AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg selger (og kjøper) mye på Finn. Selger barnas skisko som er for små og kjøper nye skisko i større størrelse: dette går omtrent i null og er genialt. Jeg har i det siste også lagt ut mye leker for salg: brio togbane, duplo, Lego ol. Kvalitetsleker, jeg tar gode bilder og sjekker pris og får solgt mye til ca halv pris av hva jeg har kjøpt for. Noe blir også liggende litt, men det blir alltid solgt til slutt når det er noen som er på jakt etter akkurat «det» Lego settet eller den type pakke med brio tog og skinner. Men nå i desember så spammer jeg ned av folk som vil ha dette gratis. De sender mld og vil ha det gratis for å gi det videre i julegaver til fattige, ofte med link til en eller annen innsamling på en helt annen del av landet. Jeg synes det er så frekt og det er så mange henvendelser nå. De aner jo ingenting om min økonomi og om jeg selger unna ting for å kunne handle til jul selv. En ting ville vært om det var direkte henvendelse fra noen i nærområdet som kunne hentet og feks ville ha en billig/tilnærmet gratis for å gi til egne barn. Da vet jeg det når mottaker. Men henvendelsene jeg får er via via og noen som skal samle inn til noen andre. Hva synes dere om dette? Er det bare jeg som overreagerer eller er det helt ok? Jeg svarer de høflig nei at jeg ikke ønsker å gi det bort og sende det til en innsamling. Anonymkode: 0f641...8c5 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Eksempel på innsamling er til et asylmottak i en helt annen del av landet enn der jeg bor. Eller at de ønsker å hjelpe noen de har funnet på Finn og ser at jeg selger noe av det som står på ønskelisten til den andre Finn annonsen, så da tenker 3.leddet at jeg kan gi det bort. Anonymkode: 0f641...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Gidder ikke engang å svare på sånt. Anonymkode: 6bdcd...26b 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Jeg syns du overreagerer. Jeg er også mye på finn og det kommer sånne meldinger hvert år. Det er veldig mange som prøver å selge på finn før de dumper det i en fretex container og det er vel ment at disse andre tar kontakt for å høre om de kan få det. Jeg har gitt bort noen jakker til noen som skulle gi videre til uteliggere og ga bort en klessekk til en som jobbet i en forening som tok med klær til gatebarn i utlandet. Når jeg uansett mest sannsynlig ikke hadde fått solgt de tingene på finn uansett og hadde endt opp med å gi bort på fretex så plaget det meg ikke å gi bort til andre. Også de årene hvor jeg ikke har prøvd å selge billige ting men hatt dyre ting som andre vil kjøpe så har det ikke plaget meg så mye å få meldinger om å gi bort til jul. Kan jeg ikke så bare ignorerer jeg eller svarer ærlig at jeg ikke kan bidra og ønsker de lykke til med innsamlingen Anonymkode: 887dc...77b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Frekt, går det å klage disse brukerne inn til Finn, er det ikke imot noen regler slik at de kan blokkeres Anonymkode: ab7a8...549 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Dette er bare folk som prøver å svindle deg. Anonymkode: f3441...ece
Mamajune11 Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Bare ikke svar dem. Jeg svarer aldri slike tigge meldinger. 1
Fjaselina Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 La vere å svare, evt blokkere om det er samme person som maser fleire gongar. Du har sjølvsagt rett til å selge i staden for å gi vekk! 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Selger selv for å få det til å gå rundt. Jeg gir bare beskjed om at jeg ikke trenger noen til å gi bort mine ting som er til salgs. Synes det er skikkelig frekt at noen spør. Anonymkode: b6cae...5d4 1 1
PetterKanin Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Er jo ikke verre enn at man enten lar være å svare eller svarer nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå