AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Ønsker refleksjon rundt dette, for jeg er sikkert på at dette er en medfødt egenskap, evnen til å forstå sine egne og andres følelser, sterk intensjon og forstår hva som er rett og galt. Evnen til å kunne forklare akkurat hvordan man har det og føler, god kontakt med følelsene sine og evnen til å forstå akkurat hva ett menneske trenger for å føle seg bra. Det som er så bra med denne egenskapen er at man gjennomskuer manipulering og giftige mennesker, på den måten at de ikke klarer å undertrykke eller hjernevaske totalt en person med emosjonell intelligens. Fordi intensjonen er såpass sterk at kroppen føler at noe ikke stemmer og da sier man NEI fordi intensjonen er så sterk, den emosjonelle intelligensen. Jeg tenker at de som har høy emosjonell intelligens er giftige menneskers største frykt, for de avslører dem og mangelen på deres på følelser og styrken på deres negative følelser. Emosjonell intelligente leser den rett igjennom og snakker også høyt om det de opplever som ikke er riktig, og dette avslører de giftige. hva tenker du? Anonymkode: 0de3c...7b1
Gjest theTitanic Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Du kommer ikke bort fra at emosjonell intelligens har opphav I både arv OG miljø. Vi lærer av våre omsorgspersoner og menneskene rundt oss som gjør at vi danner egne emosjonelle kart. Om kartet (alle erfaringer via miljø) sier at alle mennesker har onde hensikter og vil en vondt, så er det dårlige odds for å vokse opp til å bli en empat.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Du blander ganske her. Empati er medfødt. Tydning av emosjoner er i høy grad tillært, det er derfor psykopater som er født uten empati også kan lære seg å tolke og å etterligne emosjoner. Videre skriver du litt om hvordan personer med "høy emosjonell intelligens"(som det ikke er noe som heter) er psykopaters største frykt, og med det insinuerer du at personer som er ofre for manipulasjon er mindre intelligente (logisk eller følelsesmessig) og det stemmer ikke. Hvem som helst kan bli offer for psykopaters manipulasjon, alt fra professorer som underviser og bookes til foredrag internasjonalt (konkret eksempel fra Åsted Norge) til den mest empatiske og smarteste personen du kan tenke deg og den mest kritiske og forsiktige personen du kan tenke deg. Anonymkode: a9cf6...c25 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du blander ganske her. Empati er medfødt. Tydning av emosjoner er i høy grad tillært, det er derfor psykopater som er født uten empati også kan lære seg å tolke og å etterligne emosjoner. Videre skriver du litt om hvordan personer med "høy emosjonell intelligens"(som det ikke er noe som heter) er psykopaters største frykt, og med det insinuerer du at personer som er ofre for manipulasjon er mindre intelligente (logisk eller følelsesmessig) og det stemmer ikke. Hvem som helst kan bli offer for psykopaters manipulasjon, alt fra professorer som underviser og bookes til foredrag internasjonalt (konkret eksempel fra Åsted Norge) til den mest empatiske og smarteste personen du kan tenke deg og den mest kritiske og forsiktige personen du kan tenke deg. Anonymkode: a9cf6...c25 Du oppfattet meg feil, jeg mener ikke at kun de med høy EQ klarer å unngå å bli fanget i traumebandet, jeg vet at alle sammen kan det. De med høy EQ kan også bli fanget, men jeg tenker at de ikke vil endte opp å bli helt undertrykket eller at de selv ikke kan utvikle en giftig PF, at denne egenskapen skaper en fordel for å ikke miste helt seg selv hvis du skjønner. At de klarer å rive seg løs fra det til slutt. Fordi de er nysgjerrig på sine egne følelser og på å reflektere rundt alt som skjer og leter etter svar. De er reflekterende og spørrende og løsningsorienterte. Hvis to barn vokser opp i ett dysfunksjonell hjem, så har det ene barnet medfødt en høy EQ imens det andre barnet ikke har det, da vil barnet uten høy EQ kunne utvikle PF, og selv bli dysfunksjonell voksen. Barnet som er født med høy EQ vil snakke høyt og merke at noe ikke stemmer, de vil snakke om følelser og være åpen om det som skjer. Barn med høy EQ: «Nå lyger du til pappa!», «Hvorfor ble hun lei seg?, skal vi ikke hjelpe?», «Nei jeg vil ikke gjøre det, for da blir han lei seg!» De har såpass god kontakt med følelsene sine at de finner veien ut på egenhand, og det er disse barna som ikke selv blir dysfunsjonell, men heller ender opp som ett offer i senere relasjoner. pga deres sterke intensjon blir forholdene kaotiske fordi dem med høy EQ ikke lar seg undertrykke helt, så de vil kjempe i mot og det blir store krangler og krig som en del av forholdet, helt til de enten blir syke eller helt til de en dag forstår og klarer å rive seg løs fra traumebandet. Anonymkode: 0de3c...7b1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du oppfattet meg feil, jeg mener ikke at kun de med høy EQ klarer å unngå å bli fanget i traumebandet, jeg vet at alle sammen kan det. De med høy EQ kan også bli fanget, men jeg tenker at de ikke vil endte opp å bli helt undertrykket eller at de selv ikke kan utvikle en giftig PF, at denne egenskapen skaper en fordel for å ikke miste helt seg selv hvis du skjønner. At de klarer å rive seg løs fra det til slutt. Fordi de er nysgjerrig på sine egne følelser og på å reflektere rundt alt som skjer og leter etter svar. De er reflekterende og spørrende og løsningsorienterte. Hvis to barn vokser opp i ett dysfunksjonell hjem, så har det ene barnet medfødt en høy EQ imens det andre barnet ikke har det, da vil barnet uten høy EQ kunne utvikle PF, og selv bli dysfunksjonell voksen. Barnet som er født med høy EQ vil snakke høyt og merke at noe ikke stemmer, de vil snakke om følelser og være åpen om det som skjer. Barn med høy EQ: «Nå lyger du til pappa!», «Hvorfor ble hun lei seg?, skal vi ikke hjelpe?», «Nei jeg vil ikke gjøre det, for da blir han lei seg!» De har såpass god kontakt med følelsene sine at de finner veien ut på egenhand, og det er disse barna som ikke selv blir dysfunsjonell, men heller ender opp som ett offer i senere relasjoner. pga deres sterke intensjon blir forholdene kaotiske fordi dem med høy EQ ikke lar seg undertrykke helt, så de vil kjempe i mot og det blir store krangler og krig som en del av forholdet, helt til de enten blir syke eller helt til de en dag forstår og klarer å rive seg løs fra traumebandet. Anonymkode: 0de3c...7b1 Du kan godt mene det men det er ikke riktig. Dessuten fortsetter du å blande begreper. Nå var det først og fremst snakk om empati og det du kaller for emosjonell intelligens, og så blander du plutselig inn traumebånd også. For å ha det helt klart: Det er helt feil at å bli utsatt for manipulasjon av en psykopat, å bli lurt og nedbrutt og kontrollert av manipulasjon fra en psykopat, og å bli traumebundet IKKE har noe som helst med intelligens å gjøre. Det man VET er at hvem som helst fra alle type bakgrunn kan havne i forhold med en psykopat, utsatt for vold osv.Det man også vet er at hvem som helst fra alle type bakgrunn og intelligens kan bli fanget i et sånt forhold og ikke klare å gå. Anonymkode: a9cf6...c25 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan godt mene det men det er ikke riktig. Dessuten fortsetter du å blande begreper. Nå var det først og fremst snakk om empati og det du kaller for emosjonell intelligens, og så blander du plutselig inn traumebånd også. For å ha det helt klart: Det er helt feil at å bli utsatt for manipulasjon av en psykopat, å bli lurt og nedbrutt og kontrollert av manipulasjon fra en psykopat, og å bli traumebundet IKKE har noe som helst med intelligens å gjøre. Det man VET er at hvem som helst fra alle type bakgrunn kan havne i forhold med en psykopat, utsatt for vold osv.Det man også vet er at hvem som helst fra alle type bakgrunn og intelligens kan bli fanget i et sånt forhold og ikke klare å gå. Anonymkode: a9cf6...c25 Jeg forstår at jeg roter veldig med å få fram det jeg prøver å få fram, jeg burde formulert meg helt annerledes, jeg ser at jeg har skrevet feil og forstår at folk oppfatter meg feil da. Jeg er bare i veldig reflekterende modus nå og vet det finnes noe i dette, ang å ha medfødt høy EQ, jeg skal skaffe meg mer kunnskap igjennom engelske sider og YouTube, jeg syns det er interresant og jeg er sikker på at det er noe i dette. Jeg mener ikke at de med høy EQ ikke vil havne i dysfunksjonell forhold, det kan de, men jeg mener de vil være mer utfordrende for en psykopat å være sammen med enn en som har lavere EQ. De må være gode manipulative for å klare det. Det er logisk, fordi psykopater eier ikke empati og hvis de ikke har lært seg dette bra nokk igjennom erfaring, vil en EQ person gjennomskue dem veldig lett, ikke at de er psykopater, men de vil merke når psykopaten gråter på feil tidspunkt der det ikke er naturlig å gråte, de vil merker at gråten ikke varer like lenge som ekte gråt osv… De vil føle en intensjon at NOE ikke stemmer… Men ikke mer enn det, men det vil være starten på å avsløre psykopaten helt før eller siden. Mennesker født med lav EQ de vil ikke registrere like godt at personen gråter på en unaturlig måte enn en person med høy EQ ville registrere, skjønner? Jeg vil derfor mene at alle kan bli fanget i nettet til en psykopat, men en person med høy EQ har lettere for å avsløre dem enn de med lavere EQ. Det tenker jeg er logisk. Anonymkode: 0de3c...7b1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 https://youtu.be/bEMAz0IA7DA her Anonymkode: 0de3c...7b1
Jytte Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår at jeg roter veldig med å få fram det jeg prøver å få fram, jeg burde formulert meg helt annerledes, jeg ser at jeg har skrevet feil og forstår at folk oppfatter meg feil da. Jeg er bare i veldig reflekterende modus nå og vet det finnes noe i dette, ang å ha medfødt høy EQ, jeg skal skaffe meg mer kunnskap igjennom engelske sider og YouTube, jeg syns det er interresant og jeg er sikker på at det er noe i dette. Jeg mener ikke at de med høy EQ ikke vil havne i dysfunksjonell forhold, det kan de, men jeg mener de vil være mer utfordrende for en psykopat å være sammen med enn en som har lavere EQ. De må være gode manipulative for å klare det. Det er logisk, fordi psykopater eier ikke empati og hvis de ikke har lært seg dette bra nokk igjennom erfaring, vil en EQ person gjennomskue dem veldig lett, ikke at de er psykopater, men de vil merke når psykopaten gråter på feil tidspunkt der det ikke er naturlig å gråte, de vil merker at gråten ikke varer like lenge som ekte gråt osv… De vil føle en intensjon at NOE ikke stemmer… Men ikke mer enn det, men det vil være starten på å avsløre psykopaten helt før eller siden. Mennesker født med lav EQ de vil ikke registrere like godt at personen gråter på en unaturlig måte enn en person med høy EQ ville registrere, skjønner? Jeg vil derfor mene at alle kan bli fanget i nettet til en psykopat, men en person med høy EQ har lettere for å avsløre dem enn de med lavere EQ. Det tenker jeg er logisk. Anonymkode: 0de3c...7b1 En psykopat elsker mennesker med høy EQ. Offeret vil gjenkjenne at noe er galt, men lidenskapen kan føre at man blir videre med i forholdet. Tror du tramper noen på beina her. Etter en tid vil empaten lære, og sannsynligvis bryte. Det er en annen sak.
Gjest vilkåret Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Begge deler. Selv de som har medfødte evner vil bli bedre om de bevisst forsøker forstå mennesker bedre. Dersom to mennesker med veldig høy emosjonell innsikt møtes, vil de nok kunne lære veldig mye av hverandre og bli enda flinkere. "De giftige" som du kaller dem, bryr seg ikke nødvendigvis om at de blir gjennomskuet. Spesielt psykopater som ikke kan føle frykt... Man kan fortsatt ha makt over noen, selv om man er gjennomskuet. I verste fall kan man bli utsatt for en manipulativ svertekampanje av personen du har gjennomskuet, der den forsøker presse deg ut av den sosiale sirkelen dere deler (jobb, felles venner e.l). Til slutt, så betyr ikke innsikt at man er god på å sette grenser eller håndtere situasjoner der man bli angrepet verbalt. En person som er god å snakke for deg kan nok i visse tilfeller sette ut personen med god sosial innsikt ved å komme med sleivbemerkninger det er vanskelig svare for seg på, med mindre man selv er kjapp i replikken. Som eksempel Husk at "de giftige" gjerne har vært det hele livet og har utrolig god trening i å være det. De har blitt konfrontert og gjennomskuet før, de har trening i å håndtere slike situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ønsker refleksjon rundt dette, for jeg er sikkert på at dette er en medfødt egenskap, evnen til å forstå sine egne og andres følelser, sterk intensjon og forstår hva som er rett og galt. Evnen til å kunne forklare akkurat hvordan man har det og føler, god kontakt med følelsene sine og evnen til å forstå akkurat hva ett menneske trenger for å føle seg bra. Det som er så bra med denne egenskapen er at man gjennomskuer manipulering og giftige mennesker, på den måten at de ikke klarer å undertrykke eller hjernevaske totalt en person med emosjonell intelligens. Fordi intensjonen er såpass sterk at kroppen føler at noe ikke stemmer og da sier man NEI fordi intensjonen er så sterk, den emosjonelle intelligensen. Jeg tenker at de som har høy emosjonell intelligens er giftige menneskers største frykt, for de avslører dem og mangelen på deres på følelser og styrken på deres negative følelser. Emosjonell intelligente leser den rett igjennom og snakker også høyt om det de opplever som ikke er riktig, og dette avslører de giftige. hva tenker du? Anonymkode: 0de3c...7b1 Vet ikke om det er medfødt fir min del. Men jeg er veldig på iht psykopater. Jeg tolererer dem intil en grense, jeg vet de er det før de viser at de er det, så jeg får lagt ut noen advarsler så raskt de antyder å prøve på noe. Jegvet ville følelse mekanismer som rir i dem og vet hvilke knapper jeg skal trykke på forå stoppe de. Men når det er gått så langt opphører også relasjonen etterpå. Men jeg antar det har mer med miljø, pga vokste opp med en psykopat. Og har traumer iht det. Og medfører at jeg leser mye i av øyne og handling. En gangble jeg truet på jobb med kniv av en psykisk ustabil person jeg ikke kjente. Men klarte heldigvis å få et psykisk overtak, så gn fa seg, putta kniven i lomma, og gikk. På et tidspunkt hadde jeg kniven 5cm fra nesa. Jeg leser raskt en sinns tilstand ut fra øyne, bevegelser og ganglag. Og tolker lett hva folk egentlig er ute etter, når det pakkes inn i ting. Anonymkode: 97cbc...e79
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 Her har du kommet med mange meninger helt uten substans. Eller synsing da om vil. Anonymkode: 877f0...e9c
Gjest vilkåret Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om det er medfødt fir min del. Men jeg er veldig på iht psykopater. Jeg tolererer dem intil en grense, jeg vet de er det før de viser at de er det, så jeg får lagt ut noen advarsler så raskt de antyder å prøve på noe. Jegvet ville følelse mekanismer som rir i dem og vet hvilke knapper jeg skal trykke på forå stoppe de. Anonymkode: 97cbc...e79 Har du eksempel på hva du mener? kunne vært interessant å høre
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Jeg tror det er tillært i barndom. At man har vokst opp i et hjem hvor ikke alt ble sagt med ord og barnet dermed måtte utvikle egenskaper for å lede hvilke energier/følelser som er der. Er forøvrig enig i det du skriver om at dette er giftige menneskers frykt. Anonymkode: 5bd1e...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå