AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Dere som er i faste, seriøse forhold; snakker dere med partneren deres om sex? Snakker dere om fantasier og ting dere vil prøve ut? Eller "snakker" dere kun om sex når dere faktisk skal til eller har sex? Er det vanlig å ha sånne samtaler, eller ikke? Er det for kleint, eller noe man snakker om i et forhold? Anonymkode: cd25b...566
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som er i faste, seriøse forhold; snakker dere med partneren deres om sex? Snakker dere om fantasier og ting dere vil prøve ut? Anonymkode: cd25b...566 Ja, vi gjør det. Prater mye om sex vi har hatt og skal ha, hva vi liker og vil prøve. Anonymkode: 82ed7...a2d 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Jeg tror ikke det er vanlig. Vi gjør det iallfall ikke, og sexlivet fungerer alldeles utmerket. Anonymkode: bdc8a...de7 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Snakker om sånne samtaler, som regel ikke under sex😊 Anonymkode: 3d7da...543
Maestro Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Helt vanlig for meg ihvertfall og de jeg har vært med. 3
Trolltunge Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Ja vi snakker om sex. Anbefales, for i tidligere forhold, hvor å snakke om slikt var vanskelig, gikk det ikke så bra seksuelt etterhvert. Man blir jo lei av ulikt, situasjoner endrer seg gjennom livet, man får nye tanker om diverse og lignende, og da trenger man kommunikasjon om sex for å la den seksuelle relasjonen følge med i situasjon, tanker, følelser og utvikling. 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Jeg gjorde hvertfall det med min ex samboer men med andre menn jeg ikke har hatt samme åpne kjemien med har vi ikke snakket om det, har nok mye å gjøre med at vi har vært unge og flaue også. Nå ser jeg etter en mann jeg får samme åpne kjemi med som min eks samboer som voksen, sex er viktig å kunne snakke om. Anonymkode: 7d2c3...94c 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Ja. Snakker masse om sex. Vi syns sex er Gøy og spennende og har masse prosjekter og leker. Så da må vi snakke om det så klart. Gøy det! Anonymkode: 3520f...579 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Vi ble litt for dårlige på det i mange år og jeg (mannen) syntes det ble mer og mer et gapende hull i forholdet. Fordi det er noen forskjeller mellom oss seksuelt som det hadde vært bedre å snakke åpnere om underveis. Vi fikk til å snu på det og få i gang mer dialog nå det siste året. Det har fått overraskende mye å si, for oss begge. Ikke sikkert at alle har det samme behovet, men det hadde vi, siden det over tid hadde blitt alt for mye usagt og vi hadde hatt en utvikling sammen og hver for oss som partnere over lang tid med lite samtaler rundt sex. Viste seg veldig bra for oss å få til å snakke mer sammen om det etter så mange år, selv om det har vært mye som har kommet opp og ikke alt har vært like enkelt. Anonymkode: ecf4c...9bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Periodevis. Synes det er bra å snakke litt om det. Ikke snakke det ihjel nødvendigvis, men det er enormt viktig at det er mulig å snakke om. Så man kan ta opp ting hvis det er noe. Anonymkode: 750a3...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Vi snakker om det nesten ukentlig. Setter spesielt stor pris på at vi kan være ærlige og si det når vi kjenner at overskuddet til å ha sex ikke er tilstede, uten at det blir kleint. Anonymkode: 3ab3b...118 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Snakker masse om det, jeg elsker å snakke om sex Det er jo nesten halve moroa, viktig for meg at man har erotikk og seksuell lek og flørt i forholdet også utenfor selve akten. Pluss jeg synes tema bare er generelt interessant i seg selv. Anonymkode: f8a36...b69 7
Trolltunge Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg tror ikke det er vanlig. Vi gjør det iallfall ikke, og sexlivet fungerer alldeles utmerket. Anonymkode: bdc8a...de7 Hvordan vet du at hun/han er enig i det om dere ikke snakker om det? Og hva skjer den dagen noe ikke fungerer bra for en av dere? 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Jeg har inntrykk av at det ikke er så vanlig. Jeg har alltid gjort det i alle mine forhold (3 stk). Mest samtaler om sex med nåværende partner. Og best sexliv med ham. Men det med at jeg tror det ikke er så vanlig. Folk snakker jo ikke om økonomi, ikke om barneoppdragelse, ikke om synet på religion. SÅ mange folk snakker jo ikke om noen av de viktige tingene med partneren sin. Og greit nok det, men det er jo sugent for dem når de får problemer og ikke aner hvordan snakke sammen. TS, kjenn etter om DU vil snakke om disse tingene. For meg hadde det vært uaktuelt med et forhold der vi ikke snakket om sex, eller økonomi, eller barneoppdragelse, eller religion, eller politikk osv. Anonymkode: 0e03e...09f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Vi setter oss ikke ned ved kjøkkenbordet og sier at nå skal vi ha en samtale om sex. Hva liker du, hva liker jeg, etc. Men vi terger hverandre gjerne i løpet av dagen. Flørter, stryker på hverandre når vi går forbi hverandre. Gir en klaps. Sier at det hadde vært deilig å gjøre sånn og sånn. Og så smiler han lurt og bekrefter at det hadde vært digg. Snakken blir en del av flørtingen mellom oss. Kanskje setter vi oss ned og ser på spennende leketøy vi kan bestille. Anonymkode: 7ae8c...70a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Vi snakker ofte om det. Vi mener begge at sexlivet er noe større enn det som fysisk skjer i senga eller andre steder. Vi holder liv i tenningen på mange måter, og en av de måtene er å snakke om sex. Anonymkode: 0d017...c32 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 Vi snakker ikke. Aldri. Kun fordi jeg ikke klarer det…er sikkert noe galt med meg (altså på den måten at jeg aldri klarer å åpne meg for noen om noe egentlig…alt er bare kleint og flaut 🙄). Eller bittelitt kanskje, når jeg har drukket litt. Men jeg tror det er lurt, og jeg tror det er ganske vanlig. Anonymkode: e047a...d67 1 2
Mrs Robinson Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Prøver, men hjelper ikke når dialogen kun går en vei 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Helt naturlig og viktig for meg. Kan jeg ikke snakke om det med partner, så er han ikke rett for meg. Vi drømmer sammen... Anonymkode: e8913...aaa 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 Ja, det har alltid vært helt normalt for meg i alle mine forhold. Jeg føler spesielt for menn er dette noe som hjelper å holde spenningen oppe gjennom travle dager.. Anonymkode: 40055...b38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå