Gjest Adobyen Skrevet 27. november 2022 #81 Skrevet 27. november 2022 Jeg ser veldig mye nedlatende holdninger mot et stadig økende antall fattige mennesker. Det hagler beskyldninger om feilprioriteringer og dårlig økonomisk gangsyn. Det er egentlig ikke fattigdommen dere misliker, men det at de forteller om sin vanskelige situasjon, sine bekymringer, angst og depresjoner over hvordan de skal klare seg med hva de har. Hvordan foreslår dere at folk med dårlig råd skal leve? Hvordan skal de bo og hva skal de spise og skaffe seg varme i hjemmene og klær på kroppen? Bør de helst ikke verken sees eller høres? Hva kan politikerne gjøre med problemet? Jeg har inntekt over fattigdomsgrensen og klarer meg, men følger med litt og prøver å hjelpe på min måte når jeg kan.
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #82 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): til dere som er fattige.. Hva vil dere da? Hjelper det at folk synes synd på dere? Hvis dere er så fattig at dere ikke har råd til mat, hvorfor ikke si opp mob abbonement? Internett? Det koster penger.. og dere sitter jo aktivt her inne.. Anonymkode: 248aa...cb9 Det hjelper i alle fall ikke at folk kommer med kvalme kommentarer som at en kan for det selv og dumme utsagn som å bruke mindre penger. Litt medfølelse kommer man langt vei med istedenfor disse hattrådene. 3
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #83 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (Akkurat nå): Det hjelper i alle fall ikke at folk kommer med kvalme kommentarer som at en kan for det selv og dumme utsagn som å bruke mindre penger. Litt medfølelse kommer man langt vei med istedenfor disse hattrådene. For mange hadde det nok hjulpet å innse at man kan gjøre bedre prioriteringer. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #84 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvorfor får barna dine mat fra lærerne? Hvorfor får de kommenterer på burikken? Hvis du ikke er fattig? Det som er trist med fattigdom er at det er barn i bildet som er uskyldig. ei jeg kjenner er fattig.. har ikke mindre enn 8 barn… lar seg intervjue i avisa og klaging over fattigdom.. men barn skal hun ha.. 8 stk. røyker og har skaffet seg to store hunder som trenger fór.. Anonymkode: 248aa...cb9 Mat hos lærere var av omsorg, da de trodde at vi lever fattige, er jo så mye av det hos enslige var svare når jeg tok det opp. Og komentar på butikken har vi først i det sist opplevd, gjerne når jeg sier nei til barna. Og jeg har med meg flere enn 5 barn på butikken. De får ikke brus, sjokolade og kjeks midt i uka. Og barn som voksne kan jo ikke kjøpe alt man har lyst på, det fører nå i alle fall til dårlig økonomi og slak holding.Var til og med en dame som kom bort til det enne barn etter butikk tur med en sjokolade plate. Barna arver dessverre fattigdom og som forsatt har vi et ansvar å lære barna om økonomi bla. Ansvarsfraskrivelse er ikke min greie. Anonymkode: be890...534 2
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #85 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): For mange hadde det nok hjulpet å innse at man kan gjøre bedre prioriteringer. Deg om det der igjen, jeg snakker om faktisk fattige mennesker ikke folk som feilpriororiterer pengene sine 🙄 fint at du har hengt deg opp i den gruppen i befolkningen men er altså IKKE det jeg snakker om 3
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #86 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (2 minutter siden): Deg om det der igjen, jeg snakker om faktisk fattige mennesker ikke folk som feilpriororiterer pengene sine 🙄 fint at du har hengt deg opp i den gruppen i befolkningen men er altså IKKE det jeg snakker om Hva anser du som å være fattig da, om du skal sette en grense?
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #87 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (16 minutter siden): Hva anser du som å være fattig da, om du skal sette en grense? Finnes ingen absolutt grense, må taes hensyn til størrelse på familie, men alle på minstesats på aap, minstepensjon og minstesats ufør er i alle fall fattige.
Brunello Skrevet 27. november 2022 #88 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (3 minutter siden): Finnes ingen absolutt grense, må taes hensyn til størrelse på familie, men alle på minstesats på aap, minstepensjon og minstesats ufør er i alle fall fattige. Hvorfor? Om de bor i usentrale deler av landet der en fin familiebolig koster et par millioner, klarer man seg fint på minstesats om en er to. 1
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #89 Skrevet 27. november 2022 Brunello skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Om de bor i usentrale deler av landet der en fin familiebolig koster et par millioner, klarer man seg fint på minstesats om en er to. Selfølgelig har man jo mer penger om man har to inntekter 🤦♀️ jeg snakket om en inntekt. Mange bor alene eller alene med barn
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #90 Skrevet 27. november 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Hvorfor? Om de bor i usentrale deler av landet der en fin familiebolig koster et par millioner, klarer man seg fint på minstesats om en er to. Nettopp. Det handler nok en gang om prioriteringer
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #91 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Nettopp. Det handler nok en gang om prioriteringer Ja jøss, det er jo bare å bo i telt, så klarer man seg fint på noen tusen i måneden... Anonymkode: 62d12...87d 1
Brunello Skrevet 27. november 2022 #92 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (1 minutt siden): Selfølgelig har man jo mer penger om man har to inntekter 🤦♀️ jeg snakket om en inntekt. Mange bor alene eller alene med barn Så kan en spørre om ikke det også til syvende og sist er et prioriteringsspørsmål eller spørsmål om å ta dårlige valg. I mange tilfeller er svaret etter min mening at det er det. 1
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #93 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jøss, det er jo bare å bo i telt, så klarer man seg fint på noen tusen i måneden... Anonymkode: 62d12...87d Hva søker du å oppnå med slike tåpelige stråmenn?
Chantielle Skrevet 27. november 2022 #94 Skrevet 27. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt,latterliggjøring,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #95 Skrevet 27. november 2022 Brunello skrev (7 timer siden): Antyder du at alle som klarer å skarpe verdier gjør ulovligherer? Nei. Anonymkode: 1f4de...2f2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #96 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (6 timer siden): Hva anser du som å være fattig da, om du skal sette en grense? Du vet vel selv hvor fattigdomsgrensa ligger PK? Anonymkode: 1f4de...2f2
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #97 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet vel selv hvor fattigdomsgrensa ligger PK? Anonymkode: 1f4de...2f2 Ja. Den er såpass høy at man ikke er fattig bare fordi man har inntelt under den.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #98 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (5 minutter siden): Ja. Den er såpass høy at man ikke er fattig bare fordi man har inntelt under den. Feil, den er såpass lav at man regnes som fattig hvis man har inntekt under den. Derav ordet fattigdomsgrense. Anonymkode: 1f4de...2f2
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #99 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil, den er såpass lav at man regnes som fattig hvis man har inntekt under den. Derav ordet fattigdomsgrense. Anonymkode: 1f4de...2f2 Regnes som fattig i en statistikk, ja. Det betyr ikke at man er fattig. Det å være fattig er noe annet enn å bli regnet som fattig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #100 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Regnes som fattig i en statistikk, ja. Det betyr ikke at man er fattig. Det å være fattig er noe annet enn å bli regnet som fattig. Og hva er PK sin definisjon på å være fattig da? Anonymkode: 1f4de...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå