Gå til innhold

Hovawart eller Dalmatiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det Hovawart kontra en Dalmatiner? Erfaring?

Anonymkode: 51842...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med Dalmatiner, men har hatt Hovawart. Hovawarten var helt fantastisk, skikkelig familiehund som trivdes like godt i sofaen som på langtur. Veldig rolig og snill, men beskyttende ovenfor familien sin. Savner den hunden enda selv om det er mange år siden den døde. Hatt flere snille og gode familiehunder etterpå (stort sett blandingsraser), men ingen kommer likevel i nærheten av Hovawarten vi hadde. Om jeg skulle gått for rasehund igjen så hadde det blitt en Hovawart igjen. Har innimellom prøvd å se etter oppdrettere her i Norge, men virker som at det ikke er så mange…

Anonymkode: b5f13...7cb

Skrevet

Har hatt dalmatiner og det er en aktiv rase som røyter MYE. Fin familiehund, men krever aktivitet. 

Anonymkode: 38984...296

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan er det Hovawart kontra en Dalmatiner? Erfaring?

Anonymkode: 51842...02a

Helt ærlig? I forhold til Hovawarten, blir Dalmatineren stokk dum... Det er to vidt forskjellige raser og forskjellige måter å lære på. 

Anonymkode: b91dd...b8c

Skrevet

Eneste erfaringen jeg har med dalmatinere er at de er flotte hunder, men de behøver veldig klar og firkanta oppdragelse ellers blir de som verdens verste drittunger 😂

Hovawartene jeg har passet eller møtt har vært utrolig behagelige hunder. Ikke de mest sosiale med mindre de kjenner deg godt. Bedagelige, men ikke redd for å gå timesvis i skogen

• Liker 1
Skrevet

Skal du ha dalmatiner så vær kritisk til oppdretter! Dalmatinere har en lei tendens til å være aggressive. 

Anonymkode: d60ae...400

• Liker 3
Skrevet
On 11/27/2022 at 2:48 PM, AnonymBruker said:

Skal du ha dalmatiner så vær kritisk til oppdretter! Dalmatinere har en lei tendens til å være aggressive. 

Anonymkode: d60ae...400

Signerer denne, har møtt flere dalmatideren som har flydd på både mine og andres hunder uten grunn. En av dem kom hoppende ut av baggasjerommet på en bil og angrep valpen min som stod med ryggen til, mindre uprovosert blir det vel ikke. Dalmatinere er svært vakre, men trenger en stødig og aktiv eier, det er ingen førstegangshund

Anonymkode: 3a740...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...