AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Kan barnefaren nekter meg dette? Han ser barna noen timer når han selv ønsker blir stort sett en dag i uka, aldri vert veldig intressert i dem og latt ting komme foran dem, selv når vi bodde sammen. nå har jeg lyst til og flytte tilbake til min hjemby til sommeren, det er 4 timer herfra, flytter da slutter eldste på barneskolen og må bytte skole uansett, dessuten vil han bytte miljø da det er mye uro i klassen og han kommer med mange av de samme elevene på ny skole. De 2 minste begynner ene i 1 klasse til høsten og minsten begynner på stor avd i bhg, så alle skal bytte da uansett, så da tenker jeg at jeg må passe på til sommeren, for hvis de minste begynner i 1 klasse og på stor avd synes jeg det er vanskeligere og flytte da de får tilknytting på skolen og bhg, mellomste kommer ikke sammens med noen i barnehagen på skolen uansett da de tilhører en annen skole. Hadde dere flyttet? Anonymkode: 6a3af...615
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde flyttet ja, tror ikke far kan si noe på dette, han kan isåfall passe en helg innimellom hvis han ønsker. Anonymkode: db069...a55 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Du må varsle i god tid. Trur det er 3 mnd før flytting og far kan ta det til retten om han ikke vil dette. Jeg vurderer flytte selv med barnet mitt og jeg vet far vil dra meg til retten. Han brur seg kun om barnet pga mindre bidrag. Anonymkode: 54a7d...fd4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Mei selvsagt ikke. Barna har en far , han ser de en gang i uken så nei jeg hadde ikke flytter Anonymkode: 27bb2...2f0 2
mitch92 Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må varsle i god tid. Trur det er 3 mnd før flytting og far kan ta det til retten om han ikke vil dette. Jeg vurderer flytte selv med barnet mitt og jeg vet far vil dra meg til retten. Han brur seg kun om barnet pga mindre bidrag. Anonymkode: 54a7d...fd4 Ja man må varsle, men far kan ikke stoppe en om en ikke har delt foreldreansvar. Når mor har foreldreansvar kan hun flytte. Men du har rett i varslingsplikt og den har nylig blitt utvidet, før gjaldt 6 uker nå er det 3 mnd https://ny.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/nar-en-av-foreldrene-vil-flytte/ 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mei selvsagt ikke. Barna har en far , han ser de en gang i uken så nei jeg hadde ikke flytter Anonymkode: 27bb2...2f0 Barna har en far som ikke deltar nevneverdig i barneoppdragelse. Han ser dem "når han vil" og ikke tatt noe initiativ til å være mer tilstede i oppveksten. Såklart kan hun flytte, skal hun la denne uansvarlige mannen diktere deres liv? Hvis han bare ser dem iblant når det passer han kan han gjøre det om de bor 4 timer unna og. Virker ikke som det er noen fastsatt samværsavtale en gang. Anonymkode: c96e6...78c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Takk for svar Ja jeg skal melde fra etter nyttår, vet man må si i fra 3mnd før,men sier fra allerede etter nyttår ,så han får litt tid på seg, tviler på at han bryr seg i hele tatt Anonymkode: 6a3af...615
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Skjer absolutt ingenting om du ikke melder fra 3 mnd før heller. Bare så du vet... Anonymkode: 177ac...21c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Flytt! Anonymkode: a5f7a...8f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå