AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jobber som telefonselger i et drittfirma, tjener 10k i fast lønn + provisjon 1k pr salg (men utbetaling skjer bare dersom avdelingen oppnår budsjettert mål), så det er altså ikke basert på min egen prestasjon, startet i oktober etter lengre sykdom og arbeidsledighet, og fikk ingen uttelling i november for salgene mine, derfor ble brutto lønn på 10k, utnyttelse av arbeidskraft er det rett og slett. Det er ingen seriøs arbeidgiver. Leder kjører rundt med Porsche, spanderer alkohol på byen og gir deg 10.000 i lønn. Vet du hva…? Det er dårlig management, en gang sa lederen min: Jeg får det vondt når dere tjener så lite, ingen skal si sånt til en arbeidstaker. Da gir du bedre lønn og ikke sier noe sånt piss.... I går var jeg på byen med en kompis, som tjener 100.000 kr i måneden i et stort konsulenthus, der han jobber som risikomanager, selvom vi gikk på skolen sammen er det gått to veldig forskjellige veier for oss... Det kom etter hvert 4 damer over til oss, og vi danset litt med dem, de var allerede ganske beruset, og vi bestemte oss for å shotte sammen, det var de som egentlig gjerne ville det, og jeg og kompisen ble på en måte dratt av disse damene over til bar-disken, og jeg ble dratt foran til å bestille og betale, jeg endte med å betale 6 shots for 110kr pr stk, en til hver, inkl meg og kompisen. Etter vi hadde shottet forduftet disse damene ganske raskts, og jeg følte meg egentlig ganske utnyttet, jeg er så lutfattig, da og jeg og kompisen etterpå gikk på McDonalds og jeg ville bestille for meg, så jeg at det bare var 250kr tilovers til resten av måneden.... Jeg følte meg utnyttet av disse damene, jeg prøvde meg på dem, og følte meg lurt til å betale shots på dem... M28 Anonymkode: 28898...c91 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Du får fylle ut ett krenkeskjema. Finn deg en bedre jobb. Anonymkode: 697f3...add 21 1 8
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 jeg synes at kompisen din burde spleiset på shotsene med deg. Jeg synes jentene var ufine som drakk shotsene og stakk, men du hadde ikke hatt mer penger om de hadde blitt. Prøvde du deg på alle fire og hva slags shots snakker vi om? 16 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Helene1982 skrev (Akkurat nå): jeg synes at kompisen din burde spleiset på shotsene med deg. Jeg synes jentene var ufine som drakk shotsene og stakk, men du hadde ikke hatt mer penger om de hadde blitt. Prøvde du deg på alle fire og hva slags shots snakker vi om? Jægerbombs, kompisen min er alltid ganske rolig på byen, og det er alltid jeg som er frempå, han tør aldri å snakke med damer på byen. Nei, prøvde meg spesielt på en av de, men de var jo en gjeng. Han holdt seg bevisst i bakgrunnen da jentene prøvde å dra oss frem til baren der man bestiller shots, nettopp fordi han aldri spanderer på andre... Han bruker pengene sine på bedre ting enn drikke på byen tror jeg.. Anonymkode: 28898...c91
bettsa Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Du bør finne deg en bedre jobb. Jeg er mer bekymret for arbeidsplassen din som ikke utbetaler lønn enn damer som tar i mot drikke på byn. Er ikke lov å utføre jobb uten lønn. Her bør du kontakte arbeidstilsynet. 10 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jægerbombs, kompisen min er alltid ganske rolig på byen, og det er alltid jeg som er frempå, han tør aldri å snakke med damer på byen. Nei, prøvde meg spesielt på en av de, men de var jo en gjeng. Han holdt seg bevisst i bakgrunnen da jentene prøvde å dra oss frem til baren der man bestiller shots, nettopp fordi han aldri spanderer på andre... Han bruker pengene sine på bedre ting enn drikke på byen tror jeg.. Anonymkode: 28898...c91 Du har en for dårlig betalt jobb. Og det er synd. Men det var ditt eget valg å spandere på disse damene. Hva forventer du i retur da? Trodde du du kjøpte dem? Anonymkode: 10fc8...1a0 20 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Bytt jobb. Slutt å gå ut på byen om du betaler alt andre ber deg betale. Anonymkode: f5ef0...6fa 13 1 4
Tussemor47 Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Vil tro at hovedgrunnen til at kompisene dine har penger er at de bruker dasspapir når de tørker rævva si🤦🏼♀️ 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jægerbombs, kompisen min er alltid ganske rolig på byen, og det er alltid jeg som er frempå, han tør aldri å snakke med damer på byen. Nei, prøvde meg spesielt på en av de, men de var jo en gjeng. Han holdt seg bevisst i bakgrunnen da jentene prøvde å dra oss frem til baren der man bestiller shots, nettopp fordi han aldri spanderer på andre... Han bruker pengene sine på bedre ting enn drikke på byen tror jeg.. Anonymkode: 28898...c91 Du tenkte at du skulle få sex i bytte mot shots av noen allerede godt berusede damer? Hvem av disse fulle damene var det du kjøpte, mener du? Hun du prøvde deg mest på, eller alle 4? Slutt å prøv å kjøpe sex av kvinner som ikke er sexarbeidere. Finn deg en bedre jobb eller kontakt arbeidstilsynet. Anonymkode: 80e29...644 28 5
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jægerbombs, kompisen min er alltid ganske rolig på byen, og det er alltid jeg som er frempå, han tør aldri å snakke med damer på byen. Nei, prøvde meg spesielt på en av de, men de var jo en gjeng. Han holdt seg bevisst i bakgrunnen da jentene prøvde å dra oss frem til baren der man bestiller shots, nettopp fordi han aldri spanderer på andre... Han bruker pengene sine på bedre ting enn drikke på byen tror jeg.. Anonymkode: 28898...c91 Du må jobbe med hustlingen din. Både med sjefen din som jeg gjerne vil høre mer om, og kompisen din og damene. Det er ikke sånn at du både skal være hurragutt og hjelpe kompisen din til å bli flinkere til å ta kontakt med damer, og være lommebok. Du må være sleipere. Det er din avgjørelse å spandere på andre, og det var ingen som dro kortet bortsett fra deg. Jeg tenker at man av og til må spise spaghetti og ketshup, om man skal gjøre noe annerledes neste gang. Step en er å innse at det var du som fucket opp. Man må alltid ha dopapir før man kjøper shots. 11 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tenkte at du skulle få sex i bytte mot shots av noen allerede godt berusede damer? Hvem av disse fulle damene var det du kjøpte, mener du? Hun du prøvde deg mest på, eller alle 4? Slutt å prøv å kjøpe sex av kvinner som ikke er sexarbeidere. Finn deg en bedre jobb eller kontakt arbeidstilsynet. Anonymkode: 80e29...644 Jeg er på utkikk etter dame, ikke tilfeldig sex. Ts Anonymkode: 28898...c91 2
Portia Catonis Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Skal du kjøpe sex, så må du oppsøke andre steder enn barer og nattklubber. Mulig du kan få det til prisen av 6 shots, men du har alltids risikoen for å bli tatt. Boten for sexkjøp var 24.000 kr sist jeg sjekket. 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 Gjort er gjort… de pengene får du ikke tilbake. Tenker at du nå har lært og ikke gjør det samme igjen? Damene kan fint kjøpe egne drinker. Drittjobben rapporterer du til arbeidstilsynet og slutt jobben. Du får mer penger fra Nav. Anonymkode: 9e6d3...778 11
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tenkte at du skulle få sex i bytte mot shots av noen allerede godt berusede damer? Hvem av disse fulle damene var det du kjøpte, mener du? Hun du prøvde deg mest på, eller alle 4? Slutt å prøv å kjøpe sex av kvinner som ikke er sexarbeidere. Finn deg en bedre jobb eller kontakt arbeidstilsynet. Anonymkode: 80e29...644 Det er ikke super oppførsel av disse damene heller. Om man er invitert på middag, tar man ikke med seg hovedretten og går, Det betyr ikke at om man spanderer en shot har man rett på selskap eller sex, men om man ikke er interessert i å tilbringe tid med noen lenger enn å hive i seg en dyr shot, takker man nei, og tar frem sin egen lommebok. Det at TS ble skuffet over jentenes oppførsel forstår jeg. Om han hadde hatt mer dopapir om de hadde blitt lenger, nei, men det betyr ikke at han har sagt at sex med en kvinne koster det samme som en shot eller fire. han er nok litt skuffet over seg selv, kompisen sin og disse ufine damene. Kanskje han har lært noe. Kanskje han gjør samme feilen igjen. 8
Gjest ufiltrert Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 Damer på byen er der bare for å få shots og lure deg og godtroende feite lommebøker som tror de kan vifte med koret sitt så kommer de å setter seg på kølla di.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 Stoppet å lese etter at jobben måtte oppnå budsjettert mål. Du MÅ bytte jobb og ikke kaste bort tiden på tullejobber med tulleledelse. Anonymkode: d7628...016 13 1
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #18 Skrevet 27. november 2022 Jepp. Søk på andre jobber. Det er uholdbart å jobbe for en nevemagnet som sjefen din. Jeg får vondt når … spar meg. Er dette hans versjon av en peptalk? 👏🏻 👏🏻 👏🏻 👏🏻 (dette er milennial sakteklapp) 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Neste gang en gjeng med damer foreslår å shote/ta en drink til må du være sleip du å, si noe som «takk, jeg tar en jeger bomb» og IKKE bare bli med bortover mot baren og end opp med å bestille og betale. Når damer sier «skal vi shote?» sier de egentlig «jeg har lyst til at du skal spanderte på meg». Om damene fordufter så vet du at det er for å finne en annen fyr som skal spandere, de er ikke hypp på deg. Anonymkode: 889e8...815 10 1
Hareena Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 Stakkars deg, lar deg lure både av sjefen, damer og kompisen. Synes du er god som kom deg i jobb, men gå nå aktivt inn for å få deg noe annet. Det er ikke sikkert festing på byen er det du skal prioritere å bruke lønna di på for øyeblikket. 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå