AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Hei. Kjæresten min har en venninne han var litt interressert i tidligere. Hun var aldri interressert i han, og i følge han gikk det over for han også. Dette fikk jeg vite ganske nylig, visste ikke de hadde denne fortiden før. Pga. dårlig erfaring med "venninner" i tidligere forhold har jeg vært åpen om at jeg trenger å venne meg litt til den nye informasjonen og snakke litt om det. Den gangen jeg plutselig fant ut at han likte hun først, løy han også litt (lett å gjennomskue da historien ikke hang på greip) og jeg ble sur for at han ikke var ærlig, så det ble en krangel da. Men uansett, nå skulle han invitere hun på å henge hjemme hos han i går sammen med et par andre. Jeg tok opp i forkant at nå kom disse usikre følelsene, men at jeg prøver å venne meg til det og da at jeg aldri kommer til å nekte de kontakt (fordi jeg merka at han ble så frustrert). Nå viser det seg at han har tatt dette opp med de i går, og på en måte sagt at hun ikke ble invitert på en fest pga jeg hadde litt problemer med deres vennskap?! Noe som ikke stemmer, eller, jeg har aldri tenkt noe rundt den festen og henne. Men han mener at han tenkte at han ikke turte, men å invitere henne i går turte han visst? Dette har han tatt opp med alle de tre som var der og de har snakket om dette, og hun var visst lei av denne situasjonen fordi hun har mange kompiser og det er en gjenganger. En av de tre som var der i går var typen til en venninne av meg, altså en kjæresten min kjenner lite, men hadde invitert til i går, så var ikke som dette var nære venner han betrodde seg til. Altså, jeg hadde aldri nekta at hun kom på noen fest, jeg hadde faktisk blitt glad om han inviterte hun på en fest hvor jeg også var, og ikke bare når jeg ikke er til stede. Jeg synes hun er hyggelig og jeg føler ikke at hun er ute etter han eller noe, jeg har mer vært redd for at han egentlig liker henne mer enn han sier, det er jo litt typisk menn med venninner hvor vennskapet startet sånn. Jeg er bare så skuffa, jeg prøver å være åpen og jobbe med mine usikre følelser rundt dette og har tydelig sagt at jeg ikke skal nekte noe kontakt osv, også forteller han dette videre til dem, som for meg er en betroelse til min kjæreste. Føler lojaliteten ikke ligger hos meg, og at de har snakket om hvor teit dette er. Han har jo sikkert fortalt historien helt unyansert, at jeg er skeptisk og sånn, og ingenting om at jeg går i meg selv og jobber med dette. Og det med invitasjonen til festen er jo bare helt feil. For ikke snakke om at han har gjort ting veldig kleint nå, nå er jeg jo nødt til å ta dette opp med henne neste gang jeg ser henne? Overreagerer jeg? Anonymkode: f93f2...281 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Hvis man er den som folk må tilrettelegge miljø for, da er det kanskje dags å gå i seg selv. Anonymkode: 492fd...569
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Det er jo veldig typisk da. Er selv den jenta som har, og har hatt mange kompiser. Helt ærlig så ble jeg kjent med de fleste nettopp fordi de var interessert i meg. Så en regel er jo at ingen av deres nye kjærester måtte få vite det. Hun venninnen til typen din, er ei han aldri fikk. Men det er jo bare fordi venninnen ikke er interessert. Det har ikke gått over for hans del. Han har kanskje gitt opp litt bare. Men du ser jo hvor lojaliteten hans ligger....den var ikke hos deg. Du trenger ikke ta opp noe med denne venninnen. "Oppklare" ting vil aldri fungere. De færreste vil at kjæresten skal henge med den de ikke fikk. Det gjelder kjæresten din også. Han fortalte dette til vennene sine fordi, stakkars han, har en sjalu kjæreste. Hadde revurdert hele forholdet. Respekten er ikke der. Anonymkode: 4e64a...f8f 2
Nymerïa Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Føler lojaliteten ikke ligger hos meg Jeg hadde heller ikke følt at lojaliteten lå hos meg i denne situasjonen. Og jeg hadde nok spurt han om det var greit for han at jeg la ut om hans såre følelser til folk jeg ikke engang kjente godt. Hvis han ikke har noen som helst vilje til å forstå dette, så blir du nødt til å erkjenne at du ikke kan snakke med han om noe fortrolig. 3 1
McMary Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Nei, du overreagerer ikke. Man forteller ikke om interne utfordringer eller annet privat om kjæresten til venner. Hvis han ikke forstår det, er han ikke en som er verdt å ta vare på. At han vil være sammen henne hjemme uten deg. selv om du syns det er vanskelig og så attpåtil snakke med nettopp henne om det, er grunn til å revurdere forholdet. Du skal være nr 1 selv om han har venner og venninner. Det skal være dere to mot resten av verden, ikke han og vennene hans mot deg! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå