Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen barn og kommer ikke til å få det. Har heller ikke mann og skal ikke ha flere. Så kommer ikke til å bli gift. Har to søstre som har 6 barn .  Har foreldre fortsatt i live, men de begynner å bli gamle. Hvem kommer til å arve meg ? Jeg har ikke noe spesielt godt forhold til søstrene og har ikke noe lyst at de skal arve noe etter meg. Hvordan blir dette ? altså hvis søsken ikke har noe kontakt og ikke kan fordra hverandre, så har de fortsatt arveretten liksom ? Nå har jeg jo ingen verdier i hus . Har livsforsikring (ufrivillig ) fordi jeg er med i lo. Har ikke lyst at de skal få 400 000 om jeg dør .... Hva gjør dere andre uten barn ? 

Anonymkode: f5fb2...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke skriver testamente vil dine søstre arve deg. De har derimot ingen krav på del av arv slik som egne barn har, så du kan fint skrive et testamente hvor du donerer bort hele arven din til en organisasjon f eks. 

Anonymkode: cd348...b91

• Liker 4
Skrevet

Dør du i morgen, går arven etter deg til dine foreldre. Deretter følger søsken og deres etterkommere.

Anonymkode: 9c293...412

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dør du i morgen, går arven etter deg til dine foreldre. Deretter følger søsken og deres etterkommere.

Ja foreldre i første rekke. Glemte å skrive det i kommentaren min over 

Anonymkode: cd348...b91

Skrevet

Sitat

Hva når begunstiget ikke er oppnevnt?

Ordinære livsforsikringer går normalt til avdødes ektefelle og barn under 21 år. Dersom avdøde var ugift og barnløs, kommer det an på forsikringsvilkårene om det blir utbetalt en forsikringssum.

Skrevet

Du skriver testamente, få hjelp av advokat.så oppbevares det i tingretten og den dagen du dør så trer testamentet i kraft. Om du da vil testamentere sykehusklovnene eller hjem for døve rotter er opp til deg. En organisasjon, forening osv kan arve rubbel og bit fra deg.

Bare sørg for at ingen har nøkkel til huset ditt så de gribber til seg ting. Du kan også oppbevare en nøkkel sammen med testamentet.

Anonymkode: 93f9d...3ea

• Liker 3
Skrevet

Er i samme situasjon med søsken uten kontakt. Har donert bort pengene til en veldedig organisasjon (Jehovas Vitne) i stedet.

Anonymkode: 14d73...be2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er i samme situasjon med søsken uten kontakt. Har donert bort pengene til en veldedig organisasjon (Jehovas Vitne) i stedet.

Anonymkode: 14d73...be2

Omg....

Anonymkode: dc4a5...b7f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør dere andre uten barn ? 

Ta kontakt med advokat og skriv et testamente. Da gir du pengene til de du ønsker skal få de, en organsisasjon eller en annen person om du ønsker deet. Du bestemmer helt selv.

Jo før jo bedre. Man vet aldri hva som skjer i livet.

Anonymkode: a8a25...e77

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør dere andre uten barn ? 

Så lenge foreldrene mine er i live vil jeg at de evt. skal arve, det samme med mine søsken. Hvis jeg overlever alle dem skriver jeg testamente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...