Gå til innhold

Hvorfor må de gi navn til kattungene på Finn??? Jeg vil døpe de selv!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser etter en kattunge og ønsker å gi navn selv, men alle kattungene på Finn er navngitt! Hvorfor gjør de det? Jeg har mine egne navn jeg liker og vil bruke, og nå kan jeg ikke det når de døper de på forhånd! 

Er så frustrende. 

Anonymkode: 27982...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser etter en kattunge og ønsker å gi navn selv, men alle kattungene på Finn er navngitt! Hvorfor gjør de det? Jeg har mine egne navn jeg liker og vil bruke, og nå kan jeg ikke det når de døper de på forhånd! 

Er så frustrende. 

Det er vanlig å navnlegge dyrene man selger på forhånd. Hunden vår het piggy😂 Vi bytta navnet hennes. Ser ikke hva problemet er? Det er jo bare å bytte

Anonymkode: 6dd7c...65d

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så frustrende. 

Ehm? Du gir dem nye navn? Vår katt er rase katt og er registret med et annet navn enn det vi gav han

Anonymkode: d0370...274

• Liker 6
Skrevet

Det er da bare å gi den nytt navn. 

Anonymkode: b04c9...8e4

• Liker 2
Skrevet

Dette er troll ikke sant?

Anonymkode: 5d85c...e05

• Liker 2
Skrevet

Ein døype vel ikkje dyr 😅😂 men navngir dei. Det gjorde vi når vi hadde kvalpekull litt for å skille på kven som var kven av dei. Vi la dei ut med navn på slik at dei kunne sei at dei ville ha t.d Balto eller Fiona. Men i det kvalpene var fordelt og om ny eiger hadde bestemt navn lenge før dei henta så brukte vi det navnet. Men ein forventa jo ikkje at nye eigere ska bruke navnet enn legg ut med bilda. Tenke dei finn navn sjølv 😅

Anonymkode: d8980...e86

• Liker 4
Skrevet

Masse lykke til med å døpe en katt, håper du har førstehjelpsskrinet lett tilgjengelig. For det kan fort bli en blodig affære, for din del 😂

Anonymkode: 0aadb...4b4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ein døype vel ikkje dyr 😅😂 men navngir dei. Det gjorde vi når vi hadde kvalpekull litt for å skille på kven som var kven av dei. Vi la dei ut med navn på slik at dei kunne sei at dei ville ha t.d Balto eller Fiona. Men i det kvalpene var fordelt og om ny eiger hadde bestemt navn lenge før dei henta så brukte vi det navnet. Men ein forventa jo ikkje at nye eigere ska bruke navnet enn legg ut med bilda. Tenke dei finn navn sjølv 😅

Begynte å lure, har aldri hørt om noen som døper dyr😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanlig å navnlegge dyrene man selger på forhånd. Hunden vår het piggy😂 Vi bytta navnet hennes. Ser ikke hva problemet er? Det er jo bare å bytte

Kan jeg det da? Trodde ikke det var lov å bytte navn. At de sjekker deg eller noe. Jeg har autisme så følger regler til punkt og prikke. 

Miss Piggy 😅

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jaja, navngi, da. 😅 

Det bare virker som jeg MÅ bruke det navnet de skriver katten heter, så jeg blir så stressa! 

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jaja, navngi, da. 😅 

Det bare virker som jeg MÅ bruke det navnet de skriver katten heter, så jeg blir så stressa! 

Det må du absolutt ikke 🫶🏻

Anonymkode: 0aadb...4b4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva tror du skjer hvis du gir katten et nytt navn? 

Anonymkode: 2de7a...d22

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er så frustrende. 

Er jo bare å bytte? Hva er problemet?

Skrevet

Rasekatter blir registrert på et navn i stamtavlen sin, men du kan likevel velge å kalle katten hva du vil uavhengig av dette. Som regel er det et navn oppdretter finner på i samme sjanger (feks det andre kullet, b kullet, får navn på b: benny, billy og belle). Gjelder det andre sammenhenger (typisk blandingsavl) så er det bare gitt navn for å skille de fra hverandre i kullet, og du er på ingen måte forpliktet til å bruke det navnet. Jeg synes rasekatten min fikk et så fint, passende og ikke minst symbolsk navn at jeg valgte å kalle han det etter jeg fikk han også. 

Anonymkode: a33d1...fd1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva tror du skjer hvis du gir katten et nytt navn? 

Anonymkode: 2de7a...d22

Jeg blir anmeldt, får bot eller må i fengsel. Ser for meg stor rettsak og oppslag i avisa. 

Krisemaksimerer maks.

Kanskje de ikke vil selge meg katten om jeg sier at jeg vil bruke et annet navn. 

• Hjerte 1
Skrevet

Sikker på at du bør ha dyr da? Siden noe så enkelt er vanskelig for deg..

Anonymkode: 1d4f7...b6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du gir jo kattungen det navnet du vil uavhengig av det som står på finn. Annerledes når det er en voksen katt som vet hva den heter. 

Skrevet

Lov å være litt løsningsorientert.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir anmeldt, får bot eller må i fengsel. Ser for meg stor rettsak og oppslag i avisa. 

Krisemaksimerer maks.

Kanskje de ikke vil selge meg katten om jeg sier at jeg vil bruke et annet navn. 

Du vil ikke bli anmeldt, snille deg 🙂

Glem anmeldelse, fengsel, rettssaker og avisoppslag 🙂

Du trenger ikke fortelle oppdretteren at du vil gi katten et annet navn, og dessuten vet nok oppdrettere at folk ønsker å gi kattene sine egne navn.

Kjøp det en katt som "heter" Billy, og kall katta Josefine, om du vil! det er DIN katt!

Anonymkode: 18012...e8a

• Nyttig 3
Skrevet

Bare og gi de nytt navn tok til meg en katt noen andre eide de kalte han bare pus ga han selv navnet Tuss 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...