AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Hadde du klart å leve uten sosiale medier i det hele tatt? Anonymkode: 3e45d...e55
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Eneste jeg har er messenger, og så har jeg facebook-appen, men det er primært for å ha tilgang til Marketplace, for jeg kjøper en del brukt der, finn og bruktbutikker. Ellers hadde jeg gått over til whatsapp for lenge siden. Sosiale medier er for det meste giftig. Gidder ikke. Anonymkode: 427fd...66a 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Det hadde vært deilig uten ja, men da måtte alle andre leve uten også. Anonymkode: 36315...20d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Jeg har kuttet ut alle sosiale medier, uten om kvinneguiden. Livet mitt er tusen ganger bedre uten. Føler jeg har mer ro. Mer tid til å bruke på det jeg egentlig vil bruke livet på. Går glipp av noe sosialt, men har nærmere relasjoner. Kjenner meg selv bedre. Den beste beslutningen jeg har gjort i mitt liv. Anonymkode: 7a9a8...ea0 4
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Bruker kun SoMe til grupper relatert til mine hobbyer div. kjøpt og salg-grupper. Har ikke noe behov for å følge med på privatpersoner liv og levnet... 1
skreppamedleppa Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 (endret) Jeg er en av de som elsker some. Og er langt mer drit lei av de som surmuler og griner over some. Og spesielt de som oppsøker temaer de på forhånd vet at de ikke har noe interesse av å følge for så å syte over at det finnes ting på some de ikke liker. F.eks "det er så fælt med turbilder på instagram, så grusomt at noen legger ut bilde av toppturer, de kjipe kjipe folka.." Når de aldri har noen interesse av å gå på tur selv men de bare må klage på andre. Det blir litt barnslig "når ikke jeg liker det så skal ingen andre like det heller iallefall ikke skryte over at de klarer eller gjør noe jeg ikke gjør og liker." Noen må klage på alt av det andre legger ut av en eller annen snodig rar grunn. Messenger- det gjør det så mye enklere i jobbsammenheng, korte greie beskjeder, enklere å avtale ting, få med seg innformasjon til større grupper, og bedre hjelp på arbeidsplassen min iallefall. Vi må heller aldri glemme at some hjalp mange mange mennesker- kanskje spesielt de mest sårbare men generelt alle igjennom kovid. At liv ble både reddet og gjorde det hakket bedre igjennom den digitale hverdagen vår igjennom nedstengingen er det overhode ingen tvil om, selv om dette virker helt glemt av mange nå... Instagram brukes på gjerne kjipe dager, når livet er dritt. Jeg hører folk si at på de dagene ungår de some men jeg er omvendt. Jeg finner alltid mye svart humor eller ting som gjør at jeg ler og gjør dagen bedre. Folk som klager på at det bare er utsenderelatert og et giftig sammfunn på instagram etc oppsøker slikt selv. En har et eget ansvar på some og viss det er slikt start feeden din er fullt av så har en også oppsøkt disse temaene. Eller en bare har venner som legger ut slikt, uansett er en jo ansvarlig for hvilken temaer og emneknagger en følger med på. Det går fint an å søke seg til et dårlig selvbilde og selvverd og føle alt er giftig og fælt og det går fint an å følge inspirerende, humoristiske og gode temaer. Livet på some blir akkurat slik du gjør det til! Synes some gjør det enklere å følge med på hobbybaserte temaer, jobb, dele idéer, få og dele kunnskap og inspirasjon. Kunne jeg klart meg uten? Ja selvsagt. Mennesker har levd i tusenvis av år uten some. Men nå lever vi i en tid med some og på samme måte som det er mye vi har klart oss fint uten før så lever jeg i 2022 og har absolutt ingen planer om å avinstallere de sosiale mediene jeg synes er fine og gode verktøy i dagens samfunn og i min hverdag. Endret 26. november 2022 av skreppamedleppa
Maestro Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): Jeg er en av de som elsker some. Og er langt mer drit lei av de som surmuler og griner over some. Og spesielt de som oppsøker temaer de på forhånd vet at de ikke har noe interesse av å følge for så å syte over at det finnes ting på some de ikke liker. F.eks "det er så fælt med turbilder på instagram, så grusomt at noen legger ut bilde av toppturer, de kjipe kjipe folka.." Når de aldri har noen interesse av å gå på tur selv men de bare må klage på andre. Det blir litt barnslig "når ikke jeg liker det så skal ingen andre like det heller iallefall ikke skryte over at de klarer eller gjør noe jeg ikke gjør og liker." Massinger- det gjør det så mye enklere i jobbsammenheng, korte greie beskjeder, enklere å avtale ting, få med seg innformasjon til større grupper, og bedre hjelp på arbeidsplassen min iallefall. Instagram brukes på gjerne kjipe dager, når livet er dritt. Jeg hører folk si at på de dagene ungår de some men jeg er omvendt. Jeg finner alltid mye svart humor eller ting som gjør at jeg ler og gjør dagen bedre. Folk som klager på at det bare er utsenderelatert og et giftig sammfunn på instagram etc oppsøker slikt selv. En har et eget ansvar på some og viss det er slikt start feeden din er fullt av så har en også oppsøkt disse temaene. Eller en bare har venner som legger ut slikt, uansett er en jo ansvarlig for hvilken temaer og emneknagger en følger med på. Det går fint an å søke seg til et dårlig selvbilde og selvverd og føle alt er giftig og fælt og det går fint an å følge inspirerende, humoristiske og gode temaer. Livet på some blir akkurat slik du gjør det til! Synes some gjør det enklere å følge med på hobbybaserte temaer, jobb, dele idéer, få og dele kunnskap og inspirasjon. Kunne jeg klart meg uten? Ja selvsagt. Mennesker har levd i tusenvis av år uten some. Men nå lever vi i en tid med some og på samme måte som det er mye vi har klart oss fint uten før så lever jeg i 2022 og har absolutt ingen planer om å avinstallere de sosiale mediene jeg synes er fine og gode verktøy i dagens samfunn og i min hverdag. Helt lik! Some gir meg mye.
Rev. Revenge Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Klarer meg fint uten etter å ha hatt SoMe som en viktig del av jobb. Det ble altfor mye, følte jeg måtte være tilgjengelig 24/7. Det irriterende er å stadig minne folk på at de når meg på mobil og sms om de vil ha tak i meg privat.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Har ikke noe form for sosiale medier, med tanke på Facebook, Instagram, Twitter , Til Tok og alt det andre dritet . Livet mitt er herlig fritt , og jeg slipper all påtrykk fra alt og alle. Kommer aldri til å skaffe meg det , så lenge man kan ha et godt liv uten - anbefales! Er null interessert i andres barnebilder, feriebilder, treningsbilder , matbilder , meningsløse, skryte /selvopptatte poster. Viktige ting får jeg dekket andre steder. Og meg må du nesten ringe for å få tak i , er jeg viktig for deg , så klarer du det ☺️ Anonymkode: 93a5a...723 1
Gjest theTitanic Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Titter litt her på kg og skroller gjennom fb for avkobling. Gjerne hvis det er ventetid av noen form, lunsj eller kaffe. 5 min her og der. Må ikke. Noen perioder lar jeg være. Syntes fb ble bedre når det kom mer relevante ting der fremfor hva bekjente driver med. Flere ting jeg ikke visste det var grupper for eller sider om som jeg syntes er interessant.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Har bare Messenger og Snapchat, men kunne fint ha kuttet det ut - hadde det ikke vært for at jeg er med i diverse grupper. Anonymkode: aee01...59b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 ^ Glemte og nevne Steam og Discord, men vet ikke om jeg vil kalle det Sosiale Medier. Bruker det kun for dataspill da. Og det er jo en del av hobbyen min. Anonymkode: aee01...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå