AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #21 Skrevet 28. november 2022 Jeg bruker noen Koreanske produkter, og som med andre merker så varierer de hvor gode de er. Så jeg skiller ikke mellom koreansk og vestlig når jeg gir råd, nei, jeg anbefaler et produkt. Så når jeg hører "koreansk hudpleie" så betyr det 10-stegsrutinen. Og to-trinns rens som har blitt så populært stammer vel også derfra. Men for meg har ikke begrepet så mye med produktene i seg selv å gjøre da de har lånt fra hverandre i årevis. Anonymkode: 95318...d75
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #22 Skrevet 28. november 2022 Bruker både vestlig og koreanske hudpleieprodukter. Beauty of Joseon spf 50+ er den beste solkremen jeg har prøvd. Dr. Ceuracle vegan kombucha tea essence er også et fantastisk produkt som gir huden min masse fukt. Liker også veldig godt Klairs midnight blue calming cream og sheetmaskene, Cosrx aha/bha toner samt Isntree hyaluronic acid moist cram og Isntree real mugwort clay mask. Det er mye bra koreansk hudpleie på markedet, spesielt når man luker ut de produktene som inneholder parfyme og essensielle oljer (som dessverre er en god del av koreanske produkter, men de styrer jeg unna). Ellers bruker jeg hovedsakelig Paulas Choice. Unngår produkter som er dyretestede og som inneholder parfyme eller hormonforstyrrene ingredienser. Anonymkode: 1cf80...ebf 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #23 Skrevet 5. desember 2022 Kombinert hud, sensitiv og fet. Bruker vestlig hudpleie, for tiden la roche-posay. Prøvde koreansk én gang, likte veldig godt rensen fra cosrx men huden min reagerte på den selv om den skulle være for sensitiv hud. Har ikke mye erfaring med koreansk hudpleie, men har skjønt det er en hype for tiden. Anonymkode: 88d36...db2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #24 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kombinert hud, sensitiv og fet. Bruker vestlig hudpleie, for tiden la roche-posay. Prøvde koreansk én gang, likte veldig godt rensen fra cosrx men huden min reagerte på den selv om den skulle være for sensitiv hud. Har ikke mye erfaring med koreansk hudpleie, men har skjønt det er en hype for tiden. Anonymkode: 88d36...db2 Ts her. Jeg har egentlig ikke helt fått med meg at det er en "hype" rundt koreansk hudpleie, merkelig nok. Jeg har kjøpt hudpleie fra Korea i mange år, men bruker også "vestlige" merker. Jeg har lagt mekre til at det nå finnes norske nettbutikker som selger koreansk hudpleie, noe som for meg er flott, spesielt da pandemien gjorde det vanskelig å få ting sendt fra Asia. COSRX har gode produkter, synes jeg - men jeg har langt fra prøvd alt de har. Jeg liker kanskje AHA/BHA-syren deres og snegleslimet best. Min hud er i hovedsak fet, men jeg blir tørr i kinnene. Fettholdige produkter synes jeg ikke koreanerne er gode på, så der blir det vestlige merker for min del. Og jeg liker (og bruker) Paula's Choice. La Roche-Posay har jeg prøvd, men de produktene jeg har prøvd har ikke gjort så mye for huden min, synes jeg. Men det finnes mye fin fransk hudpleie! Anonymkode: f64f5...4fc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #25 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 8.02): Jeg bruker noen Koreanske produkter, og som med andre merker så varierer de hvor gode de er. Så jeg skiller ikke mellom koreansk og vestlig når jeg gir råd, nei, jeg anbefaler et produkt. Så når jeg hører "koreansk hudpleie" så betyr det 10-stegsrutinen. Og to-trinns rens som har blitt så populært stammer vel også derfra. Men for meg har ikke begrepet så mye med produktene i seg selv å gjøre da de har lånt fra hverandre i årevis. Anonymkode: 95318...d75 Enig med deg i at man egentlig ikke bør skille på dem. Sånn sett er overskrifta mi litt dum. Jeg ble bare litt overrasket over at nesten alt jeg ser foreslått her i forumet er vestlig. Jeg finner også gode produkter i begge "kategorier", og skiller heller ikke dersom noen spør om råd. Koreansk hudpleie er spesielt gode på hydrerende produkter, synes jeg - men de har også mye fint innen rens. Men fettholdige produkter, der ender jeg alltid på vestlige merker. Anonymkode: f64f5...4fc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #26 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig med deg i at man egentlig ikke bør skille på dem. Sånn sett er overskrifta mi litt dum. Jeg ble bare litt overrasket over at nesten alt jeg ser foreslått her i forumet er vestlig. Jeg finner også gode produkter i begge "kategorier", og skiller heller ikke dersom noen spør om råd. Koreansk hudpleie er spesielt gode på hydrerende produkter, synes jeg - men de har også mye fint innen rens. Men fettholdige produkter, der ender jeg alltid på vestlige merker. Anonymkode: f64f5...4fc Det handler vel om interesse, samt hva man har tilgang til. Du ser på svarene her inne at de fleste handler i norske, fysiske butikker. Noen få har satt seg godt inn i utvalget på Skincity og tilsvarende. Personlig har jeg kommet over produkter på reise, også gjennom Sør-Korea og Japan. Før jeg oppdaget dette markedet bodde jeg et annet sted i utlandet, og anbefalte produktene som typisk var populære og ble anbefalt der. Anonymkode: 95318...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå