Gå til innhold

Flytte inn eller leie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt leilighet som skal stå ferdig bygget i mars. Av diverse årsaker ønsker vi ikke bo der likevel(helt uaktuelt, vi må finne noe annet). Vi må ut av nåværende leilighet samme tid som vi overtar ny. 

Det mest økonomisk lure er vel å flytte inn og bo der til vi får solgt, men da er det jo det konstante presset med å ha det rent og ryddig til hver visning. Barnet kan ikke rote for mye og vi må leie lager. 

Vurderer derfor å leie slik at vi har litt tid til oss på å finne leilighet, samt at nybygget kan stå ubrukt og fresht med innleie av møbler fra stylingbyrå.

Vi har råd til å leie, men dette er jo penger rett ut. Og vi vet jo ikke hvor lang tid det vil ta for oss å finne noe nytt. Leiligheten vi skal selge er nok relativt lett å få solgt, men man vet jo aldri i dagens marked. 

synspunkter/råd? 

Anonymkode: 9b64e...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er klar over at dere også må skatte av en eventuell gevinst når dere selger boligen dersom dere ikke bor i den i et år?

For min del måtte jeg hatt ekstremt tungtveiende grunner for å ikke flytte inn og bo der i et år før jeg solgte.

Anonymkode: 689a6...363

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere er klar over at dere også må skatte av en eventuell gevinst når dere selger boligen dersom dere ikke bor i den i et år?

For min del måtte jeg hatt ekstremt tungtveiende grunner for å ikke flytte inn og bo der i et år før jeg solgte.

Det er vel rimelig å anta at det neppe blir noen særlig gevinst ettersom de selger før de flytter inn. Sjansen er vel større fot at det blir tap, og da er det jo greit å kunne få fradrag.

Anonymkode: c7869...f7a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er vel rimelig å anta at det neppe blir noen særlig gevinst ettersom de selger før de flytter inn. Sjansen er vel større fot at det blir tap, og da er det jo greit å kunne få fradrag.

Anonymkode: c7869...f7a

Man vet aldri med dagens markedet.

Anonymkode: bda4f...cfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vi klar over. Og er vi heldige slipper vi å tape på det, men det er høyst usikkert. 

ts

Anonymkode: 9b64e...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...