Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye følelser og tanker etter forrige fødsel. Det skremte meg til å bli gravid igjen. Jeg ønsker å snakke med en jordmor om tankene mine, men kan jeg bare bestille vanlig time hos henne, uten å være gravid nå?

Anonymkode: ba9b8...d8a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakke med psykolog, kanskje. 

Anonymkode: 3ad00...e15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakke med psykolog, kanskje. 

Anonymkode: 3ad00...e15

Psykolog? Om tidligere fødsel og fødselsskader? 

Anonymkode: ba9b8...d8a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kontaktet jordmor om samtale uten å være gravid, og fikk det❤️ Så det er kanskje verdt forsøket?

Anonymkode: 72545...228

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset jeg kunne kontakte både dem og jordmor, hvis jeg ville prate om fødselen :) 

Anonymkode: c198d...670

• Liker 1
Skrevet

Det samme har jeg tenkt å be om! Vurderer å bli gravid igjen, men er veldig bekymret for å bli skada igjen. 

Anonymkode: c1a40...b2d

Skrevet

Det går an å ringe helsestasjonen og spørre. Det finnes også psykologer som er spesialisert på dette, f.eks. Ingvill Øvsthus. Det koster litt, men hun er dyktig. https://www.mammakurs.no/om-meg

Anonymkode: fe8b0...36e

Skrevet

psykolog! ikke jordmor! Vi er nok som faktisk ER gravide som står i kø til jordmor. omfg

Anonymkode: 98a21...30c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

psykolog! ikke jordmor! Vi er nok som faktisk ER gravide som står i kø til jordmor. omfg

Du glemte å skru på vennligheten din...

TS kan absolutt høre med jordmor om hun kan få en prat.

Anonymkode: 2d62a...60a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Psykolog vet ikke nødvendigvis så mye om fødselsskader og vonde tanker etter fødsel... Her jeg bor er det lite ventetid på jordmor, vi vet ikke hvor TS bor. Omfg til deg og

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er lang kø til psykolog også. Gå til lege om du ikke takler å stå i kø til jordmor. omfg

Anonymkode: 13fc6...704

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Var mye som holdt på å gå galt under første fødsel her, sykehusfeil som de innrømte og la seg langflat for. Jeg og samboer ble kalt inn til møte på fødeavdelingen ca 3 mnd etter fødsel. Både gynekolog og jordmor var tilstede på møte. Vi gikk igjennom alt som hadde skjedd mellom innleggelse og utskrivelse.

Det ble samtidig laget et skriv for oppfølging ved evt neste graviditet. Det skrivet ble også brukt og vi følte oss godt fulgt opp når graviditet nr 2 og fødsel kom ca 3 år senere. Og det ble en helt annen opplevelse og situasjon enn fødsel nummer 1.

Ta kontakt med føde poliklinikken på sykehuset du fødte på, be om møte med jordmor/gynekolog. 

Anonymkode: 90408...91c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slapp av. Det er forskjell på kapasiteten i ulike områder. Her jeg bor er det ikke noe problem å få time hos jordmor. Det er noen steder nok av folk som står i kø til psykolog også, just saying.

Anonymkode: c1a40...b2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ro deg ned. Tror jordmor er mer rett i dette tilfelle. Hilsen også gravid 🙃

Anonymkode: e594c...0ce

• Nyttig 1
Skrevet

Her får man samtale tvert til jordmor, og henvisning eller time til jordmor på sykehuset. 

Anonymkode: bcefb...7f6

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ringte jordmor ca 1,5 år etter fødsel, og sa at jeg trengte å snakke om det (traumatisk fødsel, jeg fikk masse skader). Fikk time raskt, og vi gikk gjennom alt og hun svarte på spørsmålene mine. Jeg spurte om hva vi gjør om jeg skulle blitt gravid igjen - da jeg har utviklet en syk fødselsangst. Da sa hun at hun umiddelbart ville henvist meg til sykehuset til jordmorekspert på fødselsangst - og ta det derfra. Hun betrygget meg også at om det ikke skulle hjelpe ville hun støtte meg i å søke keisersnitt. En veldig fin og betryggende samtale :) 

Anonymkode: 25318...96e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...