AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg har tre barn på 4, 9 og 10 år. De har tatt over huset. De banner til meg, sitter alltid oppå hverandre i stua og sloss, sover hos meg i løpet av natta, kommanderer meg til å hente klær til dem om morgenen, hører ikke etter når jeg ber dem pakke ned pc eller ta på seg klær for å rekke skolen og barnehagen, nekter å gjøre lekser og å gå på leksehjelp, maser om godteri 24/7, ligger på gulvet offentlig når de ikke får viljen sin (ja de eldste og) osv. og er alt i alt mest et negativt slit. Jeg elsker dem, men har åpenbart skjemt dem bort og er elendig på grensesetting. Skole og barnehage er fornøyd, så her er det min oppdragelse som må endres. Noen (velmenende) råd? Anonymkode: 0a915...4a0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Cos kurs via barnevern anbefales. Ellers må jeg bare si at dette kommer av svært slett oppdragelse. Kun én gang har jeg opplevd at ene barnet mitt slo klikk i butikken. Da var barnet 5 år. Jeg har 2 barn og de har aldri fått juling, men konsekvenser for dårlig oppførsel. Det kunne være husarrest på rommet resten av dagen. Jeg har også skrudd av wifi så de ikke fikk vært på data. Det er DU som må bli streng og gi konsekvenser. Du har vel oppdratt de pedagogisk og bare dullesnakk. Da får du sånne drittunger. Enn så lenge hadde jeg aldri tatt de med i butikken mer, rett og slett for å skåne meg selv fra å vise omverden hvilken dårlig forelder jeg er. Anonymkode: 9b2ae...739 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Ta kontakt med familievernkontoret. Kanskje de kan gi hjelp, oppfølging og kurs. Anonymkode: b1843...169 1
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Får de konsekvenser når de ikke hører etter?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har tre barn på 4, 9 og 10 år. De har tatt over huset. De banner til meg, sitter alltid oppå hverandre i stua og sloss, sover hos meg i løpet av natta, kommanderer meg til å hente klær til dem om morgenen, hører ikke etter når jeg ber dem pakke ned pc eller ta på seg klær for å rekke skolen og barnehagen, nekter å gjøre lekser og å gå på leksehjelp, maser om godteri 24/7, ligger på gulvet offentlig når de ikke får viljen sin (ja de eldste og) osv. og er alt i alt mest et negativt slit. Jeg elsker dem, men har åpenbart skjemt dem bort og er elendig på grensesetting. Skole og barnehage er fornøyd, så her er det min oppdragelse som må endres. Noen (velmenende) råd? Anonymkode: 0a915...4a0 dette er jo din egen feil, du som er voksen her Anonymkode: 39bd2...bad 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): dette er jo din egen feil, du som er voksen her Anonymkode: 39bd2...bad Ja, det sa jeg. Jeg har hatt en slitsom periode med alvorlig sykdom i nær familie. Men ønsker som sagt råd for å ordne opp, kritikk vil ikke endre noe. Anonymkode: 0a915...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Tenker her må far også på banen! Ikke bare ditt ansvar. Coskurs er gull, dere bør begge ta det. Anonymkode: 6b41d...784 1
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det sa jeg. Jeg har hatt en slitsom periode med alvorlig sykdom i nær familie. Men ønsker som sagt råd for å ordne opp, kritikk vil ikke endre noe. Anonymkode: 0a915...4a0 Du har forsatt tid ...alle kan forsatt konsekvenser...selv den på 10 år...start imorgen 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 dette er foreldrene skyld i selv! hadde det ikke vært for at ungene gir etter hele forbanna tiden, så ville de etter hvert kuttet ut denne søppel-oppførselen deres. Anonymkode: 330a1...2d9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Sett grenser og gjør avtaler med de på forhånd. Ikke kjeft og smell Anonymkode: 7bf5a...c82 1
Hmmmmmm Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Syns oppriktig synd i deg. Kjipt at det har blitt slik, men jeg er ganske sikker på at du kan snu det nå før de blir vanskelige ungdommer. Du må være konsekvent på det du sier. Men ta kun de kampene du kan vinne. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Barn på 9 og 10 år som ligger på gulvet i offentligheten ?! I alle dager.. hadde bært de ut en etter en og slått av Internett i en uke. Dette er jo bare tull. Anonymkode: c51dd...3e4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Så kjipt å høre du/dere har det sånn. Men godt at du faktisk innser det, og er villig til å gjøre noe med det! Så ikke hør på kommentarene om at det er din feil, men søk heller hjelp som mange foreslår. Familiekontoret er der for sånne tildeler som dette! Lykke til! Anonymkode: 9b3d5...547 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn på 9 og 10 år som ligger på gulvet i offentligheten ?! I alle dager.. hadde bært de ut en etter en og slått av Internett i en uke. Dette er jo bare tull. Anonymkode: c51dd...3e4 Du kan ikke bære så store barn! Anonymkode: b3922...f8e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Sett deg ned med dem i et lite familieråd. Få en til skrive ned hva dere blir enige om om hvordan dere vil ha det. Anonymkode: ec02a...36a 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sett deg ned med dem i et lite familieråd. Få en til skrive ned hva dere blir enige om om hvordan dere vil ha det. Anonymkode: ec02a...36a lol! dette kommer barna selvfølgelig til å gi blanke pokker i. De fortsetter vel akkurat som før... Anonymkode: 330a1...2d9
Loboto Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): lol! dette kommer barna selvfølgelig til å gi blanke pokker i. De fortsetter vel akkurat som før... Anonymkode: 330a1...2d9 Man må jo snakke om konsekvensene ved å ikke følge reglene også. Om å blåse i reglene fører til stengt nett i 7 dager, tror du fortsatt de blåser i det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå