AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #41 Del Skrevet 27. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Og husk at å ha en ansatt koster arbeidsgiver ganske mye mer enn lønna du får på konto i forsikringer, avgifter ect 😊 Anonymkode: 17600...582 Ja, det vet jeg, men det er jo en utgift de har uansett. Det med overtid skjønner jeg og jeg har sagt meg villig til å betale for å slippe. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #42 Del Skrevet 27. november 2022 Tror dere de har mer enn 60 000 i ekstra utgifter? De skal jo gi meg ca 40 000 I lønn på en mnd, og hvis jeg I tillegg betaler 60 000 så blir det 100 000. Tror dere det koster mer enn det på en mnd? Jeg er helt ærlig så desperat etter å slippe. Jeg vurderer å havne på sykehus med vilje for å slippe. Jeg vil virkelig ikke. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #43 Del Skrevet 27. november 2022 Det er snakk om en jobb med mennesker. Ikke noe produksjon eller salg. Så det eneste tapet økonomisk er eventuelt innleie av vikar. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 27. november 2022 #44 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Av ulike årsaker ønsker/ kan jeg ikke å møte i oppsigelsestiden som er på 1 mnd. Hva vil konsekvensen være? Har ingen planer å bruke dem som referanse senere Anonymkode: 4e60a...344 Konsekvensen vil være at du ikke får utbetalt lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #45 Del Skrevet 27. november 2022 15 minutter siden, dreamstar said: Konsekvensen vil være at du ikke får utbetalt lønn. Lønnen bryr jeg meg ikke om. Det går fint, jeg har sparepenger Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 27. november 2022 #46 Del Skrevet 27. november 2022 Hei! Kjære stemme fra de dype norske folkeeventyrene! Det er en fiffig tråd du har laget. Til nå har du avfeid det å snakke med leder, snakke med lege, jobbe ut tiden, forholde deg til kontrakten, ta ut ferie (her er det litt uklarheter i historien din, men..) Du har dog heller lansert en mulighet å betale jobben ut, (dette vil jo innebære at du må snakke med jobben...dvs, det du ikke vil), møte opp for å bli avskjediget, noe som også kan medføre høy erstatning, og det nyeste forslaget, betale over månedslønn for å slippe samt innleggelse på sykehus..? Det er noen ganger en som rådgiver må si at en kommer til kort, og her er det faktisk ingen muligheter du kan benytte deg av som faller i smak. Sånn, nå kan alle de velvillige og muligens lett godtroende folk som med ønske om å hjelpe deltar i tråder her finne andre folk som kanskje faktisk trenger den hjelpen. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #47 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror dere de har mer enn 60 000 i ekstra utgifter? De skal jo gi meg ca 40 000 I lønn på en mnd, og hvis jeg I tillegg betaler 60 000 så blir det 100 000. Tror dere det koster mer enn det på en mnd? Jeg er helt ærlig så desperat etter å slippe. Jeg vurderer å havne på sykehus med vilje for å slippe. Jeg vil virkelig ikke. Anonymkode: 4e60a...344 Troll Anonymkode: 43684...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #48 Del Skrevet 27. november 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Troll Anonymkode: 43684...273 Jeg vil jo helst slippe å erstatte, men om jeg må er jeg villig. Det er bare for å vise hvor desperat jeg faktisk er. Av og til er det bare forjævlig på jobb. Jeg hater det intenst... Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #49 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg har stor forståelse for at noen arbeidsplasser kan oppleves belastende. Virkelig. Men med en mnd oppsigelsestid og ny jobb å gå til klarer du kanskje å bite tenna sammen mens du teller ned dagene Anonymkode: 784bd...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #50 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det vet jeg, men det er jo en utgift de har uansett. Det med overtid skjønner jeg og jeg har sagt meg villig til å betale for å slippe. Anonymkode: 4e60a...344 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror dere de har mer enn 60 000 i ekstra utgifter? De skal jo gi meg ca 40 000 I lønn på en mnd, og hvis jeg I tillegg betaler 60 000 så blir det 100 000. Tror dere det koster mer enn det på en mnd? Jeg er helt ærlig så desperat etter å slippe. Jeg vurderer å havne på sykehus med vilje for å slippe. Jeg vil virkelig ikke. Anonymkode: 4e60a...344 Kommer garantert på mer enn 60 000 kr ja, husk at du skal betale saksomkostninger og advokatutgifter for bedriften også hvis de velger å ta deg til retten som de har fullt grunnlag for å gjøre! 😄 Kos deg masse, late unnasluntrer! Anonymkode: 17600...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbrukersåklar Skrevet 27. november 2022 #51 Del Skrevet 27. november 2022 Fin arbeidsmoral du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #52 Del Skrevet 27. november 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer garantert på mer enn 60 000 kr ja, husk at du skal betale saksomkostninger og advokatutgifter for bedriften også hvis de velger å ta deg til retten som de har fullt grunnlag for å gjøre! 😄 Kos deg masse, late unnasluntrer! Anonymkode: 17600...582 Da tror jeg faktisk at jeg sykemelder meg... Du forstår ikke hvor ille jeg har det på jobb Anonymkode: 4e60a...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #53 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da tror jeg faktisk at jeg sykemelder meg... Du forstår ikke hvor ille jeg har det på jobb Anonymkode: 4e60a...344 Det er ikke alle diagnoser som utløser rett til sykepenger, selv om man har sykmelding. Og du har jo allerede sagt at du ikke er syk og ikke ønsker å sykmelde deg. Anonymkode: 17b2d...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #54 Del Skrevet 27. november 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alle diagnoser som utløser rett til sykepenger, selv om man har sykmelding. Og du har jo allerede sagt at du ikke er syk og ikke ønsker å sykmelde deg. Anonymkode: 17b2d...f7c Har ikke rett på sykepenger uansett, så det går helt fint. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #55 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da tror jeg faktisk at jeg sykemelder meg... Du forstår ikke hvor ille jeg har det på jobb Anonymkode: 4e60a...344 Jeg bryr meg faktisk ikke, som et voksent menneske i arbeidslivet med en frivillig undertegnet arbeidskontrakt så har du faktisk forpliktelser som innebærer å ta deg sammen og utføre den jobben du er satt til. Livet er litt ubehagelig innimellom, deal with it. Det gjør vi andre, vi legger oss ikke ned og griner som en trass 3-åring så fort livet er litt kjedelig. Mtp holdningsproblemene dine og barnehagementaliteten så er jo sjansen veldig stor for at arbeidsgiver rett og slett ikke ønsker å ha deg der uansett og heller ønsker å betale for å ikke ha deg på jobb. Anbefaler derfor å ta en prat med din leder, så kanskje du slipper unna 😉 Anonymkode: 17600...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #56 Del Skrevet 27. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bryr meg faktisk ikke, som et voksent menneske i arbeidslivet med en frivillig undertegnet arbeidskontrakt så har du faktisk forpliktelser som innebærer å ta deg sammen og utføre den jobben du er satt til. Livet er litt ubehagelig innimellom, deal with it. Det gjør vi andre, vi legger oss ikke ned og griner som en trass 3-åring så fort livet er litt kjedelig. Mtp holdningsproblemene dine og barnehagementaliteten så er jo sjansen veldig stor for at arbeidsgiver rett og slett ikke ønsker å ha deg der uansett og heller ønsker å betale for å ikke ha deg på jobb. Anbefaler derfor å ta en prat med din leder, så kanskje du slipper unna 😉 Anonymkode: 17600...582 Har ikke signert kontrakt.. Jeg takler virkelig ikke den jobben.. Jeg gjør hva som helst for å slippe Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #57 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke signert kontrakt.. Jeg takler virkelig ikke den jobben.. Jeg gjør hva som helst for å slippe Anonymkode: 4e60a...344 Hvis du ikke har signert kontrakt så gjelder uansett 14 dagers oppsigelsestid. Ikke 1 mnd. Skal man fravike standarden på 14 dager så skal det kontraktfestes. Anonymkode: 17600...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #58 Del Skrevet 28. november 2022 Full Ugle skrev (19 timer siden): Hvis du «hater det» så mye at du vil pådra deg økonomisk belastning så vil jeg påstå at du kan gå til legen og snakke med ham om sykmelding. Nei, «hater jobben» og «syk» er to forskjellige ting. Anonymkode: 9d332...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 28. november 2022 #59 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har ikke rett på sykepenger siden jeg bare har jobbet der i noen uker. Trodde oppsigelsestiden skulle være 14 dager siden det er prøvetid, men det er visst 4 uker i prøvetiden. Hvordan vet jeg om jeg har mer ferie og hvordan vet jeg om jeg kan ta den ut? Hadde litt ferie i sommer, men ikke mye. Ønsker virkelig ikke å jobbe der. Trenger ikke penger, vil bare komme meg unna kontrakten. Problem nummer to er at ny jobb begynner før denne jobben er gått ut. Jeg har altså forpliktelser til to jobber. Jeg kan ikke være to steder på en gang. Hvordan skal jeg løse det? Anonymkode: 4e60a...344 Det beste er å snakke med ledelsen, si at du ikke føler du passer inn i jobben og arbeidsmiljøet. Så påpeker du at du ikke har skrevet under på noen kontrakt enda, og at du helst ønsker å få gå på dagen eller slippe med 14.dagers oppsigelse da du har fått tilbud om ny jobb. Mange arbeidsplasser vil la deg gå før tiden om de greier å finne en erstatter. Tviler sterkt på at du får noen annen konsekvens enn uteblivelse av lønn, og at de i bedriften så absolutt ikke vil snakke godt om deg om de kontaktes av fremtidige arbeidsgivere eller om de kjenner noen som jobber ett sted du søker/jobber. Holder med deg i det at du absolutt ikke skal dra noen sykemelding inn i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #60 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ikke signert kontrakt.. Jeg takler virkelig ikke den jobben.. Jeg gjør hva som helst for å slippe Anonymkode: 4e60a...344 Men hvordan kan du hate jobbe så mye når du bare har jobbet der i noen uker? Er det oppgavene eller kollegaene du hater? Anonymkode: 43684...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå