Gå til innhold

Sette inn fersk eller fryse ned og sette inn på nyåret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha uttak nå i desember, siste forsøket, hatt 2 forsøk i det private siste året etter 0 klaff offentlig. Bare hatt fryseinnsett av blasto etter pr uttak, ett blasto overlevde på hvert av de 2 forsøkene. Jeg har ikke satt inn fersk blasto pga overstimulering første uttak og at livmora trengte hvile andre gang. Nå lurer jeg litt på å sette inn fersk blasto hvis jeg unngår overstimulering osv. Hva tenker dere, sette inn fersk blasto eller sette inn fryst igjen på nyåret? 

Anonymkode: 12952...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde satt inn ferskt.

Jeg tenker at jo mindre man tukler med naturen jo bedre. Menneskeceller er ikke laget for å fryses, men det er bare vist en ørliten forhøyet sjanse for senvirkninger i barnets liv av å ha vært fryst ned som embryo.

Men så har du jo flere medisiner i kroppen gjerne, så her hadde jeg snakket med klinikken.

Anonymkode: ce284...cc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde satt inn ferskt.

Jeg tenker at jo mindre man tukler med naturen jo bedre. Menneskeceller er ikke laget for å fryses, men det er bare vist en ørliten forhøyet sjanse for senvirkninger i barnets liv av å ha vært fryst ned som embryo.

Men så har du jo flere medisiner i kroppen gjerne, så her hadde jeg snakket med klinikken.

Anonymkode: ce284...cc0

Ja saken er liksom den at klinikken mener det er bedre med frys da kroppen ikke er full av hormoner da . Men får se hva klinikken sier under uttaket ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (2 minutter siden):

Hvorfor vente tenker jeg da.

Er klinikken som tidligere har sagt det er bedre med frys, men aldri hatt mulighet til å sette inn fersk blasto pga ved siste uttak så trengte livmora hvile og gangen før der så ble jeg overstimulert. Dem mener at det ofte er bedre å sette inn frys pga da er kroppen fri for hormoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er klinikken som tidligere har sagt det er bedre med frys, men aldri hatt mulighet til å sette inn fersk blasto pga ved siste uttak så trengte livmora hvile og gangen før der så ble jeg overstimulert. Dem mener at det ofte er bedre å sette inn frys pga da er kroppen fri for hormoner 

Ja, men i alle dager! HVa f.. spør du her for om de profesjonelle på klinikken har anbefalt å sette inn fryst!??
De på klinikken har mer peiling enn alle oss her tilsammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teardrop skrev (1 minutt siden):

Ja, men i alle dager! HVa f.. spør du her for om de profesjonelle på klinikken har anbefalt å sette inn fryst!??

Den oppførselen der kan du spare meg for. Jeg spør her i forhold til om noen har bedre utfall med fersk blasto enn med fryst 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den oppførselen der kan du spare meg for. Jeg spør her i forhold til om noen har bedre utfall med fersk blasto enn med fryst 

Det er fortsatt klinikken som vet beste, de har all statistikk osv.
Det er sikkert en og annen som har bedre erfaring med fersk enn fryst, men det er individuelt og tilfeldig. Klinikken kan DIN historikk å vet hva de skal anbefalle DEG og din situasjon

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (9 minutter siden):

For en dritt du er. 

Anonymkode: de505...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For en dritt du er. 

Anonymkode: de505...05b

Haha, dere er virkelig dumme! H*n er jo ærlig og sakelig i svarene sine!

Anonymkode: c4ba3...10d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke mye saklig når personen banner 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 18.25):

Er vel egentlig du som er like dum her som den personen som slang dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 14.08):

Ja saken er liksom den at klinikken mener det er bedre med frys da kroppen ikke er full av hormoner da . Men får se hva klinikken sier under uttaket ❤️

Dette fikk jeg også vite :) 

Anonymkode: 94241...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville satt inn fersk, er ingen garanti for at embryo overlever opptining. I bestefar setter du inn fersk og får en/flere på frys i tillegg. 

Anonymkode: 5c0f1...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ville satt inn fersk, er ingen garanti for at embryo overlever opptining. I bestefar setter du inn fersk og får en/flere på frys i tillegg. 

Anonymkode: 5c0f1...aa8

I det offentlige fikk jeg aldri noen på frys, hadde innsett av frys de 2 siste innsettene privat, 8 og 7 ble befrukta, ble bestemt frys under uttak, men bare ett overlevde til å bli fryst til innsett, ikke flere. Klinikken min har større resultat med frys da alle blasto der har overlevd opptining så de har 100 % opptining rate på blasto 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hørt på dem på klinikken. Jeg har et barn etter ferskt forsøk, og et barn med fryse embryo. Sterke, friske barn. Lykke til! 

Anonymkode: 7e272...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...