver i HI, syntes du det er en gjennomtenkt gave å gi babyleker til en treåring? Rangle, sutteklut? 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...