AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Del Skrevet 26. november 2022 De har utstyr til utlåns på Bua, men hvordan finne et sted å prøve det på? Hva er viktig å tenke på? tips tas imot med takk🌹 Anonymkode: 0e8e8...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Hvor i landet bor du? Er du helt fersk uten noen som kan ta deg med, hadde jeg kanskje vurdert et toppturkurs. Det er ganske mye å tenke på når man skal gå topptur. Hvor bratt er det, hvordan er værmeldingen, skredvarsel, osv. Skal du i skredterreng bør du ha et skredkurs som minimum, og helst ikke gå alene. Går en del rando på egenhånd selv, men da går jeg steder som ikke har så bratt terreng at det kan gå skred (prøver også å holde meg unna utløpssoner). Mye gode tips her: https://turjenter.no/randonee-ski-tips-og-rad-til-nybegynnere/#:~:text=Hopp i det%2C randonee er,om trygg ferdsel i fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Del Skrevet 28. november 2022 drue skrev (På 27.11.2022 den 15.46): Hvor i landet bor du? Er du helt fersk uten noen som kan ta deg med, hadde jeg kanskje vurdert et toppturkurs. Det er ganske mye å tenke på når man skal gå topptur. Hvor bratt er det, hvordan er værmeldingen, skredvarsel, osv. Skal du i skredterreng bør du ha et skredkurs som minimum, og helst ikke gå alene. Går en del rando på egenhånd selv, men da går jeg steder som ikke har så bratt terreng at det kan gå skred (prøver også å holde meg unna utløpssoner). Mye gode tips her: https://turjenter.no/randonee-ski-tips-og-rad-til-nybegynnere/#:~:text=Hopp i det%2C randonee er,om trygg ferdsel i fjellet. Bor nordpå. Har prøvd å finne kurs, men finner ingen. Hvordan plasser går du da? Takk for tips og link. Skal sjelke den ut. ts Anonymkode: 0e8e8...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avsbdnf Skrevet 28. november 2022 #4 Del Skrevet 28. november 2022 Prioriter å få grunnleggende skred-kurs før du ferdes i fjellet på randonee, og aldri dra alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bor nordpå. Har prøvd å finne kurs, men finner ingen. Hvordan plasser går du da? Takk for tips og link. Skal sjelke den ut. ts Anonymkode: 0e8e8...644 DNT har skredkurs og toppturkurs, til og med helt her nede i sør hvor det nesten ikke finnes fjell😆 Kjempelyst til å prøve randonee selv, men bor i feil del av landet 🙄 Anonymkode: f20ca...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Del Skrevet 28. november 2022 Anbefaler å se på facebook om du finner toppturgrupper for området du bor i. Det finnes flust av grupper som heter «Toppturer i/på…..». Jeg bruker et par grupper for områder i nærheten av her jeg bor. Der finner jeg masse turbeskrivelser på alt fra små nybegynnerturer til lange ekstremturer, og masse fine bilder til inspirasjon. Tips vedr. utstyr er det også der. Ser også at folk finner nye turkompiser der inne og treffes for å gå på tur sammen. Anonymkode: 11330...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå