AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg lurer på følgende: - Er det slik at Utleiemegleren garanterer for husleien? - Dersom leietaker skal finne på og ødelegge deler av leiligheten, f.eks. knuse balkongdør, vil utleiemegleren fakturere leietakeren etter endt leieforhold eller må jeg selv ta det via Husleietvistutvalget? Anonymkode: eefce...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Del Skrevet 26. november 2022 Skriv gjerne andre erfaringer dere har som utleiere. Anonymkode: eefce...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Del Skrevet 26. november 2022 Alle våre kunder får husleien innbetalt på sin konto til avtalt tid, selv om leietaker ikke betaler. I tillegg gir If Utleieforsikring ekstra trygghet for våre forvaltningskunder. If Utleieforsikring dekker tapt husleie, skader på boligen og juridisk bistand. Dersom et uhell skjer, sørger forsikringen for at du ikke lider et økonomisk tap. Det forutsettes at utleieavtalen er formidlet av Utleiemegleren og at tegningsvilkårene er fulgt. Våre meglere og forvaltere følger opp leiekontrakten så lenge den varer. Utleiemegleren håndterer alle hendelser i leieforholdet, alt fra eventuelle naboklager til oppussing og reparasjoner. Vi har kompetansen til å løse alle problemer som måtte oppstå. Alt dette (og mer) står på Utleiemeglerens nettsider. https://www.utleiemegleren.no/utleie Anonymkode: 0bd6a...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alle våre kunder får husleien innbetalt på sin konto til avtalt tid, selv om leietaker ikke betaler. I tillegg gir If Utleieforsikring ekstra trygghet for våre forvaltningskunder. If Utleieforsikring dekker tapt husleie, skader på boligen og juridisk bistand. Dersom et uhell skjer, sørger forsikringen for at du ikke lider et økonomisk tap. Det forutsettes at utleieavtalen er formidlet av Utleiemegleren og at tegningsvilkårene er fulgt. Våre meglere og forvaltere følger opp leiekontrakten så lenge den varer. Utleiemegleren håndterer alle hendelser i leieforholdet, alt fra eventuelle naboklager til oppussing og reparasjoner. Vi har kompetansen til å løse alle problemer som måtte oppstå. Alt dette (og mer) står på Utleiemeglerens nettsider. https://www.utleiemegleren.no/utleie Anonymkode: 0bd6a...6dc Takk for svar. Hjemmesiden svarer ikke på om utleiemegleren sender ut fordringer på vegne av kunden (utleieren) etter endt leieforhold. Anonymkode: eefce...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for svar. Hjemmesiden svarer ikke på om utleiemegleren sender ut fordringer på vegne av kunden (utleieren) etter endt leieforhold. Anonymkode: eefce...b10 Da tror jeg vi leser/tolker informasjonen deres forskjellig. De skriver jo at If Utleieforsikring dekker tapt husleie, skader på boligen og juridisk bistand. Jeg tolker det som at de følger opp, også etter at leieforholdet har opphørt. Men jeg er ikke jurist. Kanskje best om du spør dem direkte? Anonymkode: 0bd6a...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tror jeg vi leser/tolker informasjonen deres forskjellig. De skriver jo at If Utleieforsikring dekker tapt husleie, skader på boligen og juridisk bistand. Jeg tolker det som at de følger opp, også etter at leieforholdet har opphørt. Men jeg er ikke jurist. Kanskje best om du spør dem direkte? Anonymkode: 0bd6a...6dc Ja, jeg tenker å spørre dem direkte om dette. Anonymkode: eefce...b10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Er det 10% de tar? Av husleien altså. Anonymkode: a6bfd...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det 10% de tar? Av husleien altså. Anonymkode: a6bfd...b10 De tar 10 % skjønner jeg, men om det er full beskyttelse mot all faenskap leietaker kan finne på så er verdt pengene om du spør meg. Anonymkode: eefce...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: De tar 10 % skjønner jeg, men om det er full beskyttelse mot all faenskap leietaker kan finne på så er verdt pengene om du spør meg. Anonymkode: eefce...b10 Det er så definitivt verdt det. Anonymkode: 7d5c7...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De tar 10 % skjønner jeg, men om det er full beskyttelse mot all faenskap leietaker kan finne på så er verdt pengene om du spør meg. Anonymkode: eefce...b10 Og vice versa! Eg leigde i fleire år via Utleiemegleren (i Oslo). Var utrulig nøgd, både med leilighet og det juridiske! Anonymkode: 30842...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De tar 10 % skjønner jeg, men om det er full beskyttelse mot all faenskap leietaker kan finne på så er verdt pengene om du spør meg. Anonymkode: eefce...b10 10% + første innbetaling av leie. Men ja, hadde aldri vurdert noe annet hvis jeg skulle leid ut. Anonymkode: 17c12...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå