Gå til innhold

Skal jeg holde ut til Januar eller gå nå ? det går dessverre bare en vei uansett og vi får ikke fikset det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har det ikke bra sammen mer,men vi har 3 barn sammen på 6,9 og snart 16 år sammen, vi har vert sammen i 25 år og vert gift i 20 av dem, han har vert utro et par ganger, jeg har tilgitt begge de,men nå har det kommet frem at han skal bli pappa i mars med en av de han var utro med, så nå klarer jeg ikke mer, alt er ødelagt.

Men jeg har likevel 3 barn og tenke på, og jeg vil ikke ødelegge deres jul, mannen og jeg snakker sammen vanlig, krangler sjelden og begge elsker barna over alt på jord, og det blir 50/50 når jeg går. Jeg kommer til og klare meg bra økonomisk da jeg har en bra jobb, mannen eier huset mest, så han kan få beholde det hvis han vil, bare kjøpe meg ut av de 25% jeg har, jeg vil ikke ha det huset uansett med så mange minner.

Så hva hadde dere gjort ventet til Januar eller gått nå?

Anonymkode: 6dd56...3cc

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet til etter jul. Det er for tett oppi nå og hvis dere fortsatt kan ha en fin tone. Ville jeg ventet.

Anonymkode: 3e9c2...8af

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde nok blitt til over jul hvis dere klarer å holde maska, så kan dere eventuelt ta praten i romjulen. Synd for barna for de kommer jo til å skjønne at denne faren deres ikke har klart å holde pikken i buksa og kastet vekk hele familien sin for denne dama. Men ja, praten i romjulen og så får de litt tid og fordøye det på før skolen startet opp igjen,. Du har kanskje allerede funnet et sted å bo? Det er jo lurt å ordne på forhånd.

Anonymkode: 70a26...0ef

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Uff, for en forferdelig situasjon. Beundringsverdig at du klarer å gå oppå mannen der hjemme når han venter barn med en annen kvinne. Vet ikke om jeg hadde klart det. Personlig ville jeg gått nå, men mest fordi jeg ikke hadde taklet å oppholde meg i samme hus med en mann som har sviktet så grovt. Klarer du det er det kanskje best å gjennomføre julen, for barnas skyld. 

Anonymkode: 298f3...4b0

• Liker 9
Skrevet

Du har holdt ut i mange år. Hold ut i jula også. 

Anonymkode: 20cda...e8c

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Så lenge dere klarer å være vennlige med hverandre ville jeg ventet til over jul, for barna sin skyld. Ville også ha funnet klart leilighet/sted å bo

Anonymkode: f5b56...792

• Liker 11
Skrevet

Forferdelig situasjon TS.

Jeg hadde begynt å se meg om etter nytt sted å bo. Nå er vel januar strengt tatt en bedre måned for boligkjøp (når alle som fant ut i løpet av julen at de ikke likte hverandre like vel), men det kan være greit å ha en oversikt over hvilket område du liker og hvilke kriterier du har. 

Om jeg faktisk hadde gått nå eller ei avhenger av hva alternativet var. Mine foreldre bor for langt unna til at hverdagen hadde funket, men hvis du har noen du står nært i nærheten som du kan bo hos med unger så er det jo et alternativ. 

Jeg kunne sikkert klart å holde maska fram mot jul, men selve julen ville blitt for tung for meg til at det hadde funket.

Anonymkode: f505d...7b8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar

Ja jeg synes også det er greit og vente til etter jul pga barna, og vi har en bra tone og barna har ikke merket noe ennå.  jeg kan overta et hus 2 Januar hvis jeg vil etter barnas oldemor/ min farmor da ingen av søskene til pappa ville ha det, eller pappa, og heller ingen søskenbarn. mine brødre bor allerede i fine hus og er fornøyd, så hus har jeg .

• Liker 8
  • Hjerte 20
Skrevet

Jeg og eksen venter med separasjon til etter jul for noen år siden. 

• Liker 2
Skrevet

Lei for at du har blitt utsatt for dette, men glad for at du har selvrespekten i behold denne gangen og går! 

Jeg hadde nok gjort det klart for mannen at det var slutt. Ikke greid å fake intimitet osv, men blitt enige om at vi skulle gi barna en normal jul og ikke dele det med andre før i januar. Dele bruddet først, og vente til barnet var født eller enda lenger med å fortelle om dette evn kun til voksne og ikke si noe til barna om det med det første. Jeg var 14 når jeg fikk vite at faren min hadde en til sønn, det preget meg ikke da men ville nok råkket ved synet mitt på pappa og vår familie om jeg fikk vite det når jeg var liten. Hva som passer din familie må du vurdere selv. 

Lykke til ❤️

En bedre mann venter på deg, og du har det uansett bedre som singel livet ut om du vil det enn å være med en utro mann! 

Anonymkode: 5a125...de0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar

Ja jeg synes også det er greit og vente til etter jul pga barna, og vi har en bra tone og barna har ikke merket noe ennå.  jeg kan overta et hus 2 Januar hvis jeg vil etter barnas oldemor/ min farmor da ingen av søskene til pappa ville ha det, eller pappa, og heller ingen søskenbarn. mine brødre bor allerede i fine hus og er fornøyd, så hus har jeg .

Så flott at det ordner seg så raskt og enkelt med bosted! Dette er ofte det verste, så du får et stort forsprang på å etablere deg uten han og å bryte alle følelsesmessige bånd til han. Det er bra! 

Anonymkode: 5a125...de0

• Liker 2
Skrevet

Ønsker deg alt det beste! Håper du får det bedre uten mannen din. At du klarer å holde en vennlig tone og tenke på barnas beste er beundringsverdig. Du fortjener prisen som årets mor!

Anonymkode: a284d...52a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne julen vil trolig bli merket uansett. Vår familie skilte lag i mai, etter 17., for mange år siden, men den siste julen er det noe med uansett.. og det blir kanskje enda mer spesielt når det så nær som desember eller januar. 

Jeg ville gjort det snarest mulig.. men da tenker jeg ikke så mye på når på året det er, mer at det ikke har noe for seg å vente til for eksempel barna blir eldre. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Forferdelig situasjon TS.

Jeg hadde begynt å se meg om etter nytt sted å bo. Nå er vel januar strengt tatt en bedre måned for boligkjøp (når alle som fant ut i løpet av julen at de ikke likte hverandre like vel), men det kan være greit å ha en oversikt over hvilket område du liker og hvilke kriterier du har. 

Om jeg faktisk hadde gått nå eller ei avhenger av hva alternativet var. Mine foreldre bor for langt unna til at hverdagen hadde funket, men hvis du har noen du står nært i nærheten som du kan bo hos med unger så er det jo et alternativ. 

Jeg kunne sikkert klart å holde maska fram mot jul, men selve julen ville blitt for tung for meg til at det hadde funket.

Anonymkode: f505d...7b8

For en utrolig kjip situasjon TS! Hva føler du selv? Føler du at du klarer å holde ut julen? Jeg tror jeg ville prøvd, hvis jeg var deg, men er utrolig vanskelig å forestille seg egentlig! For en utrolig vond ting mannen din har gjort ❤️

Skrevet

Tusen takk for svar

Ja tror jeg vil klare meg godt,men barna er det viktigste så holder ut til Januar, viktig for meg at det blir en koselig jul for alle,men når vi skal skilles kan vi fortelle det sammen, så må nesten mannen fortelle om den nye babyen sin også sånn at det ikke blir et sjokk for barna våre

• Liker 6
Skrevet

Det er jo mye du kan gjøre nå.

Ta fatt på det økonomiske, bli enig om fordeling av møbler ect.

Huset du kan flytte inn i, er vel en viss fordeling av arv. Da er det ryddig å betale dette 1 januar, til de som ikke skal bo der.

Jeg hadde stått klar med det meste 1 januar.

Anonymkode: 5e855...0b8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar

Ja tror jeg vil klare meg godt,men barna er det viktigste så holder ut til Januar, viktig for meg at det blir en koselig jul for alle,men når vi skal skilles kan vi fortelle det sammen, så må nesten mannen fortelle om den nye babyen sin også sånn at det ikke blir et sjokk for barna våre

Du gjør nok et klokt valg slik du gjør det. Da blir det bedre til neste jul igjen, denne blir jo som den blir likevel.

Anonymkode: 11d09...195

• Liker 1
Skrevet

HI, jeg beundrer deg for å klare å omgås mannen uten åpenlyst hat. Ettersom du klarer det så er det sikkert lurt å vente til etter jul.

Godt å høre at det ordner seg med bolig, og at økonomien er på plass. Så slipper du de bekymringene på toppen. Lykke til med veien videre! 

Tenk at noe vidunderlig kan skje lenger frem! 

Anonymkode: a9f18...ed5

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor eier du bare 25% av huset? Etter 25 år sammen og 3 barn hadde jeg skaffet med en god advokat og forsøkt å delt verdiene likt.  

Hadde forøvrig ventet til etter jul med å fortelle ungene, men brukt tiden frem til utflytting til å finne ut av det økonomiske.

Anonymkode: 3a6a5...824

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Formålsløst å vente. Hiv plasteret av. 

Anonymkode: a6eed...d6f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...