Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Influensere reklamerer stort for dette pulveret. Men jeg leste en artikkel dom var nokså seriøs som viste at pulveret forbedret huden. Noen som har prøvd som kan si noe om erfaringer? 

Skrevet

Bare spis mat med kollagen i

Anonymkode: 379bf...16c

Skrevet

Neppe. Men det skader ikke heller

Anonymkode: fc70a...833

Skrevet

Nei. Spis heller skinnet, sener og fett fra okse, lam, vilt, sau, fisk osv.

Anonymkode: 3599b...552

Skrevet

Har du ikke fått med deg alle fagpersonene som har kritisert kollagenpulver? Det har ingen effekt. Det gjør ingenting for huden, så du kaster penger ut av vinduet. Men skadelig er det ikke, men jeg ville heller brukt penger på andre ting. 

Anonymkode: 8c503...13e

Skrevet (endret)

Så vidt jeg har forstått fra de som kan dette: Det som er er ikke at kollagenet ikke virker i seg selv, men det vil ikke bli brukt til huden. Fordi kollagenet blir tatt opp av andre deler av kroppen først, som trenger det mer. Ledd, brusk, knokler osv. Kollagen i pilleform (mye billigere enn de nå velkjente influenser-pulverne) brukes vel av mange bla for leddproblemer etc. Men å forbedre huden til Influencer #274764 er liksom siste prio for kroppen, så det vil ikke (kan ikke) ha den effekten som er annonsert i de reklamene. Og dermed er det bortkastet penger fordi det vil ikke hjelpe på huden.

Det er nok bedre å få i seg nok gjennom mat til at kroppen holder seg sunn, og å beskytte huden (med solkrem) og kroppen så godt det lar seg gjøre slik at det kollagenet vi har i kroppen ikke brytes ned så fort (som skjer via soling, røyking, stress, for mye alkohol og for mye sukker).

(Korrekt meg gjerne de som kan det bedre, for jeg er ikke utdannet i dette, men dette var i alle fall det en hudekspert jeg stoler på sa når hun ble spurt)

Endret av Scherbatsky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...