AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg holder på å gå fullstendig fra vettet! Baby 3 mnd har faktisk sluttet å sove!!! Ila det siste døgnet har han sovet 6(!!!!) timer totalt. Tidligere har han lagt seg kl 20 og vært en fryd, men nå er det helt umulig å få han til å sove både på dagen og natten. Stakkaren er helt utslitt og hyyyyler og brøler i ett sett. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Han spiser og er ikke syk. Anonymkode: d8272...09b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg holder på å gå fullstendig fra vettet! Baby 3 mnd har faktisk sluttet å sove!!! Ila det siste døgnet har han sovet 6(!!!!) timer totalt. Tidligere har han lagt seg kl 20 og vært en fryd, men nå er det helt umulig å få han til å sove både på dagen og natten. Stakkaren er helt utslitt og hyyyyler og brøler i ett sett. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Han spiser og er ikke syk. Anonymkode: d8272...09b Vondt i magen? Anonymkode: 7e44e...2ab
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Da må du kontakte lege asap! 6 timer er jo ingenting for et spedbarn. Jeg tenker hastetime asap! Anonymkode: 864bf...ed2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vondt i magen? Anonymkode: 7e44e...2ab Lurer på det? Et varmt bad lindrer veldig, han er helt rolig og smiler og koser seg når vi bader han. Men han må jo liksom opp av badet etterhvert også AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da må du kontakte lege asap! 6 timer er jo ingenting for et spedbarn. Jeg tenker hastetime asap! Anonymkode: 864bf...ed2 Nei huff?? Kan det være farlig? Har tenkt på at det ikke er bra for han å sove så lite, men han virker virkelig ikke syk? Som nevnt over er han veldig seg selv når han bader f.eks! Han klarer bare ikke å sovne og bli sovende. Sovnet på puppen i sted, men våknet etter 13 min (ja, tok tiden) Anonymkode: 5fe35...ed2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Jeg syns det høres ekstremt lite ut, min sov 17 timer i døgnet når han var 3 mnd. Jeg er ingen lege, men jeg hadde kontaktet lege ja. Eller ringt helsesøster i morgen tidlig. Har du prøvd dette? - White noise (funker gull for min 4 mnd baby) Søk på YouTube - Amme i søvn - Gå tur i vogn - Søk opp WakeWindows 3 months. Legg babyen før han/hun er overtrøtt. - Ha baby i bæresele, gå litt rundt. Håper det ordner seg! Anonymkode: 864bf...ed2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 4 month sleep regression muligens? Vår var ikke helt ulik, kunne bruke 8 timer på å få han til å sovne. Også sov han i 20 min. Men han var sånn fra han var to uker gammel. Tok det opp med helsesøster, som sa at vi ikke skulle henge oss opp i antall timer søvn, så lenge barnet virket friskt og fornøyd (bortsett fra trøtt…). Men snakk med HS om det varer over tid og du er bekymret. Anonymkode: e50df...411
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Har han noe andre symptomer / plager ? Gråting, utilpass, spisevaner ? Vondt i magen? Gulping? Hvordan er avføring og har han noe utslett? Anonymkode: 7e44e...2ab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Lillegutt sovnet tilslutt og sov hele natten helt til jeg vekket han i dag tidlig da jeg syntes han måtte ha litt mat. Var oppe en times tid og nå sover han igjen. Tydelig at han har masse søvn å ta igjen. Får helt vondt av han Tenker det må ha vært magevondt! Skal forsåvidt sjekke dette med søvnregresjon og våkenvinduer! ts Anonymkode: d8272...09b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lillegutt sovnet tilslutt og sov hele natten helt til jeg vekket han i dag tidlig da jeg syntes han måtte ha litt mat. Var oppe en times tid og nå sover han igjen. Tydelig at han har masse søvn å ta igjen. Får helt vondt av han Tenker det må ha vært magevondt! Skal forsåvidt sjekke dette med søvnregresjon og våkenvinduer! ts Anonymkode: d8272...09b Altså man vekker da ikke en sovende baby for å gi han mat. Å så sjekker du opp med helsestasjonen eller med fagfolk, ikke bare en tilfeldig mammablogger som bare deler det hun mener. Fortsetter han å sove dårlig i dag å gråter mye. Som ikke er unormalt for babyer flest, men som du nå sier er mot normalt for din baby så ring legevakten for å utelukke at det er noe galt . Det kan være en ny fase trenger ikke være noe. Små babyer endrer seg støtt. Men fra avstand synes jeg det er bedre å råde deg til å følge med for sikkerhetsskyld, istedenfor å si at det sikkert ikke er noe fordi babyer er sånn. . Anonymkode: ea0db...975
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså man vekker da ikke en sovende baby for å gi han . Anonymkode: ea0db...975 Uenig. Jeg hadde også vekket i dette tilfelle her for å se til babyen. Til TS: Sikkert magevondt ja. Min første hadde det sånn etter drikkevaksinen, men det var forbigående. Men veldig stressende når man står opp i det. Du gjør en god jobb ❤️ Anonymkode: d7a78...829
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 1) Det å vekke en sovende baby for å gi mat, spesielt når ungen er 3 mnd. og sover hele døgnet, er helt innafor, selv om baby har slitt veldig med å sove. En så liten baby, må vekkes hvis den ikke våkner av seg selv. Grunnen er at det kan skyldes vektproblemer, altså at gutten ikke legger på seg som han skal. 2) Kan det være at du har spist noe som du egentlig ikke burde når du ammer, så lenge guttungen ikke har fått sove? Hvis det skulle vært magevondt, så er det lurt å tenke over hva man har spist, drukket eller om man har tatt medisiner. Hvis det er magevondt, så burde du kanskje sjekke opp i om morsmelken er næringsrik nok for barnet, om barnet får i seg nok morsmelk for eksempel. For det er mange babyer som sovner på brystet etter å ha blitt ammet. Anonymkode: 2c7cf...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå