AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg er litt satt her her nå. Trives ikke med overflod av pynt i fellesrom. Faren har godkjent at barnet hans får gjøre som hen vil å dekorere overalt i stue, kjøkken og gang. Skal man ikke gjøre sånne ting i felleskap? Er dette greit eller er det jeg son overdriver her? Det er minst 20 nisser med stor størrelse og masse annet spredd utover alt her nå. Pynt som står oppi levende lys.. pytt sann. Anonymkode: 25a84...085
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Nei. Barnet kan pynte sitt eget rom etter eget ønske. Pynting av resten av huset er ikke noe barn bestemmer. Anonymkode: 9067f...ec7 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 I pynter selvsagt hele huset sammen Anonymkode: eb5f6...b53 6
Toyah Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Vi gjør det sammen, men barnas stemme stiller sterkt. Det er så få år, så kort tid de gidder å engasjere seg. Så la dem slippe til, tenker nå jeg. 14 4
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Ikke vær Grinch og ødelegg barnas julestemning. Når barnet har lagt seg kan du heller rette litt opp i det verste. I morgen tar du frem det du vil pynte med og spør om hun vil være med. 14 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Selvfølgelig ikke. Det blir jo dritstygt. Anonymkode: 767e9...a36 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 🤣 nei... de går styre som de vil på rommene deres. Resten av huset bestemmer jeg over. Anonymkode: 487e9...9aa 3
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Synes det er viktig å lage juletradisjoner for hele familien og at de voksne ikke skal låse seg fast i sine barndomsminner og egne tradisjoner. Husk at det dere gjør i dag er barnas fremtidige barndomsminner og tradisjoner. Kjedelig om barnas barndomsminner fra julen var at foreldrene skulle bestemme alt. Av og til må man svelge noen kameler for å glede andre i familien og andre ganger inngår man kompromisser. Husk at julen skal være en glede for alle sammen. 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Hvor ofte er barnet hos dere? Er det kun annenhver helg så hold ut nå i helgen, og så flytter du på det når barnet har dratt. Er barnet hos dere mer så flytt/rydd/ordne opp i barne-pyntingen om et par dager fordi du skam tørke støv så da må du flytte på litt. Jeg har stebarn og felles barn, ingen av de får pynte fritt. Men da stebarna var små så var det mye høyere terskel og de fikk lov til mer, om de hadde behov for å pynte (rote) så lot vi de få lov (men de var her bare annen hver helg). Med felles barna så pynter vi sammen og da foreslår jeg vennlig hva vi gjør, «nå lager vi nisseparty oppå denne kommoden, alle nissene står her i landsbyen». «Oj ingenting brennbart ved lys» viktig å lære de brannsikkerhet også. Anonymkode: e23ca...f39 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 De får pynte som de vil på rommet og treet, resten gjør vi i fellesskap basert på ting jeg har funnet frem. Anonymkode: 6e3ce...d44 3
Daraya Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Blizz1 skrev (6 minutter siden): Synes det er viktig å lage juletradisjoner for hele familien og at de voksne ikke skal låse seg fast i sine barndomsminner og egne tradisjoner. Husk at det dere gjør i dag er barnas fremtidige barndomsminner og tradisjoner. Kjedelig om barnas barndomsminner fra julen var at foreldrene skulle bestemme alt. Av og til må man svelge noen kameler for å glede andre i familien og andre ganger inngår man kompromisser. Husk at julen skal være en glede for alle sammen. Uenig. Hos oss var det utelukkende min mor som pyntet og jeg har bare gode minner. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Jentungen (11) pynter som hun vil, så bruker jeg vetoretten min ved behov. Det er dog 3-4-5 ting som er viktige for meg, de setter jeg frem slik jeg vil ha dem. Anonymkode: bea66...935 3
Trolltunge Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 (endret) Her har jeg gitt julegal far og datter frie tøyler, og det medfører at jeg lever i julegalskap fra november til januar. For å være ærlig krevde det at jeg omstilte meg og måtte tenke godt gjennom hva som egentlig betyr noe viktig, og kom frem til at den enorme gleden de har ved dette er viktigere enn at jeg har en neddempet og stilfull julepynt. (Som jeg likte best.) Mine kjære koser seg vanvittig med dette, og det betyr faktisk mest. Endret 26. november 2022 av Trolltunge 7 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Tenåringen min gidder ikke å vøre med å pynte lengre, men fikk selvsagt være med å bestemme når hun var mindre. Ville egentlig ikke brydd meg så mye, for syns barnepyntet jul er koselig, men far kan jo få oppgaven med å rydde opp pynten etter jul😅 Anonymkode: 4bfc3...45c 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Nei. Ingen av ungene får pynte som de vil, bortsett fra egne rom. Jeg har styringa på å pynte resten av huset og på lillejulaften pynter vi treet sammen Anonymkode: c1463...619
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Er det rart det er krig i verden🤣 Anonymkode: bd563...b51 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Barnet kan pynte sitt eget rom etter eget ønske. Pynting av resten av huset er ikke noe barn bestemmer. Anonymkode: 9067f...ec7 Seriøst? Altså, ingen synes dorullnisser er fine, heller ikke juletrepynt laget av papir og ispinner, men det gjør barna glade og stolte. I mitt hus er det viktigere enn at det ser ut som en interiørkatalog. (Før jeg fikk barn så det derimot ut som en interiørkatalog, og alle de stygge nissene fra svigermor lå pent i en kasse på loftet - hennes følelser er mindre viktige enn barnas. Men trist om stebarnet ditt ikke har mer betydning i huset han/hun bor i, enn en svigermor som stikker nesa innom iblant og that´s it. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Det blir jo dritstygt. Anonymkode: 767e9...a36 For en krise for deg! Anonymkode: 013e7...276 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Blizz1 skrev (43 minutter siden): Synes det er viktig å lage juletradisjoner for hele familien og at de voksne ikke skal låse seg fast i sine barndomsminner og egne tradisjoner. Husk at det dere gjør i dag er barnas fremtidige barndomsminner og tradisjoner. Kjedelig om barnas barndomsminner fra julen var at foreldrene skulle bestemme alt. Av og til må man svelge noen kameler for å glede andre i familien og andre ganger inngår man kompromisser. Husk at julen skal være en glede for alle sammen. Helt enig , så trist st barn ikke får pynte Anonymkode: eb5f6...b53 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Seriøst? Altså, ingen synes dorullnisser er fine, heller ikke juletrepynt laget av papir og ispinner, men det gjør barna glade og stolte. I mitt hus er det viktigere enn at det ser ut som en interiørkatalog. (Før jeg fikk barn så det derimot ut som en interiørkatalog, og alle de stygge nissene fra svigermor lå pent i en kasse på loftet - hennes følelser er mindre viktige enn barnas. Men trist om stebarnet ditt ikke har mer betydning i huset han/hun bor i, enn en svigermor som stikker nesa innom iblant og that´s it. For en krise for deg! Anonymkode: 013e7...276 Jeg skrev at barnet ikke BESTEMMER. Aldri sagt at barnet ikke skal få være med. Anonymkode: 9067f...ec7
Arkana Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 Vi pynter selvfølgelig sammen og selvfølgelig får barna være med å bestemme hva slags pynt vi skal ha og hvor den skal stå. Alle familiemedlemmers smak og ønsker teller selvsagt like mye. Jeg blir alltid overrasket over å høre om voksne som er så rigide på julepynten og alltid skal ha ting på sin måte, som et trassig barn. Det høres utrolig slitsomt ut å leve med sånne mennesker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå