Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 6 mnd siden var jeg fremdeles sammen med eksen og følte at alt var dødt. Han hadde endel økonomiske problemer og det gikk veldig utover meg. Jeg trenger mye oppmerksomhet og bekreftelser, men det var det lite av. Altid måtte jeg ta initiativ til kyss. Sex ble det lite av. Har egentlig alltid vært lite, ca 2 ganger i uken. Jeg har alltid vært imot utroskap, men så møtte jeg en mann på et kurs i våres. Han ga meg masse oppmerksomhet og etter kurset var flørten igang. Han sendte masse fine meldinger til meg og hadde falt pladask for meg første dagen på kurset. Men han turte ikke gjøre noe før etter kurset. Vi dro på noen dater og drakk kaffe og sånn og likte hverandre bedre og bedre. Så en dag dro vi på en lang biltur. Da visste jeg det ville skje. Stoppet i skogen og der kysset vi hverandre for første gang. Det skjedde et vulkanutbrudd inni meg. Aldri har jeg blitt kysset på den måten før. Det var helt fantastisk. Etter det begynte vi å møtes oftere. Jeg gjorde det slutt med eksen like etter vi ble sammen, men fikk bo der likevel til jeg fant noe eget. Kunne ikke bo hos kjæresten pga han leide hos sin eks. Jeg var aldri hjemme, var sammen med han til langt på kveld og i helgene dro vi på hyttetur. Når jeg var hjemme hørte jeg eksen gråt og gråt. Det var grusomt å høre på. Den dagen jeg flyttet var han ikke der, men jeg vet hvor fælt han hadde det. Jeg har vært så grusom mot han. Nå den dag i dag vil han fremdeles ha meg tilbake. Har aldri sluttet å være glad i han og han elsker meg. Han fant ut av utroskapen og ble veldig sint, men er villig til å tilgi meg om jeg kommer tilbake. Og på en måte vil jeg tilbake. Vi har veldig tette bånd og var verdens beste venner. Men han ga meg kke så mye kos og bekreftelser. Han har lovet å bli bedre og gi meg et hav av kjærlighet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi var sammen i nesten 6 år og kjenner hverandre ut og inn. Kjæresten min har merket at jeg er mye deppa og merker at jeg blir lei meg når jeg får meldinger fra eksen. Han tror jeg savner han og det er jo sant. Men jeg er så redd for å gjøre feil. Kjæresten min gir meg en ubeskrivelig deilig lidenskap og kjærlighet jeg aldri har opplevd før. Er redd jeg ikke vil føle det med eksen. Lidenskapelig er noe men er, ikke noe man kan bli. Sexen er også meget bra med kjæresten. Vi har sex hver dag og jeg får orgasme hver gang. Fikk aldri orgasme med eksen. Hvorfor vet jeg ikke. Men min første orgasme fikk jeg med kjæresten min og siden har jeg fått det hver gang. Vi er som 2 magneter som tiltrekker hverandre. Dette med sex er veldig viktig for både meg og han. Men sex betyr jo ikke alt. Men hvem skal jeg velge? Går og gruer meg til jul fordi jeg og eksen hadde så fine juler sammen og jeg vet han blir alene om ikke vi feirer sammen. Jeg bryr meg så om han, elsker han kanskje også. Hva skal jeg gjøre? Kjærlighetssorg får jeg uansett. Jeg gråter når jeg tenker på eksen og gråter når jeg ser inn i de vakre øynene på kjæresten for kanskje siste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når denne hete lidenskapen med kjæresten din får en knekk, eller går helt over, hva har du igjen sammen med han da? høres ut som deres forhold er basert på fysisk kontakt, og det er ikke noe å basere en fremtid på.....

Skrevet

Jeg elsker han ja og han elsker meg. Har aldri følt noe sånt før, ikke han heller. Dette er en kjærlighet jeg alltid har drømt om.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg elsker han ja og han elsker meg. Har aldri følt noe sånt før, ikke han heller. Dette er en kjærlighet jeg alltid har drømt om.

men da må du tenke rasjonellt. Hvem gjör deg lykkligest?

Skrevet

Hm det er det som er så vanskelig. Min nåværende kjæreste gjør meg veldig lykkelig i kjærlighet. Han får meg til å føle meg elsket. Men eksen viste kanskje kjærlighet å en annen måte og vi har så mye minner sammen.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Hm det er det som er så vanskelig. Min nåværende kjæreste gjør meg veldig lykkelig i kjærlighet. Han får meg til å føle meg elsket. Men eksen viste kanskje kjærlighet å en annen måte og vi har så mye minner sammen.

HVordan viste han deg kjärlighet, og hva er det du savner?

Skrevet

Ikke gå tilbake til eksen fordi du har dårlig samvittighet, ihvertfall.

Og ikke fordi dere hadde fine juler sammen osv.

du er i en situasjon hvor alt er nytt, og det er sånn det første året med en ny mann. Nye ting skjer i jul, påske og somemrferie, det kan være starten på nye tradisjoner sammen med den nye mannen.

Husker da jeg gikk fra eksen min etter 14 år, det var tungt. Kjenner igjen dine tanker der. Men det blir bedre.

Nå husker du de gode tingene dere hadde sammen, men de dårlige vil helt sikkert dukke opp igjen. Med den nye opplever du både kjærlighet og god sex. Det kan være starten på noe bedre enn det du hadde med eksen.

Du vil komme over ham, men det vil ta tid. For meg tok det to år før jeg slo meg helt til ro.

Vi har nå vært sammen i fire år, gift i to.

Vi er fortsatt like lidenskapelige, kanskje mer enn da vi møttes også. Har aldri hatt det så bra som det jeg har nå!

Skap heller nye minner med den nye, som du faktisk er lykkelig med, i stedet for å leve på gamle minner.

Skrevet
For ca 6 mnd siden var jeg fremdeles sammen med eksen og følte at alt var dødt. Han hadde endel økonomiske problemer og det gikk veldig utover meg. Jeg trenger mye oppmerksomhet og bekreftelser, men det var det lite av. Altid måtte jeg ta initiativ til kyss. Sex ble det lite av. Har egentlig alltid vært lite, ca 2 ganger i uken. Jeg har alltid vært imot utroskap, men så møtte jeg en mann på et kurs i våres. Han ga meg masse oppmerksomhet og etter kurset var flørten igang. Han sendte masse fine meldinger til meg og hadde falt pladask for meg første dagen på kurset. Men han turte ikke gjøre noe før etter kurset. Vi dro på noen dater og drakk kaffe og sånn og likte hverandre bedre og bedre. Så en dag dro vi på en lang biltur. Da visste jeg det ville skje. Stoppet i skogen og der kysset vi hverandre for første gang. Det skjedde et vulkanutbrudd inni meg. Aldri har jeg blitt kysset på den måten før. Det var helt fantastisk. Etter det begynte vi å møtes oftere. Jeg gjorde det slutt med eksen like etter vi ble sammen, men fikk bo der likevel til jeg fant noe eget. Kunne ikke bo hos kjæresten pga han leide hos sin eks. Jeg var aldri hjemme, var sammen med han til langt på kveld og i helgene dro vi på hyttetur. Når jeg var hjemme hørte jeg eksen gråt og gråt. Det var grusomt å høre på. Den dagen jeg flyttet var han ikke der, men jeg vet hvor fælt han hadde det. Jeg har vært så grusom mot han. Nå den dag i dag vil han fremdeles ha meg tilbake. Har aldri sluttet å være glad i han og han elsker meg. Han fant ut av utroskapen og ble veldig sint, men er villig til å tilgi meg om jeg kommer tilbake. Og på en måte vil jeg tilbake. Vi har veldig tette bånd og var verdens beste venner. Men han ga meg kke så mye kos og bekreftelser. Han har lovet å bli bedre og gi meg et hav av kjærlighet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi var sammen i nesten 6 år og kjenner hverandre ut og inn. Kjæresten min har merket at jeg er mye deppa og merker at jeg blir lei meg når jeg får meldinger fra eksen. Han tror jeg savner han og det er jo sant. Men jeg er så redd for å gjøre feil. Kjæresten min gir meg en ubeskrivelig deilig lidenskap og kjærlighet jeg aldri har opplevd før. Er redd jeg ikke vil føle det med eksen. Lidenskapelig er noe men er, ikke noe man kan bli. Sexen er også meget bra med kjæresten. Vi har sex hver dag og jeg får orgasme hver gang. Fikk aldri orgasme med eksen. Hvorfor vet jeg ikke. Men min første orgasme fikk jeg med kjæresten min og siden har jeg fått det hver gang. Vi er som 2 magneter som tiltrekker hverandre. Dette med sex er veldig viktig for både meg og han. Men sex betyr jo ikke alt. Men hvem skal jeg velge? Går og gruer meg til jul fordi jeg og eksen hadde så fine juler sammen og jeg vet han blir alene om ikke vi feirer sammen. Jeg bryr meg så om han, elsker han kanskje også. Hva skal jeg gjøre? Kjærlighetssorg får jeg uansett. Jeg gråter når jeg tenker på eksen og gråter når jeg ser inn i de vakre øynene på kjæresten for kanskje siste gang.

Du høres krevende ut.....
Skrevet

Ja det er faktisk krevende! Og jeg vil ha meg frabedt slike kommentarer! Jeg har det jævlig mildt sagt!

Skrevet

Eksen gjorde absolutt alt for meg og kjøpte fine ting til meg. Jeg vet at han elsker meg og han har lovet å bli bedre. Jeg er redd jeg elsker begge.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet (endret)
Ja det er faktisk krevende! Og jeg vil ha meg frabedt slike kommentarer! Jeg har det jævlig mildt sagt!

.. Ops, jeg misforstod! :skjeggebass:

Endret av ¤Humlen¤
Skrevet

Hæ? det svaret var ikke til deg men til den morsomme gjesten som siterte meg og sa det hørtes krevende ut.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet (endret)

Jeg forstod det for sent.... :sjenert:

Og jeg trodde DU var gjesten.. :ler:

Endret av ¤Humlen¤
Skrevet

Det høres sikkert dumt ut, men kanskje du bør ta en tenkepause og være for deg selv noen uker?

Jeg kjenner til følelsen av å savne eksen jeg var sammen med i ti år. Vi var på vei tilbake til hverandre etter 1,5 års brudd, da jeg traff en som "alt stemte med", sexen var mer enn perfekt, lidenskapelig, magnetisk osv. (sexen var bra med eksen også...)

Men når lidenskapen forsvant med min nye mann, ble det mindre sex og jeg oppdaget av vi var vidt forskjellige. Det endte med brudd etter tre år.

Grunnen til at jeg var i tvil om jeg ville ha eksen tilbake, var pga at han var voldelig i fylla enkelte ganger.

Men det var også min nye mann, viste det seg, også når han var edru.

Så problemstillingen er ikke lik din, men å savne sin mangeårige mann er normalt...

Jeg savner han ennå i dag, mange år etter bruddet for vi hadde mange fine stunder og felles interesser. Jeg savner også han andre, men fornuften har overtaket pga volden som eksiterte i begge forholdene.

Egentlig har jeg lyst å være julenisse nå og si at du kan ha begge to på samme tid til du får bestemt deg, men det er urealistisk...

Har du og din nye felles interesser eller er det kun begjær?

Skrevet

Jeg tror egentlig at du bare har kjærlighetssorg etter å ha brutt med eksen din. Det er faktisk vanlig å ha kjærlighetssorg selv om det var du som brøt etter å ha møtt en annen. Og brudet var sikkert vanskelig for deg også, så nå når det har gått en tid minnes du alt det fne og flotte med eksen din, og det er jo egentlig bra! For meg høres det egentlig ikke ut som du vil tilbake, men bare har problemer med å slippe taket i eksen og de gode minnene. Andre som bryter uten å gå rett inn i et nytt forhold har mulighet og tid til å berbeide alle følelsene rundt bruddet, mens du har utsatt reaksjonen din til nå. Du skal se det går bedre snart, bare husk å fortelle din nåvrende kjæreste at du bare har litt forsinket "kjærlighetssorg":)

Skrevet

Dere var sammen i 6 år, og nå er det bare 6 måneder siden det ble slutt?

Det er helt forståelig at du tenker mye på ham, savner ham, har fine minner fra tiden dere hadde sammen. Han var en stor del av livet ditt i lang tid, det er klart det etterlater et tomrom. MEN, et tomrom er ikke det samme som kjærlighet. Minner er ikke det samme som et savn etter det som var.

Vær snill med deg selv. Gi deg selv tid til å komme over sorgen - for det er gjerne en sorg når et menneske forsvinner ut av vårt liv. Men fra det du skriver: ikke lur deg selv til å tro at fortiden er bedre enn nåtiden.

Skrevet

Det hele er såre enkelt. Du holder deg til en person om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...