AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Av ulike årsaker ønsker/ kan jeg ikke å møte i oppsigelsestiden som er på 1 mnd. Hva vil konsekvensen være? Har ingen planer å bruke dem som referanse senere Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Bare gi jobben beskjed så får du høre hva de tenker. Mest sannsynlig sier sjefen "ok". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Planer om referanse kan endre seg. Anonymkode: 784bd...0c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Er villig til å betale en månedslønn for å slippe å jobbe der, hater det så mye. Kan sikkert få sykemelding til legen, men ønsker ikke å benytte meg av det da jeg ikke er syk Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Det er ikke lurt å brenne broer. Hvis det er pga konflikter på jobben så kan det være du kan komme frem til en enighet hvor sjefen også mener det er best om du ikke kommer i oppsigelsestiden. Så kan du slippe det men uten å brenne broer. Anonymkode: ff6e1...5aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Av ulike årsaker ønsker/ kan jeg ikke å møte i oppsigelsestiden som er på 1 mnd. Hva vil konsekvensen være? Har ingen planer å bruke dem som referanse senere Anonymkode: 4e60a...344 Du har vel signert en kontrakt som er juridisk bindende? Jeg aner ikke hva konsekvensene vil kunne være men i værste tilfellet : du mister så klart lønn og kanskje må du kompensere/dekke utgiften din arbeidsgiver pådrar seg via at du ikke følger kontrakten? Kan du ikke heller snakke med arb.giver? Hvorfor kan/vil du ikke jobbe ut oppsigelsestiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Om de må f.eks leie inn folk til å dekke ditt ugyldige fravær og kontraktsbrudd, så kan de kreve at du dekker økonomiskentap. Anonymkode: 7ea30...797 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er villig til å betale en månedslønn for å slippe å jobbe der, hater det så mye. Kan sikkert få sykemelding til legen, men ønsker ikke å benytte meg av det da jeg ikke er syk Anonymkode: 4e60a...344 Hvis du «hater det» så mye at du vil pådra deg økonomisk belastning så vil jeg påstå at du kan gå til legen og snakke med ham om sykmelding. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Av ulike årsaker ønsker/ kan jeg ikke å møte i oppsigelsestiden som er på 1 mnd. Hva vil konsekvensen være? Har ingen planer å bruke dem som referanse senere Anonymkode: 4e60a...344 Du kan i verstefall få en hevngjerrig ex-sjef som gjør livet surt for deg. Og kanskje ex-kolleger som gjør det samme. Skal du fortsette å bo på samme plass ville jeg nok ikke ha gjort det. Skal du flytte langt bort, så OK. Men det er dårlig stil uansett. Utover det er det vel lite av sanksjoner du kan bli møtt med som er verd å ta mot deg. Kanskje ferielønn blir tilbakeholdt. Det beste du kan gjøre er å snakke med leder om dette, og kanskje at dere kommer opp med en løsning. For alt du vet så kan det hende sjefen ønsker at du går tidlig også. Det er ikke uvanlig det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke lurt å brenne broer. Hvis det er pga konflikter på jobben så kan det være du kan komme frem til en enighet hvor sjefen også mener det er best om du ikke kommer i oppsigelsestiden. Så kan du slippe det men uten å brenne broer. Anonymkode: ff6e1...5aa Ingen konflikter, bare dårlige arbeidsforhold og har det veldig kjipt på jobb. Jeg gjør ikke en god jobb der, men de trenger noen i stedet for meg da. Kan jeg si at jeg betaler hvis de finner noen andre i stedet for meg? Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 Har forresten ikke kontrakt. Mottok en for litt siden som jeg aldri signerte. Hvordan blir det da? Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Del Skrevet 27. november 2022 Hvis de må ha vikar så bruker de bare lønnen som var tenkt på meg til den. Hvis de må leie fra vikarbyrå, så kan jeg betale mellomlegget. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Del Skrevet 27. november 2022 Selv om du ikke har tenkt å bruke noen der som referanse så kan det i verste fall skje at noen av de som er ansatt der nå er sjef i en bedrift du ønsker jobb en gang langt inn i fremtiden. Da er det kjipt om du har ødelagt for deg selv ved å utebli fra jobb i oppsigelsestid. Anonymkode: f23cc...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. november 2022 #14 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har forresten ikke kontrakt. Mottok en for litt siden som jeg aldri signerte. Hvordan blir det da? Anonymkode: 4e60a...344 Har du inngått muntlig avtale om oppsigelsestid da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Del Skrevet 27. november 2022 Sykemeld deg for noe annet, ikke nevn arbeidskonflikt, da har du ikke rett på sykepenger. Skyld på utslitthet, vond rygg eller noe sånt. Møter du ikke opp risikerer du å må betale ikke bare en annen persons lønn, men også tapt inntekt for bedriften den tid kontrakten gjelder. Dårlig referanse, og den påkjennelse du påfører deg selv med å bare ikke dukke opp Anonymkode: 24cec...897 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har forresten ikke kontrakt. Mottok en for litt siden som jeg aldri signerte. Hvordan blir det da? Anonymkode: 4e60a...344 Nytter ikke, arbeidsloven har en måneds oppsigelsestid. Det er lett for bedriften å bevise at du har jobbet der Anonymkode: 24cec...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Del Skrevet 27. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen konflikter, bare dårlige arbeidsforhold og har det veldig kjipt på jobb. Jeg gjør ikke en god jobb der, men de trenger noen i stedet for meg da. Kan jeg si at jeg betaler hvis de finner noen andre i stedet for meg? Anonymkode: 4e60a...344 Beste for deg er å ta en prat med sjefen, så kan det være dere kommer frem til en ordning. Anonymkode: ff6e1...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. november 2022 #18 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Av ulike årsaker ønsker/ kan jeg ikke å møte i oppsigelsestiden som er på 1 mnd. Hva vil konsekvensen være? Har ingen planer å bruke dem som referanse senere Anonymkode: 4e60a...344 Vil bare legge til at selv om du ikke har plan om å bruke de som referanse så kan ny arbeidsgiver likevel velge å kontakte dem om de ønsker å innhente informasjon om deg. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen vil «brenne bruer» på denne måten i arbeidslivet.. hvis du «hater det» så mye, kan du ikke snakke med nærmeste leder om dette? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Del Skrevet 27. november 2022 Anonymkode: 5c730...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Del Skrevet 27. november 2022 1 minutt siden, Full Ugle said: Vil bare legge til at selv om du ikke har plan om å bruke de som referanse så kan ny arbeidsgiver likevel velge å kontakte dem om de ønsker å innhente informasjon om deg. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen vil «brenne bruer» på denne måten i arbeidslivet.. hvis du «hater det» så mye, kan du ikke snakke med nærmeste leder om dette? Jeg har ikke tenkt å skrive dem opp på CV og jeg har allerede ny jobb. Er bare redd for å bli tvunget på jobb.. Anonymkode: 4e60a...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå