Gå til innhold

Datens hund er aggressiv mot meg, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å date en fyr og er stormende forelsket, og det går veldig bra mellom oss. Vi vil virkelig satse på hverandre, det er bare ett problem - hunden hans. Han har en stor hund som ikke er noe særlig kosete eller interessert i folk generelt, og i det siste har jeg begynt å bli litt redd for den. For jeg kan komme på besøk til han, og når jeg går inn i leiligheten begynner den å brumme, knurre og være aggressiv mot meg. En gang jeg lekte litt med den sittende på gulvet var den helt med på leken og glad, og så plutselig gjorde den utfall mot meg og sto over meg og knurret, så daten kom løpende bort for å ta tak i den og kjefte på den. Jeg synes det er veldig ubehagelig, og blir lei meg for at den ikke liker meg, for jeg er veldig hundevant og glad i hunder. Jeg har aldri gjort den noe, og gir den godbiter og mat for å prøve å gjøre den mer positivt innstilt til meg.

Men hva skal jeg gjøre om det fortsetter? Jeg vegrer meg litt for å dra til han fordi jeg er småredd hunden. Og hva vil skje om det går bra med oss og vi får barn? Jeg kommer til å være veldig for å ha babyen rundt den… Jeg har lyst på egen hund også etterhvert, men siden hans hund ikke er noe glad i andre hunder kan jeg ikke helt forstå hvordan det skal gå å evt bo sammen… trenger råd fra dere! Er så dumt om forholdet ikke funker kun pga hunden 😔

Anonymkode: 2a861...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dårlig match, dere har tydeligvis totalt ulikt syn på hundehold.

Anonymkode: ad668...f56

• Liker 3
Skrevet

At hunden er sånn tyder på at han har oppdratt den til å vise aggressivitet. Det hadde vært et rødt flagg for meg og endret synet på daten. 

Anonymkode: 52989...33b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At hunden er sånn tyder på at han har oppdratt den til å vise aggressivitet. Det hadde vært et rødt flagg for meg og endret synet på daten. 

Ikke nødvendigvis. Men det tyder på en eier som er dårlig på å lese hunden sin.

Anonymkode: ad668...f56

• Liker 3
Skrevet

Stort rødt flagg. Er nok pga han at hunden er som den er. 

Anonymkode: f7067...de0

Skrevet

Be daten kvitte seg med den kjøteren. 

Anonymkode: 1d557...505

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull

Anonymkode: 1d09a...6e9

• Liker 5
Skrevet

Eller så reagerer rett og slett hunden på deg.

Anonymkode: f7067...de0

• Liker 1
Skrevet

Det du skal gjøre er dette:

image.png.e0a2b2060e61fb156b780076d225bb44.png

Utstyr deg selv med godbiter ALLTID. Og så kaster du dem til hunden i det du kommer inn døra, en og en, så blir den opptatt av godbitene og ikke å vokte på deg. Ellers ignorerer du hunden FULLSTENDIG. Du skal ikke leke med den.

Her er Sophia Yin som jobbet med aggressive hunder. Dette er en populasjon med hunder som kom fra en sigøyner-leir, og som alltid løp mot joggende og gående og bjeffet på dem. Her er en spilleliste med den gradvise endringen ettersom hun kaster godbiter til dem. Man ser holdningen deres endre seg fra mistenksomhet til forventning, og det vil skje med hunden til typen også, om du ikke herjer med den og prøver å bli venn med den: 

https://www.youtube.com/results?search_query=Yuendemu+Dogs+

Anonymkode: b7c67...eb3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du kan gjøre i første omgang, er å ta hunden med ut på tur idet du kommer inn døra.

Den vil da forbinde deg med noe positivt.

Leke med en hund på gulvet uten mål og mening er bare dumt. Betyr at ingen av dere har lært å trene hund noen gang.

Kjærestens reaksjon viser jo og at han har null peil.

Hund i hus med to uten peiling på dyr, da må man ha enkle hunder.

Det er egentlig umulig å gi dere råd uten å SE samspillet deres og hundens språk.

Det folk forteller stemmer dessverre aldri med hva som faktisk skjer.

Anonymkode: 1d09a...6e9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde sagt: «jeg liker deg godt, men er skeptisks til at vi har en framtid pga hunden og måten du har oppdratt den på».

Om bikkja hadde gjort sånt utfall mot meg hadde jeg ikke satt mine bein i det huset igjen! Og jeg har hunder selv, og setter de høyt! Men den hunden der er en løs kannon! 

Endret av Juniper
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke vant til hunder, men er det bra at eieren kjefter på hunden? Eller snakket han bare bestemt til den?

Anonymkode: 61f11...8a1

Skrevet

Du ber daten om å finne en løsning med hunden. Det er eier som er ansvarlig for å finne en løsning og eventuelt gi deg info om hva du skal gjøre.

Skrevet

Dere må ikke finne på å få barn mens han har denne hunden hvert fall! Kjæresten din kan ikke å oppdra hund, å da ser man resultatet i at hunden er ustabil. Hunden gir nok mange tegn før utfall, men om man ikke klarer å lese de så vil hunden til slutt gjøre utfall som eneste løsning fordi alt annet blir ignorert eller den blir kjeftet på for å bruke språket sitt. 

Anonymkode: 311eb...458

• Liker 1
Skrevet

Verken du eller daten din er hundevant, som du så pent kaller deg selv i HI. Daten din har null peiling på oppdragelse av hund, hunden er som den er - pga manglene oppdragelse. Daten din skaffet seg nok en hund, og det var det (trist at mange har et sånt syn på dyr). Og du TS, kan umulig være særlig hundevant når du bare sitter på gulvet og leker med hunden. Vil man knytte bånd med hunder så går man tur, får dem til å anse din tilstedeværelse med noe positivt. Uansett… Jeg hadde sagt til daten at jeg liker han godt, men med tanke på han sin uegnede oppdragelse på hunden - så er jeg svært usikker på fremtiden. 

Når en person får seg en hund, og that’s it - så sier det jævlig mye om den personen sin omsorgsevne, empati og generell forståelse av ganske mye. Jeg som er ufattelig glad i dyr, hadde nok ikke kunnet gå videre med en person som det. Rett og slett fordi det er en del personlige egenskaper som er viktig for meg i et parforhold, som er ikke-eksisterende hos den mannen.

Anonymkode: cd1b7...5c2

Skrevet

Aggressive bikkjer er noe skikkelig dritt. Jeg ville stilt ultimatum om hunden eller meg.

Anonymkode: be6e2...531

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg holder på å date en fyr og er stormende forelsket, og det går veldig bra mellom oss. Vi vil virkelig satse på hverandre, det er bare ett problem - hunden hans. Han har en stor hund som ikke er noe særlig kosete eller interessert i folk generelt, og i det siste har jeg begynt å bli litt redd for den. For jeg kan komme på besøk til han, og når jeg går inn i leiligheten begynner den å brumme, knurre og være aggressiv mot meg. En gang jeg lekte litt med den sittende på gulvet var den helt med på leken og glad, og så plutselig gjorde den utfall mot meg og sto over meg og knurret, så daten kom løpende bort for å ta tak i den og kjefte på den. Jeg synes det er veldig ubehagelig, og blir lei meg for at den ikke liker meg, for jeg er veldig hundevant og glad i hunder. Jeg har aldri gjort den noe, og gir den godbiter og mat for å prøve å gjøre den mer positivt innstilt til meg.

Men hva skal jeg gjøre om det fortsetter? Jeg vegrer meg litt for å dra til han fordi jeg er småredd hunden. Og hva vil skje om det går bra med oss og vi får barn? Jeg kommer til å være veldig for å ha babyen rundt den… Jeg har lyst på egen hund også etterhvert, men siden hans hund ikke er noe glad i andre hunder kan jeg ikke helt forstå hvordan det skal gå å evt bo sammen… trenger råd fra dere! Er så dumt om forholdet ikke funker kun pga hunden 😔

Anonymkode: 2a861...781

Det er egentlig ikke så mye som kan skje her.

Enten beholder han hunden og mister deg, eller så beholder han deg og mister hunden.

Tydeligvis kan dere ikke være en lykkelig trio, så dere må bli en duett og 1 som er valgt bort.

Det er helt riktig at man ikke kan ha en stor og aggressiv hund rundt små barn. Hvis han ikke velger deg, så synes jeg det er best å finne deg en mann som gjør det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det du skal gjøre er dette:

image.png.e0a2b2060e61fb156b780076d225bb44.png

Utstyr deg selv med godbiter ALLTID. Og så kaster du dem til hunden i det du kommer inn døra, en og en, så blir den opptatt av godbitene og ikke å vokte på deg. Ellers ignorerer du hunden FULLSTENDIG. Du skal ikke leke med den.

Her er Sophia Yin som jobbet med aggressive hunder. Dette er en populasjon med hunder som kom fra en sigøyner-leir, og som alltid løp mot joggende og gående og bjeffet på dem. Her er en spilleliste med den gradvise endringen ettersom hun kaster godbiter til dem. Man ser holdningen deres endre seg fra mistenksomhet til forventning, og det vil skje med hunden til typen også, om du ikke herjer med den og prøver å bli venn med den: 

https://www.youtube.com/results?search_query=Yuendemu+Dogs+

Anonymkode: b7c67...eb3

På hvilken måte er det en varig løsning for TS?

Skal babyen også kaste godbiter til hunden for å slippe å bli angrepet? 

Vi vet ingenting om denne hunden og da må vi anta det verste - at det er en hund som er farlig og ikke kan ''oppdras'' til ufarlig.

• Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

På hvilken måte er det en varig løsning for TS?

Skal babyen også kaste godbiter til hunden for å slippe å bli angrepet? 

Vi vet ingenting om denne hunden og da må vi anta det verste - at det er en hund som er farlig og ikke kan ''oppdras'' til ufarlig.

Alle hunder kan oppdras. En må bare ha peiling.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ikke vant til hunder, men er det bra at eieren kjefter på hunden? Eller snakket han bare bestemt til den?

Anonymkode: 61f11...8a1

Nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...