mitch92 Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 (endret) Hver bidige dag jeg åpner dette forumet er det en eller annen tråd fra en priviligert drittsekk som helt tydelig aldri har vært fattig i hele sitt liv som skal påpeke at de er lei av at fattige spør om hjelp. Som om det er synd på dem som har mye som må høre på at folk er fattige. Er de som er fattige det er synd på! Er de som ikke har råd til mat på bordet, som ikke har råd til strøm, som må gå til Fattighuset og få seg mat. De som lever hver dag med bekymring om de har mat til barna sine, klær til barna sine. Og attpåtil må de få høre at de ikke skal få lov å spørre om hjelp? Er ingen av disse som krever at dere personlig åpner lommeboken, vil du ikke gi så la være. Men er IKKE dere det er synd på. Det er de fattige det et synd på. Drit i å kom med kommentarer som "jobb litt mer". Mange av disse fattige går på AAP eller er ufør og for syk til å jobbe. Eier ikke nordmenn empati lengre? I tillegg kommer (sikkert velmenende) men urealistiske råd som, kvitt deg med bilen, kjøp brukt, kjøp first price. De som har mulighet til det har nok allerede gjort det. Noen bor steder med få brukte ting for salg og har ikke råd til å dra inn til en større plass for å handle billig. Endret 27. november 2022 av mitch92 10 7 3
mammahjarte Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Det er nok fordi enekete folk ikkje heilt har respekt for forskjellane. Eg også stusser litt over folk som klager over dårlig økonomi, men drikke berre PepsiMax og snuser ein boks til dagen. Tingen er at fattige er forskjellige. Det er eit bredt spekter av folk og grunnar. Man skal ikkje automatisk tenkja at folk er skuld i det sjølv. Det er mange grunnar og historiar. Vi bør vere rause med kvarandre. 5 2
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2022 mammahjarte skrev (4 minutter siden): Det er nok fordi enekete folk ikkje heilt har respekt for forskjellane. Eg også stusser litt over folk som klager over dårlig økonomi, men drikke berre PepsiMax og snuser ein boks til dagen. Tingen er at fattige er forskjellige. Det er eit bredt spekter av folk og grunnar. Man skal ikkje automatisk tenkja at folk er skuld i det sjølv. Det er mange grunnar og historiar. Vi bør vere rause med kvarandre. Dette forumet er vel eksempelet på det motsatte av å være rause med hverandre. Makan til kvalme og priviligerte folk skal man lete lenge etter. Som syrer og klager over at andre er fattige fordi det er irriterende eller man ikke får solgt noe på finn 2 2 5
Gjest vilkåret Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 KG er nok ganske gjennomsyret med dysfunksjonelle individer. Og de tiltrekker flere av samme ulla. Du har også personlighetsfortyrrelser, samt mental og nevrologisk sykhet der mennesker har lite empati, gjerne kombinert med en tendens til å dømme andre mennesker basert på veldig lite informasjon. Noen ganger føler man seg selv bedre av å dømme det man tror er dumhet i andre mennesker. Noen ganger ønsker man å få ut litt aggressjon fordi man er generelt sur på mennesker (grunnet stress i livet, dårlig erfaring med mennesker e.l). Noen ganger liker man oppmerksomheten man får når man skriver kjipe ting Så skal man ikke stikke under en stol at det har vært propaganda i media over de siste årene som har fremstilt de som har minst som dumme, snyltere, uansvarlige og/ eller late. Folk tror gjerne mer på noe når de blir fortalt det ofte nok. Denne kampanjen mot uføre og andre gjør det lettere for regjeringen å kutte i velferd uten protester fra befolkningen. Det har også gjort at flere genuint tror at mange nordmenn bare er sløsere og dersom de kutter ut uvanen sin der de misbruker 10 000kr i måneden, så vil de enkelt ha god råd. Det er flere og noen ganger komplekse grunner til at du får individer som enkelt dømmer andre uten omtanke. Når alt kommer til alt så er det symptom på dysfunksjon i samfunnet og hos individer
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Fattige folk er irriterende. De klager og syter over alt. Det er ikke andres feil at fattige folk er fattig. Anonymkode: d9c4c...6f1 1
Purple Basil Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (13 minutter siden): Dette forumet er vel eksempelet på det motsatte av å være rause med hverandre. Makan til kvalme og priviligerte folk skal man lete lenge etter. Som syrer og klager over at andre er fattige fordi det er irriterende eller man ikke får solgt noe på finn Enig. Kvalmt å se hvordan enkelte holder på. 2 1
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fattige folk er irriterende. De klager og syter over alt. Det er ikke andres feil at fattige folk er fattig. Anonymkode: d9c4c...6f1 Det er jo uendelig mer irriterende med de som syter over fattige folk, når de selv har mer enn nok penger? Ingen fattige sier det er DIN feil at de er fattig, men de trenger likevel hjelp. Hjelp de ikke får av den norske staten sånn som det er nå, prisøkningene har vært høye. Økning i trygda har ikke fulgt etter 8 2
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 De fleste påståtte fattige i Norge er ikke reeelt fattige. De har manglende evne til å prioritere godt nok. 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Jeg har en veldig arrogant og generaliserende teori som er satt litt på spissen her, og det er at de som slår ned på fattige, selv er en gjeng med tapere. Noen mennesker må alltid sparke nedover, ha noen å hevde seg over, spesielt om man ikke føler seg særlig vellykket selv. Så om man har litt under middels lønn i en jobb man kanskje hater, og føler man snur litt på krona og ikke har alt det beste i verden, så irriterer de seg grønn over fattige, navere og en del innvandrere som ikke er like "flinke" som dem, eller som liksom tar skattepengene deres eller tar av velferden når de burde klart seg selv og heller slutte å røyke og skaffe seg en drittjobb. Anonymkode: dfe47...f38 6 1 3
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (5 minutter siden): De fleste påståtte fattige i Norge er ikke reeelt fattige. De har manglende evne til å prioritere godt nok. Det stemmer ikke lengre, hvis du har fulgt med er det flere og flere som faktisk ikke får spist mat til alle måltider. 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (8 minutter siden): Det er jo uendelig mer irriterende med de som syter over fattige folk, når de selv har mer enn nok penger? Ingen fattige sier det er DIN feil at de er fattig, men de trenger likevel hjelp. Hjelp de ikke får av den norske staten sånn som det er nå, prisøkningene har vært høye. Økning i trygda har ikke fulgt etter Hvorfor skal fattige folk få hjelp av staten? Hvorfor kan de ikke skaffe en jobb, som alle andre? Anonymkode: d9c4c...6f1 2
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en veldig arrogant og generaliserende teori som er satt litt på spissen her, og det er at de som slår ned på fattige, selv er en gjeng med tapere. Noen mennesker må alltid sparke nedover, ha noen å hevde seg over, spesielt om man ikke føler seg særlig vellykket selv. Så om man har litt under middels lønn i en jobb man kanskje hater, og føler man snur litt på krona og ikke har alt det beste i verden, så irriterer de seg grønn over fattige, navere og en del innvandrere som ikke er like "flinke" som dem, eller som liksom tar skattepengene deres eller tar av velferden når de burde klart seg selv og heller slutte å røyke og skaffe seg en drittjobb. Anonymkode: dfe47...f38 Det er en del av de ja. Så en rasistisk kommentar som kan tyde på det, personen irriterte seg over afghanere eller hva det var i matkøen. Er ikke fattige flyktninger man skal være sinte på om en selv får for lite i lønn... Eller fattige på nav. Men er de det går utover. 1
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke lengre, hvis du har fulgt med er det flere og flere som faktisk ikke får spist mat til alle måltider. Jo, det stemmer selvsagt fortsatt. De fleste hadde hatt godt av å ta til seg litt økonomisk rådgivning. 2
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal fattige folk få hjelp av staten? Hvorfor kan de ikke skaffe en jobb, som alle andre? Anonymkode: d9c4c...6f1 Fordi de er for syk til å jobbe, er du stuck på 1700 tallet ellernoe? Skal vi ha fattighus igjen? Der folk døde av sult og sykdom? Eller hva tenker du? 8 1 1
Bombasi Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 Fordi folk simpelthen elsker å tråkke på minoriteter for å heve seg selv opp. En slags selvhevdelse. Egosmurning, på bekostning av andre. 9
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #16 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Jo, det stemmer selvsagt fortsatt. De fleste hadde hatt godt av å ta til seg litt økonomisk rådgivning. Nei såklart stemmer det ikke fortsatt når prisene på mat, strøm,drivstoff, lån osv har skutt i været uten at trygda har fulgt etter? Tror du disse menneskene lever fett på minstesats på aap? Minstesats uføretrygd? Såklart finnes det reelt fattige folk, dette støttes og av undersøkelser utført om du har fulgt med bare bittelitt i media. 2 1 3
Vera Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): De fleste påståtte fattige i Norge er ikke reeelt fattige. De har manglende evne til å prioritere godt nok. Petter Kanin..det virker som du tror at fattige mennesker kun er de som lever på gaten og er hjemløse. Det er ikke tilfellet. Det virker også som du tror at mennesker med lav inntekt får dekket husvære osv..det er ikke tilfellet. Jeg er helt enig med deg angående nordmenn og sløsing - men jeg syns du gjør feil i å sammenligne middelklassens (som du og jeg tilhører) sløsing - med de som er reelt fattige og lever under fattigdomsgrensen her i landet. Barnefattigdommen i landet øker - det er et reelt problem. Jeg syns det er arrogant å blande middelklassens sløsing sammen med reelt fattige barn. Jeg anser deg som en oppegående bruker - og hadde forventet mer av deg enn dette. 3 3 3
mitch92 Skrevet 27. november 2022 Forfatter #18 Skrevet 27. november 2022 Vera skrev (Akkurat nå): Petter Kanin..det virker som du tror at fattige mennesker kun er de som lever på gaten og er hjemløse. Det er ikke tilfellet. Det virker også som du tror at mennesker med lav inntekt får dekket husvære osv..det er ikke tilfellet. Jeg er helt enig med deg angående nordmenn og sløsing - men jeg syns du gjør feil i å sammenligne middelklassens (som du og jeg tilhører) sløsing - med de som er reelt fattige og lever under fattigdomsgrensen her i landet. Barnefattigdommen i landet øker - det er et reelt problem. Jeg syns det er arrogant å blande middelklassens sløsing sammen med reelt fattige barn. Jeg anser deg som en oppegående bruker - og hadde forventet mer av deg enn dette. Akkurat her treffer du spikeren på hodet! De som lever under fattigdomsgrensen har ikke et sløseproblem men et problem med mangel på penger. Hvis man lever på 600 000 kroner i året og ikke har råd til mat ja da er det såklart sløsing, men er ikke det jeg, eller andre, snakker om når vi snakker om fattige. 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 mitch92 skrev (48 minutter siden): Eier ikke nordmenn empati lengre? Nei. Samfunnet vårt blir bare kaldere og kaldere. Anonymkode: 2cb6c...e02 3 1
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 (endret) mitch92 skrev (13 minutter siden): Nei såklart stemmer det ikke fortsatt når prisene på mat, strøm,drivstoff, lån osv har skutt i været uten at trygda har fulgt etter? Tror du disse menneskene lever fett på minstesats på aap? Minstesats uføretrygd? Såklart finnes det reelt fattige folk, dette støttes og av undersøkelser utført om du har fulgt med bare bittelitt i media. Matprisene har gått opp, men mange overdriver denne økningen veldig. Drivstoff har også hått opp, men her er jo gjerne de fattige ikke de mest avhengige av dette. Du må gjerne vise til hvor jeg har skrevet at det ikke finnes noen reelt fattige folk. Endret 27. november 2022 av PetterKanin 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå