flusa Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Hei dere. Jeg fikk 5 dagers antibiotika kur mot halsbetennelse. Er nå på dag 4, og føler det har hjulpet litt. Men er fremdeles veldig dårlig,og har mye vondt enda. Burde jeg ikke følt meg bedre enn hva jeg gjør? Eller tilnærmet frisk? Er mange år siden jeg tok antibiotika sist,så husker ikke effekten. Men mener å huske at jeg fort ble bra i halsen den gang. Jeg skal selvfølgelig kontakte legen i morgen hvis jeg ikke er bedre,men tenkte høre deres mening her. Setter pris på tilbakemeldinger🌸
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/halsbetennelse-nar-trenger-man-antibiotika/71810731 Kan være et virus, og da vil antibiotika naturlig nok ikke ha hatt noen effekt. Anonymkode: 9e86e...18e
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/halsbetennelse-nar-trenger-man-antibiotika/71810731 Kan være et virus, og da vil antibiotika naturlig nok ikke ha hatt noen effekt. Anonymkode: 9e86e...18e Takk for svar. Min crp var litt forhøyet,den var over 60.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 flusa skrev (1 time siden): Takk for svar. Min crp var litt forhøyet,den var over 60. Kan godt være virus. Noen virus gir høy CRP. Anonymkode: 9e86e...18e
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan godt være virus. Noen virus gir høy CRP. Anonymkode: 9e86e...18e Jeg fikk beskjed om det motsatte, at aå lenge den var så høy så var det betennelse. Skikkelig halsbetennelse.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 flusa skrev (1 minutt siden): Jeg fikk beskjed om det motsatte, at aå lenge den var så høy så var det betennelse. Skikkelig halsbetennelse. Gå til en ØNH, fastleger har ikke greie på slikt. Har du mye feber? Anonymkode: 2add9...537
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå til en ØNH, fastleger har ikke greie på slikt. Har du mye feber? Anonymkode: 2add9...537 Har 2 grader forhøyet kroppstemperatur, vanlig temperatur for meg er til vanlig 35,5 og den ligger på 37,5.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 flusa skrev (2 minutter siden): Jeg fikk beskjed om det motsatte, at aå lenge den var så høy så var det betennelse. Skikkelig halsbetennelse. Ja det stemmer det legen har sagt til deg. CRP over 40-50 betyr som regel at man har en bakteriell halsbetennelse, men siden din CRP ikke var høyere enn 60 kan det fortsatt godt være virus. Men uansett bør du ringe fastlegekontoret i morgen og få en hastetime siden du ikke er mye bedre tenker jeg, så får du tatt en nt CRP og få en ny undersøkelse. Anonymkode: 37d51...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå til en ØNH, fastleger har ikke greie på slikt. Har du mye feber? Anonymkode: 2add9...537 Selvfølgelig har fastlege greie på halsbetennelse 🤣 Ganske unødvendig å betale tusenvis av kroner i det private for å gå til en ØNH-spesialist for en halsbetennelse... Anonymkode: 37d51...1e0
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det stemmer det legen har sagt til deg. CRP over 40-50 betyr som regel at man har en bakteriell halsbetennelse, men siden din CRP ikke var høyere enn 60 kan det fortsatt godt være virus. Men uansett bør du ringe fastlegekontoret i morgen og få en hastetime siden du ikke er mye bedre tenker jeg, så får du tatt en nt CRP og få en ny undersøkelse. Anonymkode: 37d51...1e0 Den var OVER 60. Men ja,skal kontakte legen min i morgen hvis jeg ikke er bedre. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare🌸
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 flusa skrev (1 time siden): Jeg fikk beskjed om det motsatte, at aå lenge den var så høy så var det betennelse. Skikkelig halsbetennelse. Betennelse kan være så mangt. Vanlig misforståelse at høy CRP er ensbetydende med bakteriell infeksjon. Kan være skikkelig halsbetennelse uten bakterier og. Noe legen garantert vet, men det er en enkel ting å si når hn har det travelt. Anonymkode: 9e86e...18e
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig har fastlege greie på halsbetennelse 🤣 Ganske unødvendig å betale tusenvis av kroner i det private for å gå til en ØNH-spesialist for en halsbetennelse... Anonymkode: 37d51...1e0 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig har fastlege greie på halsbetennelse 🤣 Ganske unødvendig å betale tusenvis av kroner i det private for å gå til en ØNH-spesialist for en halsbetennelse... Anonymkode: 37d51...1e0 man må vel uansett ha henvisning til ønh,mener jeg.. og enig i det du skriver, fastlegen har peiling på disse tingene. jeg kjenner selv at det er det jrg har og. Har hele livet vært mye plaget med det.
flusa Skrevet 27. november 2022 Forfatter #13 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betennelse kan være så mangt. Vanlig misforståelse at høy CRP er ensbetydende med bakteriell infeksjon. Kan være skikkelig halsbetennelse uten bakterier og. Noe legen garantert vet, men det er en enkel ting å si når hn har det travelt. Anonymkode: 9e86e...18e Ok,men da ser jeg det an i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå