Gå til innhold

Kjæresten er på flyttefot for penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i samme by som kjæresten etter en lengre periode med avstandsforhold. Tidligere på måneden så vi på leiligheter sammen, nå har han fått tilbud om en god jobb i et selskap i USA, der han sier at han får 3x bedre betalt, og han har takket ja, uten å snakke med meg først.... Han har alltid ønsket seg mange penger, men tjente godt nok i Norge, og jeg vet ikke hva jeg skal i USA, hvis jeg blir med, fordi studiet mitt, familien, vennegjengen min er jo her.... Han kommer mest sannsynlig til å jobbe 80 timer i uken, derfor er det meg som må ta alle flyturene over til ham hvis vi skal få avstandsforhold til å fungere. Jeg hadde egentlig gledet meg til å bo sammen med ham, men beundrer ham veldig for det han får til, og han skal selvfølgelig få lov til å følge drømmen sin...

Noen som har erfaring med veldig veldig langdistanseforhold før?

Anonymkode: 71850...2f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ofre utdanningen din for kjærligheten! Da ofrer du hele fremtiden din, selvstendigheten din, inntekten din, friheten din og pensjonen din! 

Når han tar en så stor avgjørelse uten å konferere med deg ville jeg tenkt at han ikke brydde seg så mye om forholdet eller likeverdig balanse og respekt i forholdet. Da hadde det vært lettere å endre min innstilling til forholdet også, og tenkt at han får reise å leve sitt liv mens du lever ditt liv også kan dere heller se an om det fungerer eller om det er best å gjøre det slutt. 

Anonymkode: de14e...10b

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ikke erfaring selv med langdistanseforhold. Men har en vennine som hadde det mens hun studerte. De snakket på telefon og møttes når de hadde ferie. Etter hun ble ferdig med studie, så flyttet hun tilbake (samme by som han). Etter at langdistanseforholdet gikk over til å bli kortdistanse, tok det kun en måned så var det slutt mellom dem.

Slik jeg ser på det var det 3 bortkastede år for dem begge. De kunne hatt det mye gøy, eller truffet noen andre på den tiden.

Vil aldri forstå de som velger å forplikte seg til et langdistanseforhold, ved mindre de er gift og har barn sammen.

Anonymkode: 9428f...330

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke vær dum og ofre deg selv. Du har ingen garanti for at forholdet vil vare. Tenk på deg selv og sikre framtiden din. Han gjør det samme. 

Anonymkode: 22cde...20a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Som du sier kommer han til å jobbe et latterlig antall timer. Helt meningsløst for deg å bli med på det der. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han velger bort samlivet og fremtiden med deg for jobben sin.

Tenk litt på det.

❤️ 

Og det helt uten å ta det opp med deg en gang.

Du har ingen garanti for at han ikke får liknende innfall om du holder ut og flytter etter ham. Plutselig får han et godt tilbud igjen, hva skjer da?

Anonymkode: fcfc8...67a

• Liker 5
Skrevet

Mmmm, gogutt dette. Som klinker til på jobb i usa uten å snakke med kjæresten først. Han har velgt deg vekk.

Anonymkode: 04d85...f66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere er ikke gift. Han er ikke mannen din, han er bare en kjæreste. Hvis han ikke har tenkt til å gifte seg med deg, så er det fordi han ikke respekterer deg nok.. Ha litt respekt for deg selv og stopp å vær sammen med menn som ikke liker deg. Herregud, at du faktisk måtte lage en tråd om dette forteller meg alt. At du faktisk tenker over å flytte til USA for en kjæreste. Patetisk.

Anonymkode: e051e...f1f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ikke ofre noe for han her. Han gjør jo ikke det for deg. 

Anonymkode: b766b...7b5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg bor i samme by som kjæresten etter en lengre periode med avstandsforhold. Tidligere på måneden så vi på leiligheter sammen, nå har han fått tilbud om en god jobb i et selskap i USA, der han sier at han får 3x bedre betalt, og han har takket ja, uten å snakke med meg først.... Han har alltid ønsket seg mange penger, men tjente godt nok i Norge, og jeg vet ikke hva jeg skal i USA, hvis jeg blir med, fordi studiet mitt, familien, vennegjengen min er jo her.... Han kommer mest sannsynlig til å jobbe 80 timer i uken, derfor er det meg som må ta alle flyturene over til ham hvis vi skal få avstandsforhold til å fungere. Jeg hadde egentlig gledet meg til å bo sammen med ham, men beundrer ham veldig for det han får til, og han skal selvfølgelig få lov til å følge drømmen sin...

Noen som har erfaring med veldig veldig langdistanseforhold før?

Anonymkode: 71850...2f9

Har han spurt deg om du vil være med, TS?

Anonymkode: 73a94...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...