AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg stod å ventet på t-banen i dag og ante fred og ingen fare. En tilsynelatende hyggelig mann begynte å snakke med meg. Det tok i underkant av 20 sekunder før han begynte å stille meg seksualiserte spørsmål. Om jeg likte å bli slikket (samtidig som han stakk ut tunga og lekte deilig..), og om typen min var god i senga, hvilke stillinger osv. Jeg svarte selvfølgelig ikke på disse spørsmålene. Det var ikke akkurat sånn at jeg bydde meg frem. Jeg stod der usminket, trøtt, og med vinterbekledning fra topp til tå. Jeg sa til han at «jeg ønsker at du går herfra nå, fordi jeg synes at du stiller upassende spørsmål». Han beklagde seg, og sa at han bare tullet.. Herregud. Hva foregår oppi hodet på sånne menn? Hvordan kan de tenke at det er greit å stille sånne spørsmål?? Og hva om det ikke hadde vært andre mennesker tilstede? Ikke sikkert at han hadde vært så grei da. Jeg gikk med vilje inn på feil t-bane så jeg fikk han unna. Godt at han ikke fulgte etter. Så hva gjør du i sånne situasjoner? Bare går du, sier du ifra at sånt ikke er greit eller hva gjør du? Jeg var selv i tvil om hva jeg skulle gjøre. Anonymkode: 78bb0...3ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Når jeg var yngre så frøs jeg til og klarte ikke si noe, gikk bare vekk og ble ofte fulgt etter. Nå nøler jeg ikke med å sette dem på plass så høyt at alle rundt hører det "Syns du det er passende å stille fremmede jenter spørsmål om de liker å bli slikket eller?! Jeg kjenner ikke deg, sånne som deg burde blitt anmeldt! Tror du dattera di er stolt av deg nå?! Gris! Gå vekk din taper!" Altså offentlig ydmykelse. Noen blir skikkelig sinte så jeg må sørge for at det er andre folk rundt oss som kan gripe inn om situasjonen eskalerer men de fleste sier bare sorry og vil synke ned i et hull i bakken av flauhet over å ha blitt sagt i mot av en uredd dame (de tenner på makten ved å undertrykke og krenke og å fremkalle frykt så de forventer ikke at man er uredd) og over å ha blitt offentlig ydmyket og hengt ut Anonymkode: 3546e...ad9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Har flere varianter jeg tyr til, avhengig av hvor mye jeg gidder å legge inn i det. For noen bare overser jeg, leker omtrent helt døv. Registrerer ikke. Enten går de eller så må jeg ty til nederste jeg skrev, si nei og overse. For andre så setter jeg blikket mitt rett i øyene på de og spør "Har du godtatt Jesus som din frelser?" For noen andre der igjen "Hæ, ser du meg???" Sier bare "nei" og overser. En jeg enda ikke har prøvd, men som ei dame mente var ganske effektiv var å spille helt gæærn, men det fordrer litt kroppsbevegelser, ansiktsuttrykk og masse rablende prat. Endret 27. november 2022 av Bålkaffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg gjør meg ekkel, for å knuse fantasien deres. Enten i språk eller i handlig. Å fise er effektivt. Eller prate om utflod. Reaksjonen er hver eneste gang er avsky som de gir uttrykk for og så går de. Anonymkode: af12e...a37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Ts her Takk for svar. Det er jo litt skummelt å bestemme seg for hva man skal si/ gjøre, fordi man vet ikke hvordan personen kommer til å reagere.. Jeg tenker at en slik person ikke er skrudd sammen riktig fra før av, når de i det hele tatt kan spørre fremmede sånne spørsmål. Eller hva de nå måtte finne på å gjøre. Tror ikke jeg hadde turt å spille gal, på en perrong med andre mennesker tilstede. Jeg er bare utrolig glad for at han reagerte med å si at han «tulla» og at han ikke fulgte etter meg på t-banen. Frister å kjøpe en «pepperspray» og heller si back off, og true med den. Jeg hadde ikke nølt med å bruke den om jeg hadde følt meg mer truet. Anonymkode: 78bb0...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Har opplevd noen ubehageligheter etter at mange dametoaletter ble unisex. Når det står glisende menn der og begynner med slibrigheter kan man ikke en gang be dem gå, eller tilkalle en vekter. I slike tilfeller har man ikke annet å gjøre enn å bare gå, og håpe man finner et annet toalett. Har også opplevd noen ubehagelige situasjoner på t-banestasjoner på kvelden, når det er få andre passasjerer som går av. Pleier skynde meg opp til drosjeholdeplassen, men ikke alltid det er biler der. Anonymkode: 331c1...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg synes du svarte veldig fint. Min erfaring er at ingen griper inn for å hjelpe, så mine handlinger hadde vært for å redde meg selv. Jeg tror jeg hadde forsøkt å komme meg unna, dersom det var mulig. Tviler på at jeg hadde svart tilbake på noe vis. Anonymkode: 75ff2...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg hadde bare ringt politiet. Anonymkode: 16878...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå