AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Hei. er i dag i uke 25 og har slitt veldig med smerter i korsryggen den siste måneden. Brått ble det skikkelig mye verre og jeg endte opp med å få sånn skytende smerter ned i benet av og til når jeg trykte feil ned eller vridde feil på ryggen. Jeg begynte hos kiropraktor og var allerede kjempe fin dag etter, men så dagen etter der igjen var jeg 10 ganger verre! Hadde heldigvis en time igjen den dagen hos kiropraktoren men kjente så ingen bedring - det er nå 3 dager siden den timen og jeg hadde en litt bedre dag i går, men har aldri hatt så store smerter som jeg så har hatt i dag. Hver gang jeg prøver å gå og trykke ned i foten, bevege den eller bare gjør et liten bevegelse så kommer det en intense skytende smerte i halebeinet og nedover rumpa/beinet. Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg helt seriøst trodd at jeg har knekt noe. Falsk isjias sa kiropraktoren, men kan det også være noe annet? Hvordan kjennes bekkenlåsning/løsning ut? Jeg er helt sengeliggende akkurat nå og klarer ikke gå på do eller noe uten intense smerter 😥 tips og erfaring setter jeg stooor pris på ❤️ Anonymkode: f0a8b...86a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Falsk isjas kan være så innmari vondt. Det er også veldig vanlig med smerteøkning før bedring etter en kiropraktortime. Musklene anspenner seg og trekker i korsryggen som gir slike smerter du beskriver. Det er bevegelse, smertelindring og tilpassning av hverdagen som gjelder. Å legge seg ned er bra for smertene, men ikke for årsaken for smertene. Du må opp å bevege deg, ta ting sakte, og pushe deg litt mer for hver dag som går. Det et ikke farlig å ha vondt. Jeg skle selv på isen for 4 dager siden og har nærmest krøpet på gulvet, men begynner nå å få forbedring. Det er ingen quick fix, men masse egeninnsats for å bli bedre. Varmeflaske i ryggen kan også hjelpe hvis du vet at du ikke har betennelse. Anonymkode: a1cd0...c63
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Anbefaler å gå til fysioterapeut som er spesialisert på kvinnehelse/gravide. Anonymkode: 3598c...99b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Jeg hadde bekkenlåsning og symfyseløsning. Forferdelig! Høres ut som du kan ha noe sånt. Ville gått til fysioterapeut! Anonymkode: 3598c...99b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Gå til Stine på Bekken og Barn på Skøyen i Oslo! Ble 90’% bedre på fire sesjoner. Kunne serr ikke gå. Anonymkode: 5e6e7...b7e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Kom deg til en fysioterapeut med kompetanse på gravide og bekken. Reddet svangerskapet mitt. Anonymkode: a2b37...256
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Enig å finne noen spesialister… men de jobber som regel ikke kommunalt etter egen erfaring. Anonymkode: e4dd7...36a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Enig å finne noen spesialister… men de jobber som regel ikke kommunalt etter egen erfaring. Anonymkode: e4dd7...36a Spørs nok hvor man bor. Jeg fikk fysioterapeut som var spesialist på bekken. 2 ukers ventetid og betalte kun egenandel. Bor i storby da. Anonymkode: 3598c...99b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gå til Stine på Bekken og Barn på Skøyen i Oslo! Ble 90’% bedre på fire sesjoner. Kunne serr ikke gå. Anonymkode: 5e6e7...b7e Ja for alle bor i Oslo 😜 Anonymkode: 9ff4d...1e7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Jeg går til privat kiropraktor som er spesialist innen bekken, isjias og gravide. Så jeg gjør allerede alle øvelser og sitter ikke mer enn 20 min av gangen og prøver virkelig og kave meg rundt selv om jeg hylgriner av hver bevegelse. Føler jeg blir bedre den ene dagen, men så er jeg plutselig 10 ganger verre igjen den neste og når jeg er verre, så er det verre enn det har vært tidligere. Har holdt på med øvelsene og gjort dette i godt over 2 uker nå men blir fortsatt bare verre 😕 Dere som har slitt med dette, ble dere bedre i svangerskapet eller etter fødsel? ts Anonymkode: f0a8b...86a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg går til privat kiropraktor som er spesialist innen bekken, isjias og gravide. Så jeg gjør allerede alle øvelser og sitter ikke mer enn 20 min av gangen og prøver virkelig og kave meg rundt selv om jeg hylgriner av hver bevegelse. Føler jeg blir bedre den ene dagen, men så er jeg plutselig 10 ganger verre igjen den neste og når jeg er verre, så er det verre enn det har vært tidligere. Har holdt på med øvelsene og gjort dette i godt over 2 uker nå men blir fortsatt bare verre 😕 Dere som har slitt med dette, ble dere bedre i svangerskapet eller etter fødsel? ts Anonymkode: f0a8b...86a Bekkenløsning og bekkenlåsning har ikke noe med isjias å gjøre. Har du bekkenløsning/låsning ville jeg anbefalt en fysioterapeut på det sterkeste. Du burde få konstatert hva det er, slik at du får rett behandling. Jeg ble værre etter fødsel på grunn av feilinformasjon og feilbehandling. Anonymkode: 3598c...99b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bekkenløsning og bekkenlåsning har ikke noe med isjias å gjøre. Har du bekkenløsning/låsning ville jeg anbefalt en fysioterapeut på det sterkeste. Du burde få konstatert hva det er, slik at du får rett behandling. Jeg ble værre etter fødsel på grunn av feilinformasjon og feilbehandling. Anonymkode: 3598c...99b Nei, det vet både jeg og kiropraktor veldig godt da hun er som sagt spesialist også innen bekken som jeg skriver? Jeg har fått konstatert falsk isjias som jeg også skriver og har ingen smerter foran i bekken, hofte, symfysen eller noe og Jeg var hos to fysioterapeuter før jeg fant ho her. De to fysioterapauten viste meg kun øvelser og sa at det var ikke noe vi kunne gjøre og at det ville bli bedre etter fødsel. Ikke en eneste gang kjente de på meg, ba meg gå litt frem og tilbake eller noe. Var ikke før jeg kom til hun jeg går til nå at hun faktisk sjekket hver eneste kroppsdel og fant ut hvor smerter ligger henne 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ Jeg bor i Kristiansand. Så her har vi dessverre ikke så mye å velge mellom og ville jo helst kun gå til fysio da det var det jeg ble anbefalt. Men er ingen med spesialist innen bekken og gravide her. Så hun jeg går til nå var den beste jeg fant 😕 Ts Anonymkode: f0a8b...86a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Har du vært her? https://lundklinikken.no/ Anonymkode: 3598c...99b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du vært her? https://lundklinikken.no/ Anonymkode: 3598c...99b Jepps! ts Anonymkode: f0a8b...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå