Gå til innhold

Vinterjakken lukter vondt pga mye svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vaske vinterjakke til mannen. Eller kanskje det heter dunjakke. Han svetter mye og bruker den ofte etter trening. Lukter vondt spesielt under armene. Jeg tror ikke lukten vil gå vekk etter en vask. Er det noe jeg kan bruke under armene på jakka før jeg legger den i vaskemaskinen? For eksemlel vanish spray? Spraye der det lukter vondt før jeg setter på vaskemaskinen? Hva mener dere?

Anonymkode: dc62a...c5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vask den i vaskemaskinen, men for å fjerne svettelukt så skal du IKKE bruke skyllemiddel.

Anonymkode: 05903...c75

• Liker 2
Skrevet

Ha i eddik i skyllemiddel kammeret, jeg gjør dette med min 10 år gamle dunjakke, tar vekk all lukt  

Anonymkode: 3556c...8cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ha i eddik i skyllemiddel kammeret, jeg gjør dette med min 10 år gamle dunjakke, tar vekk all lukt  

Hvilket kammer er skyllemiddelkammeret?

Anonymkode: f9231...a36

Skrevet

Få mannen til å dusje på trening. Eller i det minste fall bruke tøy som er lettere å vaske på veien hjem.

Men eddik i skyllevannet er størst sjanse til å ta lukta.

Evt vreng jakken og heng den ut i sola, spesielt effektivt på nysnø på våren da… Sollys er veldig effektiv bakteriedreper, bleker osv.

Anonymkode: cedeb...cb1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På min maskin så er det i midten, jeg har ett kammer til hovedvask og ett til forvask som er til vaskemiddel, og det i midten er en sånn smal til skyllemiddel, er et tegn på det ofte. Ikke mye eddik, en god skvett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det varierer jo fra maskin til maskin. Hørt om Google?

Til info, som du finner på Google: det er gjerne bilde av en blomst der skyllemiddelet skal.

Anonymkode: 03d04...391

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skal vaske vinterjakke til mannen. Eller kanskje det heter dunjakke.

Ja, dersom det er dun i jakka ja:-) 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han svetter mye og bruker den ofte etter trening. Lukter vondt spesielt under armene. Jeg tror ikke lukten vil gå vekk etter en vask. Er det noe jeg kan bruke under armene på jakka før jeg legger den i vaskemaskinen? For eksemlel vanish spray? Spraye der det lukter vondt før jeg setter på vaskemaskinen? Hva mener dere?

Ellers er det lurt å lufte dun godt. Ikke bruk skyllemiddel. 

https://omo.no/klesvask/vaske-dunjakke/

Anonymkode: 49276...d1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Få mannen til å dusje på trening. Eller i det minste fall bruke tøy som er lettere å vaske på veien hjem.

Men eddik i skyllevannet er størst sjanse til å ta lukta.

Evt vreng jakken og heng den ut i sola, spesielt effektivt på nysnø på våren da… Sollys er veldig effektiv bakteriedreper, bleker osv.

Anonymkode: cedeb...cb1

På min maskin så er det i midten, jeg har ett kammer til hovedvask og ett til forvask som er til vaskemiddel, og det i midten er en sånn smal til skyllemiddel, er et tegn på det ofte. Ikke mye eddik, en god skvett 

Det varierer jo fra maskin til maskin. Hørt om Google?

Til info, som du finner på Google: det er gjerne bilde av en blomst der skyllemiddelet skal.

Anonymkode: 03d04...391

Hei takk for forslaget om eddikk. Problemet er at vaskemaskinen min ikke tar vaskemiddel fra skuffen som er oppe for vaskemiddel. Jeg pleier å helle både vaskemiddel og skyllemiddell rett i vaskemaskinen sammen med klærne. Vet at det er feil, men slik har jeg holdt på i 3-4 år nå. 

Så jeg lurer på om jeg kan helle eddikk sammen med jakken siden den ikke vil ta fra skuffen??

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei takk for forslaget om eddikk. Problemet er at vaskemaskinen min ikke tar vaskemiddel fra skuffen som er oppe for vaskemiddel. Jeg pleier å helle både vaskemiddel og skyllemiddell rett i vaskemaskinen sammen med klærne. Vet at det er feil, men slik har jeg holdt på i 3-4 år nå. 

Så jeg lurer på om jeg kan helle eddikk sammen med jakken siden den ikke vil ta fra skuffen??

Ts

Du stopper maskinen før skylling og har i skyllemiddel? For du har ikke både vaskemiddel og skyllemiddel i maskinen samtidig? 

Du kan sikkert ha en liten eddikskvett i maskinen før siste skylling. 

Anonymkode: 80fa2...db4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan han ikke vaske jakka si selv?? Hvorfor er du her inne og søker etter svar på hordan fjerne svettelukt i klær som tilhører en voksen mann? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Du kan ha eddik i vann, feks en halv liter eddik i en 10liter bøtte, stapp jakka oppi med vann, og la den ligge sånn en time før du vasker i maskin, det gjør også susen. Vanlig klar 7% eddik

Skrevet

Bløtlegg jakken under ermene og gni inn zalo der det lukter svette. (Ekte zalo, ikke kopiene). Dette gjør jeg med både med treningsklær og ullklær som stinker. 

Anonymkode: d977d...035

Skrevet

En tur i vaskemaskin pleier å løse det meste (du har ikke kjent lukta av sokkene mine etter en dag) og dem lukter garantert verre enn dunjakka til mannen din  forsvinner lukten fra sokkene forsvinner sikkert lukten fra jakka 🙂 

Skrevet

Ta zalo under armene og bruk eddik som skyllemiddel. Du heller det i kammeret til høyre. Bruk milo eller annet ullvaskemiddel i kammeret til venstre. Dun tåler det bedre enn vanlig vaskemiddel. Vask på 40 grader. 

Skrevet

Ser nå at du har en vaskemaskin som ikke virker som den skal. Da tar du zalo og gnir inn under armene og heller milo og eddik inn i maskinen før du setter den på ullvask 40 grader. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...