AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Har totalvraket bilen. Ikke min feil, men var i bilulykke for et par dager siden. Må ha ny bil nå. Noen som vet hvor lang tid det tar å få oppgjør fra forsikringsselskap i sånne tilfeller? Og hvordan regnes det ut hvor mye man får? Det er vel neppe det jeg ga for bilen da jeg kjøpte den ny. Anonymkode: 391fa...c25
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Kommer helt an på saken og selskapet hvor lang tid det tar. Hvis det ikke var din feil så kommer det an på selskapet til motpart og evnen til å samarbeide med ditt selskap, men skyldspørsmålet må være avklart først så her varierer det veldig. Det kommer også an på om ditt selskap er villig til å forskuttere og kjøre regress eller ikke. Spesielt om politiet må inn i bildet med dokumentasjon osv kan det ta lengre tid. Om du har leiebil inkl i din forsikring kan du kontakte ditt selskap rundt dette. Så svaret er, ingen vet, kommer an på sak. Du kan gå på finn.no og se på hva tilsvarende bil går for brukt i snitt. Dette sjekkes samt listepris med fratrekk. Kommer litt an på hvordan ditt selskap jobber. Mvh forsikringsrådgiver Anonymkode: 4427e...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Takk. Politi opprettet sak, så det er sånn sett de som avgjør skyldspørsmålet. Men de sa også da det var avhør (på stedet) at det var liten tvil om skyldspørsmål her. Jeg har leiebil i forsikringen når bil skal repareres, mener det er 31 dager. Får man det inntil ny bil er kjøpt også da? For bilen min kan ikke repareres. Anonymkode: 391fa...c25
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk. Politi opprettet sak, så det er sånn sett de som avgjør skyldspørsmålet. Men de sa også da det var avhør (på stedet) at det var liten tvil om skyldspørsmål her. Jeg har leiebil i forsikringen når bil skal repareres, mener det er 31 dager. Får man det inntil ny bil er kjøpt også da? For bilen min kan ikke repareres. Anonymkode: 391fa...c25 Nei, har du leiebil i 31 dager så dekker forsikringen din leiebil i 31 dager. Anonymkode: 4427e...ab1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk. Politi opprettet sak, så det er sånn sett de som avgjør skyldspørsmålet. Men de sa også da det var avhør (på stedet) at det var liten tvil om skyldspørsmål her. Jeg har leiebil i forsikringen når bil skal repareres, mener det er 31 dager. Får man det inntil ny bil er kjøpt også da? For bilen min kan ikke repareres. Anonymkode: 391fa...c25 Har du forsøkt å lese avtalen du har inngått med forsikringsselskapet ditt? Anonymkode: e5120...f48
Akay Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Pass på litt her. Forsikringsselskapet prøver å vri seg unna med å gi deg minst mulig. Push på å si om hdu har nettopp fikset ting, si den er i veldig god stand etc. Jeg presset en bil opp 30000 på prisen forsikringsselskapet egentlig ville gi for den.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 4 hours ago, Akay said: Pass på litt her. Forsikringsselskapet prøver å vri seg unna med å gi deg minst mulig. Push på å si om hdu har nettopp fikset ting, si den er i veldig god stand etc. Jeg presset en bil opp 30000 på prisen forsikringsselskapet egentlig ville gi for den. Her ga de mye mer enn vi forventet. Anonymkode: d1aff...465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå