AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Noen som har kunnskap om utleie? Min mor har nylig gått bort og i den anledning har jeg arvet hennes hus som er svært gammelt. Den ligger på en lukrativ tomt og planen er å rive huset og bygge selv på den tomten om noen år. Huset er ca 60 år og det har ikke blitt gjort noen oppgraderinger i det siden det ble bygget. Jeg vurderer å leie det ut en periode og ha en liten biinntekt ved siden av jobb mens jeg uansett venter på at vi skal rive det. Det jeg lurer på følgende er: Kan man leie det ut «som det er»? Gitt at man får tillatelse av kommuen, huset oppfyller alle kriterier. Jeg er ikke interessert i å påkoste det noe annet enn litt innvendig maling, så hvis enkelte ting slutter å funke eller det er mugg (det er ikke påvist mugg i boligen), skadedyr eller lignende så er jeg ikke interessert i å utbedre det. I så fall må leietaker selv velger å bo der videre eller selvsagt å flytte ut. Kan man i praksis gjøre dette? Anonymkode: 559ad...45a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Ikke når det kommer til helseskadelige forhold som mugg osv nei, det er du pliktig til å utbedre hvis det oppstår. Standard ellers er ikke relevant. Anonymkode: 374be...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå